Mit treårige barn er stukket af fra børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

B&J

Kun 1 meter det er godt nok heller ikke særligt højt og slet ikke når de kan kravle over..

syntes godt nok det er dårligt af børnehavn, for ja de kan jo ikke være der 100% for alle børene hele tiden men de kan ramme børnehaven ind så børne ikke kan komme ud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

Anonym trådstarter

Er det så nu jeg skal fortælle at vores BH har flere steder på deres store legeplads hvor der slet ikke er noget hegn? Og at lågen ud til er hmm jamen langt under en 1 meter høj.

Her det sket 2 gange i alle de år BH har ligger der, at et barn er gået ud. Sidst det skete, er faktisk mens min også har gået der, og der ville drengen hjem til sin mormor som boede lige i nærheden. 2 pædagoger løb straks rundt for at finde ham.

Jeg er sikker på at pædagogernes synlighed rundt på hele pladsen OG at børnene lærer at DET MÅ MAN IKKE, er grunden til at det kan lade sig gøre. Faktisk er jeg lidt stolt af, at mit barn går i en BH hvor dette kan lade sig gøre.

OG jeg er ikke nervøs for at det vil ske, hvis børn gerne VIL UD, så skal de nok finde en vej ud.

I min verden er de to gange du nævner børn er løbet væk, to gange for meget. Det burde bare ikke kunne lade sig gøre. 

Anmeld

27. januar 2015

Moster Lagkage

Yurie skriver:

Jeg har oplevet to 4årige åbne hoveddøren(en stod på en stol for at bruge voksenhåndtaget) og så gik de hjem til den ene(børnehaven er nabo) hvor jeg fik et chok, da to drenge kommer ind af hoveddøren. 

Hvordan skal man undgå det? Sætte lås på døren?

Det er helt sikkert et sikkerhedbrist, og det bør snakkes om det hjørne. Jeg vil sige der skal være en pædagog i det område. 

Men der spiller nomeringen jo ind. Det er jo fysisk umuligt. Forholdene bliver ikke bedre før forældre sammen gør politikere opmærksomme på at de ikke vil finde sig i de tilstande der er i børnehaverne. Institutionerne kan ikke trylle de får kun x antal kroner, og kan derfor ikke bare ansætte det antal pædagoger der ville være optimalt for at disse ting ikke sker.

ik noget personligt reagere bare når man siger at det må de gøre bedre for der er ganske enkelt ikke resourcer til det.

Anmeld

27. januar 2015

Karina84

Anonym skriver:

I min verden er de to gange du nævner børn er løbet væk, to gange for meget. Det burde bare ikke kunne lade sig gøre. 

Det kan vi godt blive enige om. Ved bare ikke om løsningen er at "bure" dem inde, altså med et 3 meter højt hegn f.eks.

Og fordi vores BH nu er som den er, og har de mest fantastiske pædagoger og en endnu bedre leder, så gør det mig ikke utryk. Men det er så også lige i vores eget tilfælde.

Jeg kan godt forstå at du bliver forskrækket og at du måske forventer en eller anden form for handling fra BH's side, udover at sætte en seddel op. Kan sagtens følge dig

Anmeld

27. januar 2015

LinLin

Hvad med om man lavede grupper på legepladsen af fire børn og en voksen. Ej to børn... Så kunne den voksne jo have en i hver hånd og der ville aldrig ske noget!

...

Det er skidt at han er kommet over hegnet! Selvfølgelig er det det! Men mener du seriøst at en børnehave skal være som et fængsel? Det er UMULIGT at holde øje med hver en krog af en legeplads - heldigvis! Jeg synes også helt klart at der ligger en forældreopgave i at fortælle sit barn at sådan noget bare er forbudt! 

Jeg gjorde det faktisk selv da jeg gik i bhv  tre gange - fordi det var spændende... De to første gange nåede vi tilbage igen uden at blive opdaget. 3. Gang mødte vi min far som blev stiktosset og fulgte os tilbage til bhv. Derefter gjorde jeg det aldrig igen - selvom der ikke blev ændret på hegnshøjden 

Anmeld

27. januar 2015

TNBC

Moster Lagkage skriver:

Men der spiller nomeringen jo ind. Det er jo fysisk umuligt. Forholdene bliver ikke bedre før forældre sammen gør politikere opmærksomme på at de ikke vil finde sig i de tilstande der er i børnehaverne. Institutionerne kan ikke trylle de får kun x antal kroner, og kan derfor ikke bare ansætte det antal pædagoger der ville være optimalt for at disse ting ikke sker.

ik noget personligt reagere bare når man siger at det må de gøre bedre for der er ganske enkelt ikke resourcer til det.

Det kommer da an på hvordan legepladsen ser ud. De steder jeg har været har man delt pædagogerne op, så at man kan se alle steder, mere eller mindre. Især blindeområder, skovområder. Og man går rundt, man står ikke stille, sådan at børnene ikke bliver overvåget, men der er pædagogerne de steder hvor der kan ske ting. Og at der ikke er steder der ikke bliver holdt øje med over længere tid. 

