De 12 første uger er de værste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

Mo9ca

vBirgitte skriver:

Kender det alt for godt

Er selv 5+2 i dag, og synes bare tiden går så langsomt og jeg vil så gerne bare have de første 12 uger overstået

Held og lykke med graviditeten

Tak i lige måde. Ja selvom man godt ved at 7 uger ikke er særlig lang tid, så føles det som usigeligt lang tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

Manna

Mor8320 skriver:

For mig hænger det også lidt sammen med, at jeg nu er 36 og frygter lidt at den nakkefoldsscanning viser et risikabelt resultat.

Jeg har selv faglig erfaring med Downs syndrom. Og det er altså livslang bekymring og hårdt arbejde at være forældre til sådan et barn. 

Og hvis det skulle vise sig at være et barn med DS. så skylder jeg altså de børn jeg har, at overveje om vi siger velkommen til sådan et barn. 

Udover det har jeg ingen symptomer på at jeg er gravid, udover den udeblevne mens.

Da jeg var gravid med nr. to var jeg, indtil uge 8+3, gravid med tvillinger. Det var tveæggede så derfor tabte jeg ikke ham jeg har i dag. Så jeg frygter også lidt, at det skulle være tvillinger denne gang. For jeg har en moster og morbror der er tvillinger. Og det siges jo at springe en generation over på mødrene side. Det passer jo godt med, at jeg bar på to sidste gang.

Hej - tillykke med graviditeten

Jeg er selv oppe i alderen og havde økonomisk frirum til at betale mig fra en blodprøve, som kunne tages allerede fra uge 10. Den er hundedyr, men giver altså svar på de 3 mest almindelige kromosomfejl.

MEN man slipper for at gå SÅ længe og vente på at få en evt. abort (hvis det er det man ønsker) og man slipper for risikoen ved moderkage- eller fostervandsprøve.

For mig/os var det alle pengene værd.

Desuden valgte jeg denne gang at blive ultralydsscannet et par gange inden NF, da jeg sidst jeg var gravid gik i 3 uger med dødt foster inden jeg begyndte at bløde. Det ville jeg ikke prøve igen.

Testen hedder enten noget med nifty eller harmony prenatal test. Prøv at Google.

Held og lykke.

Anmeld

22. januar 2015

HappyOne

Mor8320 skriver:

Tak i lige måde. Ja selvom man godt ved at 7 uger ikke er særlig lang tid, så føles det som usigeligt lang tid. 

Ja, specielt fordi man ikke engang er halvvejs  

Anmeld

22. januar 2015

Mo9ca

vBirgitte skriver:

Ja, specielt fordi man ikke engang er halvvejs  

Yes lige præcis. 

Hvor er det befriende med dette forum. Der er altid nogen der har det på samme måde. Langt suk!

Anmeld

22. januar 2015

JH12

Jeg ved ikke om det er de væreste, for men ja det er svært at tale med nogen om det inden NF og man ved at alt kan ske de første 12 uger.. Og det gør selvfølgelig ventetiden utrolig lang.. 

Anmeld

22. januar 2015

biniek

Jeg er 5+1 og jeg synes det er også mega svært at vente de første 12 uger :O

Anmeld

22. januar 2015

Mia&Allan

Jeg synes også ventetiden er skrækkelig, skal til nf på tirsdag  Men har allerede set bebs to gange. Jeg havde behovet for at se hjertet slå da vi oplevede en graviditet som var gået i stå i sommer, så vi valgte at betale os fra en ts..

Anmeld

22. januar 2015

Mo9ca

Mia&Allan skriver:

Jeg synes også ventetiden er skrækkelig, skal til nf på tirsdag  Men har allerede set bebs to gange. Jeg havde behovet for at se hjertet slå da vi oplevede en graviditet som var gået i stå i sommer, så vi valgte at betale os fra en ts..

Hej Mia.

Hvad betyder ts?

Held og lykke med skanningen.

Knus 8320

Anmeld

22. januar 2015

Tazling

Jeg er 28+1 idag og jegs synes nu at det går vildt langsomt ! 

Tillykke med graviditeten !:-)

Anmeld

22. januar 2015

Papillon

Tillykke med graviditeten

Jeg kan godt følge dig, jeg vil også bare forbi de 12 uger! Jeg er lidt tættere på, men vi var så til terminsscanning i går, hvor jeg blev sat 8 dage tilbage. Øv, så kan vi vente en uge ekstra  I dag er jeg 8+2 ifølge scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.