MFR-vacsination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

Beem82

Jeg synes ikke det er en god signal værdi at diskriminere

Når jeg ser en artikel som denne, så går jeg også ind for diskrimination!

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/ongoing-disney-measles-outbreak-sickens-67

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Sprit25

Beem82 skriver:

Når jeg ser en artikel som denne, så går jeg også ind for diskrimination!

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/ongoing-disney-measles-outbreak-sickens-67

Vi er enige om at det er fjollet ikke at vaccinere sine børn. 100%! Men jeg kan bare ikke gå ind for diskrimination på den måde! 

Anmeld

14. februar 2015

l.kjoeller

Du har  truffet det eneste rigtige valg. For min skyld måtte det blive lovpligtig så vi undgår  dødelige epedimier. ( dog skal  læge kunne fritage ud fra sygdomshistorik og arv) 

Anmeld

14. februar 2015

klmf

Sprit25 skriver:

Vi er enige om at det er fjollet ikke at vaccinere sine børn. 100%! Men jeg kan bare ikke gå ind for diskrimination på den måde! 

Jeg forstår dit synspunkt omkring diskrimination, men hvis man vender den lidt om, så kan man jo sige, at den fotograf netop skaber opmærksomhed om lige de børn, der af den ene eller anden årsag ikke kan tåle vaccinerne (påvirket immunforsvar osv.). Hvis alle der KAN tåle vaccinerne fik dem og vi opnåede 'herd immunity' ville de børn ikke være i samme risiko som de er nu. Jeg føler virkelig med cancerramte børn fx, der udover grundsygdommen også skal slås med at undgå andre sygdomme, som de risikerer at blive smittet med fordi deres immunforsvar ikke er stærkt nok til at blive vaccineret 

Anmeld

14. februar 2015

Beem82

Sprit25 skriver:

Jeg er heller ikke vild med det, det vil jeg gerne erkende!

Men det kan desværre blive en konsekvens af at flere og flere ikke vaccinerer sine børn. For så kan man ubevidst blive "skyld" i spredning. Man kan bare forestille sig det i lille skala hvor man ligger hus til mødregruppen/legestue/fødselsdag eller eksemplet med en børnefotograf. Jeg vil være helt ødelagt hvis halvdelen af en børneflok blev smittet i mit hus fordi et af børnene i mødregruppen er smittebærer pga manglende vaccination.

Men jeg vil nu også hellere kalde det en helgardering frem for diskrimination

Anmeld

14. februar 2015

Sprit25

Vi er helt enige om at alle der kan få denne vaccine burde og ja det er virkelig synd for dem der oveni alt andet skal slåes med dette også men ja synes bare ikke diskrimination er vejen frem. 

Men ville da også ønske at der blev gjort noget mere for det

Anmeld

14. februar 2015

Mynthe_Mus

Cassiopeia skriver:

Jeg har for et par dage siden været med min datter hos lægen og fået hende MFR-vaccineret. Men har set på facebook, at der er en masse diskutioner omkring den. Så vil høre jeres meninger herinde, hvad syntes i omkring MFR vacsinationen??

Godt valg du har valgt. 

Samfundet har valgt, at vaccinere imod 9 børne sygdomme der er potentiel farlige.  Risiko for bivirkninger er minimale. 

Eksempel: 

Mæslinger er et meget smitsom sygdom, som er luftbåren, så efter en der er smittet har været i en rum, er risiko for smitte 1,5 til 2 timer kan man smittes. 

Mæslinger er ikke farligt for alle, men kan give hjernehindebetændelse, og lammelser hos nogen børn ofte svage børn. - Og når man bor i det samfund vi bor i synes jeg man fan)% skal få vaccineret sine børn. Alt andet er uansvarligt i mine øjne. 

Nu vælger 6 % af alle mødre i DK ikke, at vaccinere, og nu er børne sygdomme på vej op igen. 

Mæslinger var udryddet i 2000 men er nu på vej tilbage- Første et udbrud i USA, og lige NU i Berlin, og om 1 eller 2 måneder kommer der et udbrud her om ikke før- 

Jeg synes det er meget uansvarligt ikke at få det gjort. - det handler om at være i det samfund man er, og tænke på hinanden. - 

Anmeld

14. februar 2015

Mynthe_Mus

Frk.S skriver:

Her står det ikke til diskussion - mine børn bliver vaccineret. 

Efter min mening (og håber virkelig ikke jeg støder nogen, for det er ikke hensigten) så synes jeg det er et kæmpe problem at folk danner sig deres egen verden, hvor de har bestemt at vacciner er noget fanden har skabt - det er unaturligt osv. (ok, så får i heller aldrig medicin af nogen art??). Jeg er bange for at folk fuldstændig ukritisk læser en artikel på nettet - tager den for gode varer, selvom den intet har på sig og er ganske uvidenskabelig. Kildekritik - kildekritik - kildekritik!!!

Jeg ville så gerne sige at det må være folks egen sag hvad de gør/ikke gør i forhold til deres bøn. Men problemet er, at det jo pludselig ikke længere kun er deres egen sag den dag deres barn bliver smittet og så bagefter smitter et barn, som skulle vaccineres, men ikke er gammel nok til det endnu.

Jeg ved der er én herinde (kan altså ikke lige huske hvem, da det er længe siden jeg har læst om det) hvis pige blev rigtig rigtig syg af mæslinger fordi hun blev smittet inden hun var gammel nok til selv at få vaccinen.

Såååååååå, enig i hvad du siger!!! 

Kildekritik!!!!! Såååå vigtigt!!!!! 

Anmeld

14. februar 2015

Mynthe_Mus

Sprit25 skriver:

Jeg synes hende fotografen har et diskriminationsproblem i voldsom grad! Vi skal huske at det er et frivilligt valg men man må ikke diskriminere.

min datter er vaccineret men kender også en som ikke er grundet ret alvorlige bivirkninger i familien. Såh

Tror hun har taget en fornuften valg. 

- Mit barn skal til Newborn billeder ,når han er 8 dage gammel. 

Og om en som har haft mæslinger har været i rummet før, er smitten luftbåren op til 2 timer efterfølgende,! Mæslinger er meget meget smittesomme meget alvorligt. 

tror nu jeg vælger Newborn billeder fra efter at ha læste disse oplæg. 

Anmeld

14. februar 2015

Mynthe_Mus

Jeg synes ikke det er en god signal værdi at diskriminere

Det at passe på sin lille barn helbred, er ikke værd, at diskriminerende???? Seriøst?! 

Men jeg mangler ord kommer fra Grønland, men jeg synes overhovedet ikke ordet DISKRIMINATION er på tale. 

Fotograften vil ikke ha, de kunder hun har, kan blive alvorlige syg, specielt dem der kommer til Newborn billeder hvor de højeste skal være en uge gammel. - Synes er helt vildt ansvarlig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.