Der er jo også mange steder har gratisansatte(altså folk på kontanthjælp, trænning og sådan noget.) 

Jeg ved godt pædagoger er i undertal, og at der ka  ske ting, men man kan godt holde styr på mange steder selvom at man er få. 

Anmeld

28. januar 2015

nielsen80

Nu får jeg virkelig hug, men kan ikke lade vær.

Bliver VIRKELIG træt over alle kommentarene med, hvad man kan forvente og ikke forvente grundet den ringe normering. Og hvordan vi forældre må råbe politikker op.....HELT ÆRLIGT, mener I virkelig, at man som forældre skal leve med, at ens barn på 3 år går ud på en trafikkeret vej? For det er jo det der sker med den nuværende nomering, og har man klager til det, så må man tage den med politikkerne?

Selvfølgelig kan pædagoger ikke mandsopdække alle børn, men man har da ret til som forældre at forvente, de holder rimelig opsyn i løbet af dagen....og basale ting som en lorteble bliver skiftet, barnet kommer ikke ud på en trafikkeret vej alene, slår ens barn en flænge i hovedet ringes der efter en ambulance osv er en del af servicepakken, jeg som forældre betaler for igennem min skat og brugerbetaling.

Kan man som pædagog ikke opfylde de ovenstående basale ting, så gør man ikke sit job godt nok. Er det så fordi normeringen er dårlig, så må man tage den med sin leder, som så må tage den med sin....det kan da ikke være kundens(dermed forældres) ansvar. Synes altså det er rimeligt at forvente ens barn er rimelig sikkert i løbet af en dag, og basale ting bliver opfyldt. Og hvis ikke dette er muligt, grundet sygdom m.m. jamen så må de pågældende pædagoger informere om det inden jeg afleverer mit barn i deres varetægt!

Selvfølgelig skal vi forældre arbejde for bedre normeringer m.m, men det kan ikke passe, man ikke må forvente noget af pædagogerne overhovedet.

Anmeld

28. januar 2015

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Hvad med om man lavede grupper på legepladsen af fire børn og en voksen. Ej to børn... Så kunne den voksne jo have en i hver hånd og der ville aldrig ske noget!

...

Det er skidt at han er kommet over hegnet! Selvfølgelig er det det! Men mener du seriøst at en børnehave skal være som et fængsel? Det er UMULIGT at holde øje med hver en krog af en legeplads - heldigvis! Jeg synes også helt klart at der ligger en forældreopgave i at fortælle sit barn at sådan noget bare er forbudt! 

Jeg gjorde det faktisk selv da jeg gik i bhv  tre gange - fordi det var spændende... De to første gange nåede vi tilbage igen uden at blive opdaget. 3. Gang mødte vi min far som blev stiktosset og fulgte os tilbage til bhv. Derefter gjorde jeg det aldrig igen - selvom der ikke blev ændret på hegnshøjden 

Nej, nej! Jeg forventer ikke at bh's legeplads skal sikres ligesom et fængsel. Slet ikke. Vil bare rigtig gerne føle mig hørt af børnehaven og føler at de tage denne problemstilling alvorligt. Og ikke mindst at de tage ansvar og anerkender at det må bare ikke ske at børn når at komme væk. Feks ved at de diskuterer hvad det er gået galt og hvad institutionen kan gøre for at det ikke sker igen. 

Anmeld

28. januar 2015

KatjaBN

personligt mener jeg ikk man skal bygge, højere og højere hegn. der er noget psykologisk i sådan noget med høje hegn  

jo højere de blir, jo mere spændende er det at prøve at komme over

arbejder selv i institution, og det er en ny institution, med høje hegn, hvor man ikk kan kigge ud, syntes det er det dummeste man kan gøre? Der er ingen vinduer i hegnet. Så børnene er jo nærmest "spærret" inde. Og ja de prøver bestemt at komme ud.

der imod har har jeg set en institution som, var uden nogen form for hegn overhovedet, bare et kæmpe areal med buske. Og 70meter fra buskene var en vej, og ingen var nogensinde stukket af!

Men syntes bestemt også forældrene har et ansvar, omkring at fortælle og snakke med sit barn om at man ikk må stikke a fra børnehaven! 

Og selfølgelig skal personalet være vågne når man er på legeplads!!

Anmeld

28. januar 2015

Molka

Je har valgt børnehaver fra til min ældste, fordi de havde en temmelig nonchalant holdning til børn, der klatrede over hegnet og områder, som de slet ikke havde overblik over.

"Det vil jo ske" (hegnet var lidt over 1 m)

"Man skal jo ikke holde øje med børn hele tiden" ( Det er der heldigvis andre, der mener, man både kan og bør - og også på en måde så børnene ikke lægger mærke til det. Jeg skal ikke have en 3-årig klatrende rundt i 3 meters højde uden opsyn)

Var det sket med mit barn, uden at der blev gjort noget for at forhindre gentagelser, er jeg ikke sikker på, at jeg havde afleveret der mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.