Nu bliver jeg nok skudt
Men handler det ikke om usikkerhed og netop det med det her lille bitte barn som man ikke bare har ansvar for, men også skal sørge for for den bedste ernæring så de bedste grundsten bliver lagt. Det lille bitte barn kan gøre os så usikre, for de nok mad, for meget mad, for tyk mælk, for tynd mælk, vokser de nok, udvikler de sig nok. Selvom som erfaren flergangsmor kunne jeg begynde at svede tran hvis ikke SPs vægt gav det store udslag, ellers hvis hun kiggede med løftede øjenbryn hvis der var for stort udslag - åh hjælp har jeg fejlet som mor.
Jeg har ammet og givet flaske. Og jeg har hørt for begge ting, begge ting kunne kritiseres. Og bemærkningerne gik lige ind: for hvad om jeg havde gjort forkert og nu ville de ende som multiallergikere eller overvægtige.
Og når så man her inde eller andre steder i livet møder de skråsikre, så rammer det usikkerheden og så er det bedste forsvar et angreb.
Jeg er så heldig så jeg kan ikke sige det ene er bedre end det andet, for så ville jeg sige jeg havde givet et eller flere af mine børn dårligere vilkår (og tro mig den skyldfølelse er der men jeg skyder den væk). Men jeg kan da huske da jeg sad med min datter hvor amningen gik som en dans på roser, nøj hvor kunne analysere hvorfor andre ikke kunne amme, og det var sjældent fejlen lå andre steder end i deres psyke - og nej hvor har jeg måtte æde mine ord i mig igen 
Om det er os versus dem, nej synes jeg ikke. Men rammer bare ned i noget hvor man som mor vitterligt kan få ondt i samvittigheden
Anmeld