Septemberbaby2 skriver:
Jeg er 5+4 og har det på samme måde. Det er så fantastisk at være gravid, men helt forfærdeligt at skulle vente de her mange uger, indtil man ligesom rigtig kan dele det med sin verden.
Min kvalme er også lige indtaget og jeg er enormt lugtfølsom og opfører mig ganske underligt. Der ville det være meget nemmere at sige det som det er.
For mig hænger det også lidt sammen med, at jeg nu er 36 og frygter lidt at den nakkefoldsscanning viser et risikabelt resultat.
Jeg har selv faglig erfaring med Downs syndrom. Og det er altså livslang bekymring og hårdt arbejde at være forældre til sådan et barn.
Og hvis det skulle vise sig at være et barn med DS. så skylder jeg altså de børn jeg har, at overveje om vi siger velkommen til sådan et barn.
Udover det har jeg ingen symptomer på at jeg er gravid, udover den udeblevne mens.
Da jeg var gravid med nr. to var jeg, indtil uge 8+3, gravid med tvillinger. Det var tveæggede så derfor tabte jeg ikke ham jeg har i dag. Så jeg frygter også lidt, at det skulle være tvillinger denne gang. For jeg har en moster og morbror der er tvillinger. Og det siges jo at springe en generation over på mødrene side. Det passer jo godt med, at jeg bar på to sidste gang.
Anmeld