De 12 første uger er de værste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

Mo9ca

Tazling skriver:

Jeg er 28+1 idag og jegs synes nu at det går vildt langsomt ! 

Tillykke med graviditeten !:-)

Tak for det. Fordelen når man er så langt henne som du er, er at man mærker liv hver dag og det er noget man kan dele med omgivelserne omkring en.

For mit vedkommende glæder jeg mig til at jeg kan dele det med mine to store drenge og selvfølgelig også min kæreste. Mine to store fik jeg med 11/2 års mellemrum. Så den store kunne ikke forstå hvad der skete inden i mors mave i sin tid. Det kommer de til nu, for nu er de 9 og 7. Nu bliver det mere en familiebegivenhed end det gjorde sidste gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

Mo9ca

Papillon skriver:

Tillykke med graviditeten

Jeg kan godt følge dig, jeg vil også bare forbi de 12 uger! Jeg er lidt tættere på, men vi var så til terminsscanning i går, hvor jeg blev sat 8 dage tilbage. Øv, så kan vi vente en uge ekstra  I dag er jeg 8+2 ifølge scanning.

Hvorfor blev du sat 8 dage tilbage?

Med min nr. 2 blev jeg sat lidt tilbage i termin men fødte 3 dage før. Jeg vidste ikke med sikkerhed hvornår jeg havde haft sidste mens. først dag. Derfor terminsskanningen. Jeg nåede kun at have 2 mens. før jeg var gravid igen.

Anmeld

22. januar 2015

Papillon

Mor8320 skriver:

Hvorfor blev du sat 8 dage tilbage?

Med min nr. 2 blev jeg sat lidt tilbage i termin men fødte 3 dage før. Jeg vidste ikke med sikkerhed hvornår jeg havde haft sidste mens. først dag. Derfor terminsskanningen. Jeg nåede kun at have 2 mens. før jeg var gravid igen.

Jeg har ikke haft regelmæssig menstruation siden fødslen af min datter. Da jeg blev undersøgt hos lægen i mandags, vurderede hun livmoderens størrelse til at være en uge eller to kortere end forventet. Derfor blev jeg henvist til scanningen, der ganske rigtigt viste, at baby er yngre end forventet. Den endelig termin gives dog først ved NF 

Anmeld

22. januar 2015

Mo9ca

Papillon skriver:

Jeg har ikke haft regelmæssig menstruation siden fødslen af min datter. Da jeg blev undersøgt hos lægen i mandags, vurderede hun livmoderens størrelse til at være en uge eller to kortere end forventet. Derfor blev jeg henvist til scanningen, der ganske rigtigt viste, at baby er yngre end forventet. Den endelig termin gives dog først ved NF 

Det kan jeg godt forstå. Det tager tid at komme tilbage til en regelmæssig cyklus når der ikke er så lang tid imellem fødsel og graviditet. Min store var knap 11 mdr. da vi vidste han skulle være storebror. Da var jeg knap 5 uger henne.

Anmeld

22. januar 2015

Katia Juul Skovgaard

Mor8320 skriver:

Yup, som overskriften angiver, så synes jeg de første 12 uger er de værste og de absolut længste, i forhold til de resterende 28 uger eller sådan cirkus. For jeg ved ikke om jeg er købt eller solgt, dvs. om der er liv derinde før nf. skanningen. Og vi har ikke lyst til at fortælle nyheden til nogen, før vi er blevet forsikret om, at alt er som det skal være til nf. Skanningen. Så at gå rundt uden at fortælle det til nogen, inkl. vores to sønner, det er bare alt for hårdt. Og jeg er kun 5+3 lige nu, så der er laaang tid til uge 12.

Er der andre der har det lissom mig?

Knus Moi

Jeg syntes de var FORFÆRDELIGE...

Førstegangs, anede intet om hvad der skete i min krop.. Blev blæst fuld af alle mulige informationer.. Hvor stor/lille foster var, hvad der nu var udviklet, men også chancen for abort, downs eller andet.

Læste at man frem til uge 12 mere eller mindre skulle passe sig selv. først efter kunne man blive taget seriøst (Tror mine hormoner spillede et puds, for var sgu lidt nærtagende)
Vi var til tryghedssamtale på Herlev.. Jeg kunne overhovedet ikke glæde mig over min graviditet.

Vi kom til samtale hos en JM med speciale i genetik og arvelige sygdomme. Jeg hylede fra jeg kom og til jeg gik og kan intet huske af samtalen idag.

Eller jo, får nævnt at jeg jo ikke har andre beviser en 5 tests. Tror hun vil hente noget papir til mit forgrædte fjæs Hun havde dog i stedet fundet et rum hvor hun lyn-scannede mig...

Tjekkede ikke for noget, men vi så og hørte hjertelyd og fik kommentaren "nakkefolden ser også fin ud".. Tænker man ikke siger sådan med mindre man er lidt sikker i sin sag?

