Dem mod os mentaliteten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2015

Røverdatter

Sprit25 skriver:

Man kan da ikke andet end at undgå at føle sig ramt når man får smidt i hovedet at ens barn er sikkert til at blive; dumt, overvægtig og kraftramt  Men det er ikke det, det skal handle om! 

Skønt du ikke synes det forholder sig sådan Det håber jeg rammer os alle på et tidspunkt!

Men hvis du får sådan noget "smidt i hovedet" hvorfor så ikke lade være med at tage det til dig - du har jo taget et bevidst valg, som du er glad for at have taget? Så skal andre ikke have lov at "ødelægge" det for dig. Og her må du selv tage aktiv del i, at lægge afstand fra sådanne kommentarer 

Det siger mere om dem, end det siger noget om dig.

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor der stadigvæk bliver snakket om flaske vs amning. Jeg synes det bliver blæst op til en debat, som i bund og grund er unødvendig.

Vi har taget/tager forskellige valg i vores liv, og hvis vi pådutter andre at tage de præcis samme valg, så fortæller det mere om os end de andre.

Men jeg synes der er meget stor forskel på at opfordre nogen til at gøre det og det, frem for at sige "hvis du ikke gør det her, så gør du ikke dit bedste for dit barn/din ven/kæreste/mor" - Dét er at pådutte. En hjælpende hånd - et råd - en opfordring - er ikke det samme som at "smide noget i hovedet" på en anden person. Der er væsentlig forskel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Jeg har ikke et konkret eksempel da det ville kræve jeg skulle lede, hvilket jeg ikke lige orker

Men det er hvad der ORDRET er blevet skrevet. 

Der er den med råmælk er vigtig, hvor der bliver sagt hvordan man kan være så egoistisk at man ikke vil give ens barn det bedste. Ved ikke om det er noget i den retning du tænker på.

https://www.baby.dk/debat/252082pi2/flaskeboern/raamaelken-er-vigtig.aspx

Der er nemlig en der skriver at hun føler at på grund af det, føler hun at hun ikke gør det ok, at blive set ned på og talt om.

Anmeld

3. februar 2015

Skouboe

Jeg har ikke et konkret eksempel da det ville kræve jeg skulle lede, hvilket jeg ikke lige orker

Men det er hvad der ORDRET er blevet skrevet. 

Tja, jeg er enig i at en god mor ikke sidder i brysterne og begge mine unger har været flaskebørn af forskellige årsager, men de her indlæg popper op herinde med jævne mellemrum, og jeg tror faktisk at de gør lige så meget til at puste til dem og os mentaliteten, som de indlæg der siger at flaskemødre skulle skydes og amning er det eneste rigtige, og de indlæg som siger at ammemafiaen bare skal holde mund og blande sig uden om.

Og indimellem kommer der så en debat om bare bryster og amning i det offentlige rum.. Så bliver der stille et par måneder, og så starter møllen forfra.

Uden at skulle lyde alt for gammel eller hellig, så har jeg med tiden lært at folks meninger farves af deres erfaringer og den situation de nu sidder i, og jeg tager oftere og oftere mig selv i at fundere over hvorfor folk siger som de gør, end over hvad de faktisk siger - du skulle prøve en dag, det er ret morsomt 

Anmeld

3. februar 2015

fo82

Sprit25 skriver:

Nu har jeg været aktiv herinde et stykke tid og samtidig også lidt på et andet forum og nogen af de debatter, der får allerflest kommentarer er amning eller flaske. Det må jeg indrømme jeg undrer mig over. 

Der er en amme vs. flaske mentalitet og jo mere vi kan pege fingere af hinanden jamen jo bedre. Diskusionerne ender jo ofte med at der sidder en ammemor vs en flaskemor og kalder hinanden for navne og dårlige mødre. Men hvorfor skal vi overhovedet defineres som flaske eller ammemødre. Hvorfor ikke bare mødre? Jeg mener når barnet kommer på rigtig mad definerer vi jo heller ikke om vi er en fastfood mor vs. hjemmelavet mad mor. Hvorfor er det så vigtigt at nedgøre hinanden for at hævde en selv og ens valg? 

Nu er jeg selv en af de såkalde flaskemor og dermed er min datter jo "flaskebarn" men sådan ser jeg hende ikke, jeg ser hende som barn! Hvorfor er det så vigtigt at blive defineret udfra hvordan vi giver vores barn mad? 

TIlsidst: Alle mødre er mega seje og den bedste forældre!

Jeg må indrømme at jeg er nået til det punkt hvor min holdning er at det er mangel på respekt/accept af at nogle vælger en anden fremgangsmåde.

og i higen på at få ret bliver det en skyttegravskrig med mere eller mindre valide undersøgelser fra begge  lejre.

I begge tilfælde vil der altid være en undtagelse der kan ændre i facts fra de postulater der sendes afsted og så startes Google op igen for at få ret. 

Og det vil altid være således så længe der findes mennesker med forskellige holdninger og værdier - og så længe at nogle holder på at en metode er det eneste lyksaliggørende, vil disse mennesker også gøre sig til dommer over hvad der er forkert og hvad de mener er en valid grund til at høre noget anderledes.

og det ændrer sig først den dag at vi lærer at acceptere at ikke alle gør og tænker som de.

Anmeld

3. februar 2015

Sprit25

Jeg er glad for at se vi i bund og grund er enig om at det er for åndsvagt vi "bekriger" hinanden og jeg er da ked af hvis folk synes mit indlæg puster til ilden da det netop ikke var meningen. 

Ja, jeg tager det nok med mig og jeg er nok stadig en lille smule skrøbelig, men er da blevet bedre til at ignorer det og bare lade som ingenting  

Anmeld

3. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har ikke mødt nogen kritik på nettet, omkring at min søn er flaskebarn. Egentlig er jeg også totalt ligeglad, så måske bemærker jeg det ikke, hvis folk prøver at stikke til mig. 

Til gengæld er jeg åndssvagt træt af ammemafiaen i diverse "amme"rum i storcentre. 

F.eks har jeg fået besked fra en ammemor om, at flytte mig fra stolen fordi hun skulle amme sin datter, og min søn kunne jo bare få flaske et andet sted.

Anmeld

3. februar 2015

anynom

ES90 skriver:

Jeg har ikke mødt nogen kritik på nettet, omkring at min søn er flaskebarn. Egentlig er jeg også totalt ligeglad, så måske bemærker jeg det ikke, hvis folk prøver at stikke til mig. 

Til gengæld er jeg åndssvagt træt af ammemafiaen i diverse "amme"rum i storcentre. 

F.eks har jeg fået besked fra en ammemor om, at flytte mig fra stolen fordi hun skulle amme sin datter, og min søn kunne jo bare få flaske et andet sted.

Haha, du cementerer virkelig debatten! 

"Ammemafia", oh my god 

Anmeld

3. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
JulieWH skriver:

Haha, du cementerer virkelig debatten! 

"Ammemafia", oh my god 

Det synes jeg også, at denne kvinde var et glimrende eksempel på at være.

Så oh my god du bare videre 

Anmeld

3. februar 2015

anynom

ES90 skriver:

Det synes jeg også, at denne kvinde var et glimrende eksempel på at være.

Så oh my god du bare videre 

Gad vide hvad du havde skrevet hvis det var en mor, som gav flaske i stedet  

Anmeld

3. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
JulieWH skriver:

Gad vide hvad du havde skrevet hvis det var en mor, som gav flaske i stedet  

En mor der gav sin søn eller datter flaske havde absolut ikke sagt, at jeg skulle rykke mig, så hun kunne give flaske 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.