MFR-vacsination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.029 visninger
33 svar
76 synes godt om
13. februar 2015

Cassiopeia

Jeg har for et par dage siden været med min datter hos lægen og fået hende MFR-vaccineret. Men har set på facebook, at der er en masse diskutioner omkring den. Så vil høre jeres meninger herinde, hvad syntes i omkring MFR vacsinationen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

Rengyduck

Jeg synes, at du har truffet det bedste og mest fornuftige valg for din datter  Bivirkningerne er minimale, vaccinen er gennemtestet og man kan IKKE få autisme af nogen som helst form for vacciner. Faktisk er risikoen for at din datter skulle få alvorlige/blivende bivirkninger mindre end at hun f.eks. døde af mæslinger. Det er der ikke særligt mange der tænker over, men ud af 3.000 mæslingesmittede børn vil der statistisk være 1 barn der dør og flere der skal have transplanteret nyrerne.

Anmeld

13. februar 2015

esiuol22

Er det ikke den man før fik som 11åri Men di har rykket den fordi folk simpelt hen glemte at få den med i programmet.

Anmeld

13. februar 2015

Frk.S

Her står det ikke til diskussion - mine børn bliver vaccineret. 

Efter min mening (og håber virkelig ikke jeg støder nogen, for det er ikke hensigten) så synes jeg det er et kæmpe problem at folk danner sig deres egen verden, hvor de har bestemt at vacciner er noget fanden har skabt - det er unaturligt osv. (ok, så får i heller aldrig medicin af nogen art??). Jeg er bange for at folk fuldstændig ukritisk læser en artikel på nettet - tager den for gode varer, selvom den intet har på sig og er ganske uvidenskabelig. Kildekritik - kildekritik - kildekritik!!!

Jeg ville så gerne sige at det må være folks egen sag hvad de gør/ikke gør i forhold til deres bøn. Men problemet er, at det jo pludselig ikke længere kun er deres egen sag den dag deres barn bliver smittet og så bagefter smitter et barn, som skulle vaccineres, men ikke er gammel nok til det endnu.

Jeg ved der er én herinde (kan altså ikke lige huske hvem, da det er længe siden jeg har læst om det) hvis pige blev rigtig rigtig syg af mæslinger fordi hun blev smittet inden hun var gammel nok til selv at få vaccinen.

Anmeld

13. februar 2015

Cassiopeia

Rengyduck skriver:

Jeg synes, at du har truffet det bedste og mest fornuftige valg for din datter  Bivirkningerne er minimale, vaccinen er gennemtestet og man kan IKKE få autisme af nogen som helst form for vacciner. Faktisk er risikoen for at din datter skulle få alvorlige/blivende bivirkninger mindre end at hun f.eks. døde af mæslinger. Det er der ikke særligt mange der tænker over, men ud af 3.000 mæslingesmittede børn vil der statistisk være 1 barn der dør og flere der skal have transplanteret nyrerne.

Jeg fortryder skam heller ikke at min datter har fået den, tværtimod  

Jeg har en søn som er blevet 4 år i dag, som skal have den igen. Det kræver nok bare en del mere overtagelse end en på 15 mdr. 

Det var mere fordi jeg så, så mange være imod vaccinen, men de giver ikke rigtig nogen forklaring på hvorfor..

læste også på facebook/TV2s nyheder at en fotograf frabeder sig at der kommer børn i hendes fotostudie som ikke har fuldt vaccinationsprogrammet. Det syntes jeg er meget modigt udmeldt  det tror jeg ikke jeg ture 

Anmeld

13. februar 2015

Troldemommi

Tillykke 

Du har truffet det eneste rigtige valg efter min mening 

Monica 

Anmeld

14. februar 2015

Sprit25

Jeg synes hende fotografen har et diskriminationsproblem i voldsom grad! Vi skal huske at det er et frivilligt valg men man må ikke diskriminere.

min datter er vaccineret men kender også en som ikke er grundet ret alvorlige bivirkninger i familien. Såh

Anmeld

14. februar 2015

migxher

Her hjemme skal kommende baby vaccineres, jeg tør ganske enkelt ikke tage chancen ved at lade Være, og så er det IKKE til diskussion hos min kæreste 

Men selvfølgelig er der mulige bivirkninger, også sjælne som nogen ganske få jo vil blive ramt af. Lidt groft sagt skal nogen jo Være den 1 ud af en milion, men hellere tag den chance end risikerer at mit barn bliver den 1 ud af 3000 som vist nok dør af mæslinger. 

Anmeld

14. februar 2015

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Jeg synes hende fotografen har et diskriminationsproblem i voldsom grad! Vi skal huske at det er et frivilligt valg men man må ikke diskriminere.

min datter er vaccineret men kender også en som ikke er grundet ret alvorlige bivirkninger i familien. Såh

Hvis hun er spædbørnefotograf, kan jeg godt forstå hende. Jeg ville synes, at det var en god sikkerhed for mit nyfødte barn, at jeg vidste, at det sidste barn på fåreskindstæppet ikke havde en potentiel dødelig sygdom. 

Man kan aldrig være sikker (på noget her i livet), men selve signalværdien er god. 

Anmeld

14. februar 2015

Sprit25

Abracadabra skriver:

Hvis hun er spædbørnefotograf, kan jeg godt forstå hende. Jeg ville synes, at det var en god sikkerhed for mit nyfødte barn, at jeg vidste, at det sidste barn på fåreskindstæppet ikke havde en potentiel dødelig sygdom. 

Man kan aldrig være sikker (på noget her i livet), men selve signalværdien er god. 

Jeg synes ikke det er en god signal værdi at diskriminere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.