MFR-vacsination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

CaWi

Nogle vil helt sikkert blive stødt over mit svar, men synes simpelthen det er blevet en "moderne" tendens, at gøre modsat af hvad "vi alle" altid har gjort.

Her mener jeg både med hensyn til at undlade at vaccinere sine børn. At gå ind for at komælk kun er for kalve, og at man ikke bør spise kød fordi vi jo ikke er udstyret med tænder som rovdyrene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Skouboe

Sprit25 skriver:

Jeg synes hende fotografen har et diskriminationsproblem i voldsom grad! Vi skal huske at det er et frivilligt valg men man må ikke diskriminere.

min datter er vaccineret men kender også en som ikke er grundet ret alvorlige bivirkninger i familien. Såh

Her skal man også huske at hende fotografen er en selvstændig erhvervsdrivende, der fuldstændig selv bestemmer hvem hun vil fotografere, og fordi hun fotograferer mange babyer, der endnu ikke er gamle nok til at blive vaccineret og for tidligt fødte babyer, der er skrøbelige i forvejen, har hun fravalgt at fotografere børn, der ikke er vaccineret.  Det er ikke anderledes end når min mands frisør vælger ikke at klippe kvinder.

Anmeld

14. februar 2015

Sprit25

Mynthe_Mus skriver:

Det at passe på sin lille barn helbred, er ikke værd, at diskriminerende???? Seriøst?! 

Men jeg mangler ord kommer fra Grønland, men jeg synes overhovedet ikke ordet DISKRIMINATION er på tale. 

Fotograften vil ikke ha, de kunder hun har, kan blive alvorlige syg, specielt dem der kommer til Newborn billeder hvor de højeste skal være en uge gammel. - Synes er helt vildt ansvarlig. 

Det kan ikke stilles sådan op i min verden. Diskrimination er diskrimination! Slut. Jeg er helt enig i at børns helbred er det vigtigste i verden men jeg synes bare ikke udelukkes er vejen frem. Tværtimod vil det bare isolere dem der ikke vaccinere endnu mere!  

Jeg ville også selv blive en nervøs men i teorien kan du jo støde ind i et ikke vaccineret mæslinge ramt barn overalt og jeg frygter det næste skridt bliver en heksejagt på de børn som ikke er vaccineret.

men ja vi er inderst inde enige men uanset hvordan du vender og fucking drejer lorten er den stadig en lort

Anmeld

14. februar 2015

Skouboe

Sprit25 skriver:

Det kan ikke stilles sådan op i min verden. Diskrimination er diskrimination! Slut. Jeg er helt enig i at børns helbred er det vigtigste i verden men jeg synes bare ikke udelukkes er vejen frem. Tværtimod vil det bare isolere dem der ikke vaccinere endnu mere!  

Jeg ville også selv blive en nervøs men i teorien kan du jo støde ind i et ikke vaccineret mæslinge ramt barn overalt og jeg frygter det næste skridt bliver en heksejagt på de børn som ikke er vaccineret.

men ja vi er inderst inde enige men uanset hvordan du vender og fucking drejer lorten er den stadig en lort

Hvordan definerer du diskrimination?

Er det hvis jeg fx giver noget gratis væk i en gruppe, der er 5 Der skriver at de gerne vil have det, og jeg vælger at give til nr 4 fordi jeg ved at hun er enlig mor og ikke har ret mange penge, istedet for at give til den der skriver først?

Er det min mands frisør, der ikke klipper kvinder i salonen overhovedet?

Mit forsikringsselskab, der afviser at tegne en indbo forsikring på en fyr, der er dømt for forsikringssvindel?

Anmeld

14. februar 2015

Mynthe_Mus

Sprit25 skriver:

For min barn helbred vil jeg gøre alt. Diskrimartion eller ej.

Og hvad med lortet; Du udsætter andre børn for, sygdomme som potentelt er meget farligt!? 

