Træt af at blive kaldt fed af lægerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2015

TNBC

Lisette W skriver:

Hej! Jeg er gravid i 29. uge, og frygter hver gang jeg skal på sygehuset. Jeg kommer der ret ofte pga. astma der skal følges tæt under graviditeten. Overlægen har kaldt mig overvægtig og fed flere gange og bedt mig tage mig sammen. Mellem jul og nytår fik lægen så indlagt mig fordi hun syntes jeg var blevet meget fed og at det var skadeligt for mit barn (et meget ømt punkt) Hun fortalt mig at jeg nok skulle regne med at blive sendt til diætist. Det skete dog ikke, da de ikke kunne finde noget galt med mig på den afdeling hvor jeg blev indlagt. Jeg skal også aflægge urinprøver ofte fordi min fedme kan give sukkersyge, men der er ingen sukkersyge. Jeg har fået taget adskillige blodprøver og en glukosebelastning, og jeg fejler ikke noget.

Jeg er godt klar over at det ikke er smart at veje for meget når man er gravid, men det er godt nok også svært at tabe sig når jordmorden har sagt stop for boksetræning og spinning. Jeg træner stadig ca. 6 gange om ugen, men det er gå ture på 4-6 km. og cykling. Jeg får desværre mange plukveer hvis jeg går for meget til den

Undskyld den lange smøre,  jeg vil egentlige bare høre om der er andre overvægtige der har født sunde og raske børn? Jeg frygter hver gang jeg skal på sygehuset og har mareridt nætterne op til, jeg er frygtelig bange for at skade mit barn  

Billede er fra 28. uge      

Er det at være fed?
Jeg har da set kvinder med større maver end det der.. Uden at blive kaldt fed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Du ser på ingen måde fed ud, du er rigtig smuk.

Nu ved jeg ikke om du var overvægtig da du blev gravid, men jeg var i den tunge ende af normalvægtig og tog altså 25 kg på uden der var nogle løftede pegefingre

De skulle skamme sig, dem der kalder dig fed.

Anmeld

17. januar 2015

Bshizzle

Du er da overhovedet ikke fed !!! 

Hvad er det da for noget at fyre af.. !

Forstår da godt det er et ømt punkt, for det er aldrig rart at blive kaldt fed når man ikke selv er indforstået med det! 

Ja måske er du ikke åle-slank.. Men hellere ha lidt på sidebenene !! 

Du er smuk gravid!! 

Anmeld

17. januar 2015

Linkaa

Lisette W skriver:

Hej! Jeg er gravid i 29. uge, og frygter hver gang jeg skal på sygehuset. Jeg kommer der ret ofte pga. astma der skal følges tæt under graviditeten. Overlægen har kaldt mig overvægtig og fed flere gange og bedt mig tage mig sammen. Mellem jul og nytår fik lægen så indlagt mig fordi hun syntes jeg var blevet meget fed og at det var skadeligt for mit barn (et meget ømt punkt) Hun fortalt mig at jeg nok skulle regne med at blive sendt til diætist. Det skete dog ikke, da de ikke kunne finde noget galt med mig på den afdeling hvor jeg blev indlagt. Jeg skal også aflægge urinprøver ofte fordi min fedme kan give sukkersyge, men der er ingen sukkersyge. Jeg har fået taget adskillige blodprøver og en glukosebelastning, og jeg fejler ikke noget.

Jeg er godt klar over at det ikke er smart at veje for meget når man er gravid, men det er godt nok også svært at tabe sig når jordmorden har sagt stop for boksetræning og spinning. Jeg træner stadig ca. 6 gange om ugen, men det er gå ture på 4-6 km. og cykling. Jeg får desværre mange plukveer hvis jeg går for meget til den

Undskyld den lange smøre,  jeg vil egentlige bare høre om der er andre overvægtige der har født sunde og raske børn? Jeg frygter hver gang jeg skal på sygehuset og har mareridt nætterne op til, jeg er frygtelig bange for at skade mit barn  

Billede er fra 28. uge      

Jeg vil råde dig kraftigt til at skifte læge... Du er ikke slank, men på ingen måde der jeg anser som fed!! Det er ikke okay at nedgøre og stresse dig på den måde 

Håber du selv kan se at det ikke er så slemt som lægen mener

Anmeld

17. januar 2015

Risse

Jeg er helt enig med de andre: Du er IKKE fed!!!

Og hvad fanden bilder de læger sig egentlig ind? Altså hvis du vejede 200kg+ kunne jeg selvfølgelig godt forstå deres bekymring, men på dét billede ligner du min størrelse bare med en gravid mave! 

Jeg håber at jeg bliver lige så fin som dig når jeg blive gravid 

Anmeld

17. januar 2015

Majbaby 2015

Lisette W skriver:

Billede er fra 28. uge      

Det har jeg også været ude for på sygehuset fordi jeg er lidt overvægtig..  Jeg har så sukkersyge..  Min mave i uge 22 �� 

Anmeld

17. januar 2015

Majbaby 2015

Majbaby 2015 skriver:

Det har jeg også været ude for på sygehuset fordi jeg er lidt overvægtig..  Jeg har så sukkersyge..  Min mave i uge 22 �� 

Kommer billed fra uge 22 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. januar 2015

Stumpen

Puha hvis du er fed, så var jeg gigantisk - var/er jeg nu også...

Jeg havde ikke graviditetssukkersyge ej heller fejler mine børn det mindste.. De var store babyer - også pga at de kom 14 og 17 dage efter termin... 

Hvad er dit BMI? Jeg tror faktisk ikke på at den ligger over 30 - selvom du er gravid - du ser høj ud...

Anmeld

17. januar 2015

lillespir26

Sys heller ikke du er tyk men de har jo desværre nogle rammer vedr vægt stigning de skal råde ud fra så det er nok formuleret meget forkert men men som et godt råd om at du helt ikke skal tage for meget på de sidste pr uger/ mdr 

Anmeld

17. januar 2015

Signe-bine

Det er vandvittigt at du bæiver kaldt fed og blev indlagt pga samme. Du ser slet ikke fed ud. Jeg kan kun istemme mig de andres kommentarer om at du ser smuk ud og er flot gravid. 

Jeg er gravid nu med barn nr to og fik med nr 1 også glukose belastning og jeg synes også min jordemoder var efter mig med vægt øgning mv., det er rigtig ubehageligt og man føler sig lidt forfulgt. I denne graviditet har jeg aftalt med min jordemoder at jeg vejer mig inden konsultationerne, men hvis denne jordemoder også kommenterer på det hver gang, har jeg tænkt mig at bede hende stoppe. For jeg er også sund og rask og min datter er født sund og rask, på trods af en smule overvægt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.