Træt af at blive kaldt fed af lægerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.811 visninger
44 svar
76 synes godt om
17. januar 2015

Lisette W

Hej! Jeg er gravid i 29. uge, og frygter hver gang jeg skal på sygehuset. Jeg kommer der ret ofte pga. astma der skal følges tæt under graviditeten. Overlægen har kaldt mig overvægtig og fed flere gange og bedt mig tage mig sammen. Mellem jul og nytår fik lægen så indlagt mig fordi hun syntes jeg var blevet meget fed og at det var skadeligt for mit barn (et meget ømt punkt) Hun fortalt mig at jeg nok skulle regne med at blive sendt til diætist. Det skete dog ikke, da de ikke kunne finde noget galt med mig på den afdeling hvor jeg blev indlagt. Jeg skal også aflægge urinprøver ofte fordi min fedme kan give sukkersyge, men der er ingen sukkersyge. Jeg har fået taget adskillige blodprøver og en glukosebelastning, og jeg fejler ikke noget.

Jeg er godt klar over at det ikke er smart at veje for meget når man er gravid, men det er godt nok også svært at tabe sig når jordmorden har sagt stop for boksetræning og spinning. Jeg træner stadig ca. 6 gange om ugen, men det er gå ture på 4-6 km. og cykling. Jeg får desværre mange plukveer hvis jeg går for meget til den

Undskyld den lange smøre,  jeg vil egentlige bare høre om der er andre overvægtige der har født sunde og raske børn? Jeg frygter hver gang jeg skal på sygehuset og har mareridt nætterne op til, jeg er frygtelig bange for at skade mit barn  

Billede er fra 28. uge      

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2015

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Hvis du er fed så ved jeg da ikke hvad jeg er og jeg er ikke engang gravid.

Du er da overhovedet ikke fed efter min mening.

De skulle da skamme sig syntes jeg personligt at sige du er fed.

Har ikke lige nogen ting med graviditet da jeg ikke selv har været gravid. men pøj pøj med det

Anmeld

17. januar 2015

lillespir26

Jeg vejede 96 da jeg blev gravid vejer nu 102 er i uge 35+1 og mig siger de intet til da det er vægtøgning på 6 kg så tror det har noget at gøre med hvor meget og hvor hurtigt du har taget på 

Anmeld

17. januar 2015

Olaf

Lisette W skriver:

Hej! Jeg er gravid i 29. uge, og frygter hver gang jeg skal på sygehuset. Jeg kommer der ret ofte pga. astma der skal følges tæt under graviditeten. Overlægen har kaldt mig overvægtig og fed flere gange og bedt mig tage mig sammen. Mellem jul og nytår fik lægen så indlagt mig fordi hun syntes jeg var blevet meget fed og at det var skadeligt for mit barn (et meget ømt punkt) Hun fortalt mig at jeg nok skulle regne med at blive sendt til diætist. Det skete dog ikke, da de ikke kunne finde noget galt med mig på den afdeling hvor jeg blev indlagt. Jeg skal også aflægge urinprøver ofte fordi min fedme kan give sukkersyge, men der er ingen sukkersyge. Jeg har fået taget adskillige blodprøver og en glukosebelastning, og jeg fejler ikke noget.

Jeg er godt klar over at det ikke er smart at veje for meget når man er gravid, men det er godt nok også svært at tabe sig når jordmorden har sagt stop for boksetræning og spinning. Jeg træner stadig ca. 6 gange om ugen, men det er gå ture på 4-6 km. og cykling. Jeg får desværre mange plukveer hvis jeg går for meget til den

Undskyld den lange smøre,  jeg vil egentlige bare høre om der er andre overvægtige der har født sunde og raske børn? Jeg frygter hver gang jeg skal på sygehuset og har mareridt nætterne op til, jeg er frygtelig bange for at skade mit barn  

Billede er fra 28. uge      

For det første vil jeg siger at du er utrolig smuk  og på ingen måde fed ! Hvad fanden bilder de sig ind at sige det til dig ! 

Men jeg kender flere der er overvægtige det har fået sunde børn Bare fordi man er overvægtig er det ikke ensbetydende med man får syge børn 

Anmeld

17. januar 2015

Lisette W

lillespir24 skriver:

Jeg vejede 96 da jeg blev gravid vejer nu 102 er i uge 35+1 og mig siger de intet til da det er vægtøgning på 6 kg så tror det har noget at gøre med hvor meget og hvor hurtigt du har taget på 

Ok. Det giver mening, for jeg har taget 10 kg, og det er jo nået mere end de 6 kg. 

Anmeld

17. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvor er du smuk 

Anmeld

17. januar 2015

Lisette W

Olaf skriver:

For det første vil jeg siger at du er utrolig smuk  og på ingen måde fed ! Hvad fanden bilder de sig ind at sige det til dig ! 

Men jeg kender flere der er overvægtige det har fået sunde børn Bare fordi man er overvægtig er det ikke ensbetydende med man får syge børn 

Tak for dit svar Jeg blev også rystet over det da hun første gang sagde at jeg jo var desideret fed. Troede bare jeg var lidt overvægtig, men dejligt at høre du kender til raske børn født af overvægtige

Anmeld

17. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg var overvægtig da jeg blev gravid og vores søn fejler ikke noget der kan være pga det...

min veninde øgede sin vægt til dobbelt under sin graviditet og fik aldrig advarsler om det var farligt... Synes helt klart du skal sige hvordan du har det for det værste for baby er når du er stresset....

Anmeld

17. januar 2015

Olaf

Lisette W skriver:

Tak for dit svar Jeg blev også rystet over det da hun første gang sagde at jeg jo var desideret fed. Troede bare jeg var lidt overvægtig, men dejligt at høre du kender til raske børn født af overvægtige

Det kan jeg godt forstå, men desværre er der mange læger der er sådan  

det kan sagtens være du har taget ti kg på, men du er stadig ikke fed, så nyd du bare din graviditet, og så luk ørene når de fortæller dig du er fed. 

og er sikker på din baby er sund pg rask

jeg havde graviditetsbetinget sukkersyge sidste gang og tog 40 kg uden der var den mindste bekymring fra lægernes side. 

Anmeld

17. januar 2015

Røverdatter

Seriøst? Fed? Overvægtig? Jeg brugte et minut på at finde ud af hvor al den overvægt sidder på dig. Har stadig ikke fundet noget.

Du er smuk gravid! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.