- Tænk på de forældre der vælger ikke at vaccinere deres børn i vores samfund, med vuggestuer og børnehaver. De sætter andre børn helbred i fare. Så ufattelig uansvarligt. - Hvad kalder man det de? Uansvarligt??? egoistiske? 

- Tænker meget på dem der måske har en barn med kræft eller en anden sygdom der gøre deres helbred er svagt, de er mere i risiko for, at blive smittet og få de farlige bivirkninger af det, og dem med nyfødte hvor de kommer i kontakt med dem??? . Hvor frygteligt, at være dem 

Anmeld

14. februar 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Sprit25 skriver:

Iflg. FN's menneskerettighedservering og dansk lov omfatter ulovlig diskrimination fx tro, etnisk oprindelse, hudfarve, seksuel orientering mv. Altså ting man ikke kan "gøre for" eller gøre noget ved.

Vaccinationsspørgsmålet er derfor naturligvis ikke omfattet herunder!

Anmeld

14. februar 2015

Sprit25

Svarer lige alle der har citeret mig her. 

Først ville jeg sig inden jeg læste den tråd her vidste jeg ikke at visse børn ikke kan tåle denne vaccine grundet sygdom osv. Disse børn skal naturligvis beskyttes. 

Måske er det ikke så meget et diskrimationsspørgsmål men mere et rettighedsspørgsmål. Fordi hvad bliver det næste: at lille Johan ikke må komme med til Simons fødselsdag fordi han ikke er vaccineret? 

Jeg er også af den overbevisning at vaccinen burde gives til alle men jeg kan umiddelbart ikke se nogen mulighed for at alle får den så længe der er alternative behandlere n

og undskyld det sene svar. Har haft Dateaften med min bedste kammerat

Anmeld

14. februar 2015

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Svarer lige alle der har citeret mig her. 

Først ville jeg sig inden jeg læste den tråd her vidste jeg ikke at visse børn ikke kan tåle denne vaccine grundet sygdom osv. Disse børn skal naturligvis beskyttes. 

Måske er det ikke så meget et diskrimationsspørgsmål men mere et rettighedsspørgsmål. Fordi hvad bliver det næste: at lille Johan ikke må komme med til Simons fødselsdag fordi han ikke er vaccineret? 

Jeg er også af den overbevisning at vaccinen burde gives til alle men jeg kan umiddelbart ikke se nogen mulighed for at alle får den så længe der er alternative behandlere n

og undskyld det sene svar. Har haft Dateaften med min bedste kammerat

Ja, hvis Simons bror har leukæmi eller Simon har en nyfødt lillesøster. Det er vel forældrenes ret (og fotografens) at opstille retningslinjer for hvem, de vil invitere indenfor?

Det giver problemer, helt sikkert!, men hvis man fravælger vacciner, er man vel klar til "kampen"? 

Anmeld

15. februar 2015

Bella&Lina

Ja, hvis Simons bror har leukæmi eller Simon har en nyfødt lillesøster. Det er vel forældrenes ret (og fotografens) at opstille retningslinjer for hvem, de vil invitere indenfor?

Det giver problemer, helt sikkert!, men hvis man fravælger vacciner, er man vel klar til "kampen"? 

Husk nu lige på, at selvom du er vaccineret kan du stadig godt få sygdommen. Ergo, dit vaccinerede barn kan ligeså vel Være barnet der får sygdommen og smitter andre. vores store datter har fulgt vaccine programmet , og kommer til det fremover. Men vores yngste kommer ikke til og få flere vacciner (hun har kun fået 3 mdr, hun er 6 mdr nu) da hun fik en neurologisk reaktion ! Det skal ingen satme diskriminere min datter pga, men Gør de det, siger det sørme mere om dem end om os andre . 

Anmeld

15. februar 2015

Sprit25

Abracadabra skriver:

Jeg stopper her. 

Det er skruen uden ende da vi aldrig bliver enige. Vi er begge enige om vaccinen er et klogt valg og skal vi så ikke bare stoppe der 

god søndag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.