Dem mod os mentaliteten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.066 visninger
34 svar
63 synes godt om
3. februar 2015

Sprit25

Nu har jeg været aktiv herinde et stykke tid og samtidig også lidt på et andet forum og nogen af de debatter, der får allerflest kommentarer er amning eller flaske. Det må jeg indrømme jeg undrer mig over. 

Der er en amme vs. flaske mentalitet og jo mere vi kan pege fingere af hinanden jamen jo bedre. Diskusionerne ender jo ofte med at der sidder en ammemor vs en flaskemor og kalder hinanden for navne og dårlige mødre. Men hvorfor skal vi overhovedet defineres som flaske eller ammemødre. Hvorfor ikke bare mødre? Jeg mener når barnet kommer på rigtig mad definerer vi jo heller ikke om vi er en fastfood mor vs. hjemmelavet mad mor. Hvorfor er det så vigtigt at nedgøre hinanden for at hævde en selv og ens valg? 

Nu er jeg selv en af de såkalde flaskemor og dermed er min datter jo "flaskebarn" men sådan ser jeg hende ikke, jeg ser hende som barn! Hvorfor er det så vigtigt at blive defineret udfra hvordan vi giver vores barn mad? 

TIlsidst: Alle mødre er mega seje og den bedste forældre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

Chevro

Sprit25 skriver:

Nu har jeg været aktiv herinde et stykke tid og samtidig også lidt på et andet forum og nogen af de debatter, der får allerflest kommentarer er amning eller flaske. Det må jeg indrømme jeg undrer mig over. 

Der er en amme vs. flaske mentalitet og jo mere vi kan pege fingere af hinanden jamen jo bedre. Diskusionerne ender jo ofte med at der sidder en ammemor vs en flaskemor og kalder hinanden for navne og dårlige mødre. Men hvorfor skal vi overhovedet defineres som flaske eller ammemødre. Hvorfor ikke bare mødre? Jeg mener når barnet kommer på rigtig mad definerer vi jo heller ikke om vi er en fastfood mor vs. hjemmelavet mad mor. Hvorfor er det så vigtigt at nedgøre hinanden for at hævde en selv og ens valg? 

Nu er jeg selv en af de såkalde flaskemor og dermed er min datter jo "flaskebarn" men sådan ser jeg hende ikke, jeg ser hende som barn! Hvorfor er det så vigtigt at blive defineret udfra hvordan vi giver vores barn mad? 

Enig!

jeg er tilhænger af at man gør alt hvad man kan, for at yde det bedste man kan overfor ens barn! Uanset hvilken måde det gøres på! 

Vi er som forældre ikke ens, børn er ikke ens, bryster er ikke ens, vores sfære er ikke ens! Så vi har ingen ret til at nedgøre andre på baggrund af de få informationer der oplyses herinde. 

Hvorfor ikke bare støtte hinanden som de forskellige individer vi er :-) <3 

livet ville være enormt kedeligt og trist hvis vi alle var ens 

Anmeld

3. februar 2015

Snoopy77

Tak! Har også været ked af de der lidt "nå, er hun flaskebarn, det var synd"-kommentarer

Anmeld

3. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er enig! 

Jeg forstår det heller ikke. 

Anmeld

3. februar 2015

Røverdatter

Sådan synes jeg slet ikke det forholder sig.

Hvis nogen føler sig nedgjort i nogen sammenhæng er det højst sandsynligt fordi de føler sig ramt.

Jeg har ikke bemærket nogen kalde andre for navne eller nedgøre andre. Men har heller ikke været herinde de sidste par dage - måske er jeg "gået glip af noget"?

Jeg definerer ingen ud fra deres valg. Folk har forskellige grunde til at vælge som de gør.

Men hvis man er så grundfæstet og sikker i sit valg, hvorfor så overhovedet tage eventuel kritik til sig? Man kan jo lukke af og lade vær med at tage "kritikken" til sig (som måske ikke engang er kritik...)

Vil i bund og grund bare sige at jeg slet ikke oplever det sådan herinde 

Anmeld

3. februar 2015

Sprit25

Røverdatter skriver:

Sådan synes jeg slet ikke det forholder sig.

Hvis nogen føler sig nedgjort i nogen sammenhæng er det højst sandsynligt fordi de føler sig ramt.

Jeg har ikke bemærket nogen kalde andre for navne eller nedgøre andre. Men har heller ikke været herinde de sidste par dage - måske er jeg "gået glip af noget"?

Jeg definerer ingen ud fra deres valg. Folk har forskellige grunde til at vælge som de gør.

Men hvis man er så grundfæstet og sikker i sit valg, hvorfor så overhovedet tage eventuel kritik til sig? Man kan jo lukke af og lade vær med at tage "kritikken" til sig (som måske ikke engang er kritik...)

Vil i bund og grund bare sige at jeg slet ikke oplever det sådan herinde 

Man kan da ikke andet end at undgå at føle sig ramt når man får smidt i hovedet at ens barn er sikkert til at blive; dumt, overvægtig og kraftramt  Men det er ikke det, det skal handle om! 

Skønt du ikke synes det forholder sig sådan Det håber jeg rammer os alle på et tidspunkt!

Anmeld

3. februar 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Kan ikke se hvorfor det er synd at et barn får flaske, barnet er jo ikke mindre glad af den grund(Hun får flaske her og hun er sku den gladeste lille pige. Ingen problemer, hverken med at drikke, mave.. )

Man er mor om man giver det ene eller det andet. Jeg vil kaldes mor, ikke flaske eller ammemor, for det er jeg ikke, jeg er mor. (når jeg kommer dertil)

Anmeld

3. februar 2015

Skouboe

Sprit25 skriver:

Man kan da ikke andet end at undgå at føle sig ramt når man får smidt i hovedet at ens barn er sikkert til at blive; dumt, overvægtig og kraftramt  Men det er ikke det, det skal handle om! 

Skønt du ikke synes det forholder sig sådan Det håber jeg rammer os alle på et tidspunkt!

Har du konkrete eksempler her? Det jeg mener, der det hvad folk eent faktisk har skrevet, eller er det hvad du læste?

Anmeld

3. februar 2015

Sprit25

Skouboe skriver:

Har du konkrete eksempler her? Det jeg mener, der det hvad folk eent faktisk har skrevet, eller er det hvad du læste?

Jeg har ikke et konkret eksempel da det ville kræve jeg skulle lede, hvilket jeg ikke lige orker

Men det er hvad der ORDRET er blevet skrevet. 

Anmeld

3. februar 2015

l.kjoeller

Sprit25 skriver:

Helt enig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.