Det var 1 uge før nf, men det betød rigtig meget

Undskyld det blev så langt, men du satte lige ord på mine følelser

Anmeld

23. januar 2015

Mo9ca

Katia Juul Skovgaard skriver:

Jeg syntes de var FORFÆRDELIGE...

Førstegangs, anede intet om hvad der skete i min krop.. Blev blæst fuld af alle mulige informationer.. Hvor stor/lille foster var, hvad der nu var udviklet, men også chancen for abort, downs eller andet.

Læste at man frem til uge 12 mere eller mindre skulle passe sig selv. først efter kunne man blive taget seriøst (Tror mine hormoner spillede et puds, for var sgu lidt nærtagende)
Vi var til tryghedssamtale på Herlev.. Jeg kunne overhovedet ikke glæde mig over min graviditet.

Vi kom til samtale hos en JM med speciale i genetik og arvelige sygdomme. Jeg hylede fra jeg kom og til jeg gik og kan intet huske af samtalen idag.

Eller jo, får nævnt at jeg jo ikke har andre beviser en 5 tests. Tror hun vil hente noget papir til mit forgrædte fjæs Hun havde dog i stedet fundet et rum hvor hun lyn-scannede mig...

Tjekkede ikke for noget, men vi så og hørte hjertelyd og fik kommentaren "nakkefolden ser også fin ud".. Tænker man ikke siger sådan med mindre man er lidt sikker i sin sag?

Det var 1 uge før nf, men det betød rigtig meget

Undskyld det blev så langt, men du satte lige ord på mine følelser

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe dig.

Og man skulle tro at når det ikke er første gang, men for mit vedkommende 3. gang, så er man lidt mere nonchalant og tilbagelænet omkring det at være gravid. Men sådan er det slet ikke for mit vedkommende. Sårbarheden er præcis ligeså stor første som tredje gang. Så tiden frem til uge 12 skal bare overståes så omverdenen kan få det at vide og nf. skanningen er overstået.

Anmeld

23. januar 2015

Mia&Allan

Mor8320 skriver:

Hej Mia.

Hvad betyder ts?

Held og lykke med skanningen.

Knus 8320

Trygheds scanning 

Vi fik en 6+1 og igen 9+1.

Anmeld

23. januar 2015

vsimonev

Mor8320 skriver:

Yup, som overskriften angiver, så synes jeg de første 12 uger er de værste og de absolut længste, i forhold til de resterende 28 uger eller sådan cirkus. For jeg ved ikke om jeg er købt eller solgt, dvs. om der er liv derinde før nf. skanningen. Og vi har ikke lyst til at fortælle nyheden til nogen, før vi er blevet forsikret om, at alt er som det skal være til nf. Skanningen. Så at gå rundt uden at fortælle det til nogen, inkl. vores to sønner, det er bare alt for hårdt. Og jeg er kun 5+3 lige nu, så der er laaang tid til uge 12.

Er der andre der har det lissom mig?

Knus Moi

Så langsomt kommer det heller ikke til at gå., jeg var 5+3 da jeg fik det bekræftet og er i dag 10+3 så der er ikke længe til ,. Er i tvivl om termin, så så jeg igår blev indkaldt til scanning den 27/1, nf 9/2 og jordmor den 26/2 :s se så går det stærkt! så allerede på tirs. Skal jeg have bekræftet jeg rent faktisk har noget i maven., har været så bange lige siden  sa og hvad man nu ellers læser om 

Anmeld

24. januar 2015

Katia Juul Skovgaard

Mor8320 skriver:

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe dig.

Og man skulle tro at når det ikke er første gang, men for mit vedkommende 3. gang, så er man lidt mere nonchalant og tilbagelænet omkring det at være gravid. Men sådan er det slet ikke for mit vedkommende. Sårbarheden er præcis ligeså stor første som tredje gang. Så tiden frem til uge 12 skal bare overståes så omverdenen kan få det at vide og nf. skanningen er overstået.

Puha, det er et eller andet sted meget rart at vide til når vi engang skal have nr 2.

Syntes det er "dejligt" at læse om nogle med samme tanker og bekymringer som en selv, så er man jo ikke helt galt på den

Du skal i hvert fald have pøj pøj med det hele og er sikker på der ligger en sund og rask baby i din mave 

Anmeld

24. januar 2015

Mo9ca

Katia Juul Skovgaard skriver:

Puha, det er et eller andet sted meget rart at vide til når vi engang skal have nr 2.

Syntes det er "dejligt" at læse om nogle med samme tanker og bekymringer som en selv, så er man jo ikke helt galt på den

Du skal i hvert fald have pøj pøj med det hele og er sikker på der ligger en sund og rask baby i din mave 

Det handler jo også om at "få luft" for ens tanker. For lige præcis i de her 12 uger, er der mange der går alene med tankerne og følelserne. Så er det rart at få dem kanaliseret ud denne vej. 

Mvh. 8320

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.