Mor8320 skriver:
For mig hænger det også lidt sammen med, at jeg nu er 36 og frygter lidt at den nakkefoldsscanning viser et risikabelt resultat.
Jeg har selv faglig erfaring med Downs syndrom. Og det er altså livslang bekymring og hårdt arbejde at være forældre til sådan et barn.
Og hvis det skulle vise sig at være et barn med DS. så skylder jeg altså de børn jeg har, at overveje om vi siger velkommen til sådan et barn.
Udover det har jeg ingen symptomer på at jeg er gravid, udover den udeblevne mens.
Da jeg var gravid med nr. to var jeg, indtil uge 8+3, gravid med tvillinger. Det var tveæggede så derfor tabte jeg ikke ham jeg har i dag. Så jeg frygter også lidt, at det skulle være tvillinger denne gang. For jeg har en moster og morbror der er tvillinger. Og det siges jo at springe en generation over på mødrene side. Det passer jo godt med, at jeg bar på to sidste gang.
Hej - tillykke med graviditeten
Jeg er selv oppe i alderen og havde økonomisk frirum til at betale mig fra en blodprøve, som kunne tages allerede fra uge 10. Den er hundedyr, men giver altså svar på de 3 mest almindelige kromosomfejl.
MEN man slipper for at gå SÅ længe og vente på at få en evt. abort (hvis det er det man ønsker) og man slipper for risikoen ved moderkage- eller fostervandsprøve.
For mig/os var det alle pengene værd.
Desuden valgte jeg denne gang at blive ultralydsscannet et par gange inden NF, da jeg sidst jeg var gravid gik i 3 uger med dødt foster inden jeg begyndte at bløde. Det ville jeg ikke prøve igen.
Testen hedder enten noget med nifty eller harmony prenatal test. Prøv at Google.
Held og lykke.
Anmeld