Hej! Jeg er gravid i 29. uge, og frygter hver gang jeg skal på sygehuset. Jeg kommer der ret ofte pga. astma der skal følges tæt under graviditeten. Overlægen har kaldt mig overvægtig og fed flere gange og bedt mig tage mig sammen. Mellem jul og nytår fik lægen så indlagt mig fordi hun syntes jeg var blevet meget fed og at det var skadeligt for mit barn (et meget ømt punkt) Hun fortalt mig at jeg nok skulle regne med at blive sendt til diætist. Det skete dog ikke, da de ikke kunne finde noget galt med mig på den afdeling hvor jeg blev indlagt. Jeg skal også aflægge urinprøver ofte fordi min fedme kan give sukkersyge, men der er ingen sukkersyge. Jeg har fået taget adskillige blodprøver og en glukosebelastning, og jeg fejler ikke noget.
Jeg er godt klar over at det ikke er smart at veje for meget når man er gravid, men det er godt nok også svært at tabe sig når jordmorden har sagt stop for boksetræning og spinning. Jeg træner stadig ca. 6 gange om ugen, men det er gå ture på 4-6 km. og cykling. Jeg får desværre mange plukveer hvis jeg går for meget til den
Undskyld den lange smøre, jeg vil egentlige bare høre om der er andre overvægtige der har født sunde og raske børn? Jeg frygter hver gang jeg skal på sygehuset og har mareridt nætterne op til, jeg er frygtelig bange for at skade mit barn
Billede er fra 28. uge
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld