Sprit25 skriver:
Man kan da ikke andet end at undgå at føle sig ramt når man får smidt i hovedet at ens barn er sikkert til at blive; dumt, overvægtig og kraftramt
Men det er ikke det, det skal handle om!
Skønt du ikke synes det forholder sig sådan
Det håber jeg rammer os alle på et tidspunkt!
Men hvis du får sådan noget "smidt i hovedet" hvorfor så ikke lade være med at tage det til dig - du har jo taget et bevidst valg, som du er glad for at have taget? Så skal andre ikke have lov at "ødelægge" det for dig. Og her må du selv tage aktiv del i, at lægge afstand fra sådanne kommentarer 
Det siger mere om dem, end det siger noget om dig.
Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor der stadigvæk bliver snakket om flaske vs amning. Jeg synes det bliver blæst op til en debat, som i bund og grund er unødvendig.
Vi har taget/tager forskellige valg i vores liv, og hvis vi pådutter andre at tage de præcis samme valg, så fortæller det mere om os end de andre.
Men jeg synes der er meget stor forskel på at opfordre nogen til at gøre det og det, frem for at sige "hvis du ikke gør det her, så gør du ikke dit bedste for dit barn/din ven/kæreste/mor" - Dét er at pådutte. En hjælpende hånd - et råd - en opfordring - er ikke det samme som at "smide noget i hovedet" på en anden person. Der er væsentlig forskel 
Anmeld