Træt af at blive kaldt fed af lægerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2015

AlberteSophie

Fed? 

Syntes nu bare jeg ser en smuk gravid kvinde! 

Du har intet at frygte!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

dola

Lisette W skriver:

Hej! Jeg er gravid i 29. uge, og frygter hver gang jeg skal på sygehuset. Jeg kommer der ret ofte pga. astma der skal følges tæt under graviditeten. Overlægen har kaldt mig overvægtig og fed flere gange og bedt mig tage mig sammen. Mellem jul og nytår fik lægen så indlagt mig fordi hun syntes jeg var blevet meget fed og at det var skadeligt for mit barn (et meget ømt punkt) Hun fortalt mig at jeg nok skulle regne med at blive sendt til diætist. Det skete dog ikke, da de ikke kunne finde noget galt med mig på den afdeling hvor jeg blev indlagt. Jeg skal også aflægge urinprøver ofte fordi min fedme kan give sukkersyge, men der er ingen sukkersyge. Jeg har fået taget adskillige blodprøver og en glukosebelastning, og jeg fejler ikke noget.

Jeg er godt klar over at det ikke er smart at veje for meget når man er gravid, men det er godt nok også svært at tabe sig når jordmorden har sagt stop for boksetræning og spinning. Jeg træner stadig ca. 6 gange om ugen, men det er gå ture på 4-6 km. og cykling. Jeg får desværre mange plukveer hvis jeg går for meget til den

Undskyld den lange smøre,  jeg vil egentlige bare høre om der er andre overvægtige der har født sunde og raske børn? Jeg frygter hver gang jeg skal på sygehuset og har mareridt nætterne op til, jeg er frygtelig bange for at skade mit barn  

Billede er fra 28. uge      

Hvis du er fed, så håber jeg meget at jeg aldrig nogentsinde kommer forbi dine læger, for så ville jeg da få en depression!!
Jeg er stor har altid været stor og er egentligt glad for det, men er lidt hårdt når man hele tiden får at vide det er forkert!

Du er super smuk, og ser super godt ud gravid ikke som os andre der ligner hvaler!

Anmeld

20. januar 2015

Mo9ca

Nu skriver du ikke noget om hvor meget du vejede da du blev gravid, hvor meget du har taget på og hvor høj du er. 

På Jormoderforeningens hjemmeside står der også lidt om hvorfor det er at de nævner det for dig hver gang du er i kontakt med sygehusvæsenet. Ellers kan du læse det her. Håber det hjælper dig lidt.

http://www.jordemoderforeningen.dk/nyhedsbreve/nyhedsbreve/nyhedsbrev-for-gravide/singlevisning/artikel/overvaegt/

Anmeld

27. januar 2015

Oliviars

Lisette W skriver:

Hej! Jeg er gravid i 29. uge, og frygter hver gang jeg skal på sygehuset. Jeg kommer der ret ofte pga. astma der skal følges tæt under graviditeten. Overlægen har kaldt mig overvægtig og fed flere gange og bedt mig tage mig sammen. Mellem jul og nytår fik lægen så indlagt mig fordi hun syntes jeg var blevet meget fed og at det var skadeligt for mit barn (et meget ømt punkt) Hun fortalt mig at jeg nok skulle regne med at blive sendt til diætist. Det skete dog ikke, da de ikke kunne finde noget galt med mig på den afdeling hvor jeg blev indlagt. Jeg skal også aflægge urinprøver ofte fordi min fedme kan give sukkersyge, men der er ingen sukkersyge. Jeg har fået taget adskillige blodprøver og en glukosebelastning, og jeg fejler ikke noget.

Jeg er godt klar over at det ikke er smart at veje for meget når man er gravid, men det er godt nok også svært at tabe sig når jordmorden har sagt stop for boksetræning og spinning. Jeg træner stadig ca. 6 gange om ugen, men det er gå ture på 4-6 km. og cykling. Jeg får desværre mange plukveer hvis jeg går for meget til den

Undskyld den lange smøre,  jeg vil egentlige bare høre om der er andre overvægtige der har født sunde og raske børn? Jeg frygter hver gang jeg skal på sygehuset og har mareridt nætterne op til, jeg er frygtelig bange for at skade mit barn  

Billede er fra 28. uge      

Ej altså. Du ser smuk ud og du skal have lov til at nyde din graviditet. Var i behandling og der handler det hele om BMI. Selvom jeg var under grænsen skulle jeg hele tiden høre at jeg var en stor pige osv. Da det lykkedes at blive gravid sagde jeg til min læge at jeg ikke ville stresse over vægten men at jeg selvfølgelig passede på hvad jeg spiste. Min læge roste mig, trods min BMI og sagde st hun syntes det gik så godt. Fik tilbudt en diætist fra jordemoderen. hun havde egentlig ikke noget "nyt" at fortælle og man skulle vejes ude på en gang hvor alle gik forbi. Havde ondt i maven de gange jeg var der så sagde hende fra... Derefter valgte jeg at nyde min graviditet og ikke stresse over vægten. Nyyyyd din krop og mærk de dejlige forandringer der er med til at forme en dejlig baby. Held og lykke 

Anmeld

27. januar 2015

hwilder

Lisette W skriver:

Tak for dit svar Jeg blev også rystet over det da hun første gang sagde at jeg jo var desideret fed. Troede bare jeg var lidt overvægtig, men dejligt at høre du kender til raske børn født af overvægtige

Hej Lizette.

det synes jeg ikke du skal finde dig i. Ærlig talt, havde jeg fået det af vide, havde jeg ikke fundet mig i det. Havde de ret, havde jeg lyttet efter, men synes ikke du ser tyk ud.

undskyld jeg spørger, men hvor høj er du, og hvad vejer du? BMI?

jeg er ikke selv en lille kvinde. Vejede 73 da jeg blev gravid, både ved min første og anden graviditet. Tog 14 kg på første gang, og er nu 40+2 og har taget 16 kg på. Ja det er da voldsomt at vægten næsten siger 90 kg, men man skal jo tage mennesket i betragtning. Var man normalvægtig inden graviditet etc

men der er forskel på læger. Min veninde, fik af vide, hun skulle passe på vægten, vi har fuldt hinanden vægtmæssigt- jeg har aldrig fået en løftet pegefinger, hverken af læger eller jordmødre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.