Hvor er du smuk!!
Jeg er også træt af alt den tale om graviditet og overvægt! Tro mig, been there, done that!
Den vægt under graviditet kan absolut give stres, så en masse
til dig 
Jeg vejede 15 kg for meget, da jeg ventede min ældste. En JM til NF-scanningen sagde flere gange på den halve time, at hun ikke kunne scanne mig ordentligt, fordi jeg var FOR overvægtig..... Jeg var grædefærdig!
Jeg udviklede en svangerskabsdiabetes, men jeg tog også 22 kg på i alt
Jeg rundede 114 kg som størst.
Da jeg blev gravid med den mindste havde jeg tabt de 25 kg, da jeg stod med en positiv test. Allerede ved første besøg hos overlæge + diabeteslæge 6+4 fortalte de mig meget stramt, at jeg ikke måtte tage på i graviditeten. Efter min første graviditet gik der 1½ år efter fødslen, så havde jeg fået diabetes 2. Jo mere jeg tabte mig, jo flottere blev mine blodsukkertal.
Jeg var under streng kontrol på Rigshospitalet af både diabeteslæge og fødselslæge hver måned. Til slut kunne jeg dårligt spise noget, før mine tal røg til tops (og jeg fik insulin). De sidste 2 måneder spiste jeg kun rugbrød, for der kunne jeg styre mit blodsukker. Jeg var bange for de samtaler på sygehuset. Jeg nåede i alt kun at tage 7 kg på 2. gang - de var væk et par dage efter fødslen. Jeg tabte mig også i løbet af graviditeten.
Status i dag - jeg har tabt 35 kg + de 7 kg jeg tog på under min anden graviditet. Mine blodsukkertal er så flotte, så lægerne vil ikke tjekke mig for diabetes længere - medmindre jeg selvfølgelig får symptomerne.
Jeg har fået 2 guldklumper ud af det - 2 sunde guldklumper 
Anmeld