LilleMie skriver:
Jeg kan huske, at jeg også syntes, at det var meget svært at tage hul på snakken første gang. Men min kæreste havde lige været meget syg og fået fjernet en testikel, så jeg kunne bare ikke holde ud at gå med det hele mere. Så derfor fortalte vi det til vores nærmeste familie og de nærmeste venner. Det er stadig kun forældre og søskende der ved det i familien (men det er så også 13 personer, da vi begge er skilsmissebørn
), jeg har bedt dem om at holde det for dem selv, da jeg ikke gider, at alt skal handle om fertilitet til familiefesterne
Men de vidste jo godt, at vi gerne ville have en mere, da det aldrig har været en hemmelighed (ligesom det nok ikke er en hemmelighed, at I en dag gerne vil have børn - måske de bare går og venter på at blive "overraskede" - det gjorde min mor ved nr. et). Men de blev da kede af det på vores vegne, at det ikke var lykkes for os inden hans sygdom, og at vi må kæmpe mere for det nu, hvor min kæreste har problemer med sin sædkvalitet. Jeg synes ikke, at de har ændret sig overfor os, og nu er det kun den udvidede familie der ind i mellem spørger, om vi snart skal have nr. 2. Men her holder de også igen, da de alle ved at han var syg, og nok godt kan lægge 2 og 2 sammen, at det ikke er så let for os...
Næsten ingen spørger selv til, hvordan det går med behandlingen, da de ikke vil træde os over træerne. Men når der er noget at fortælle, så får de oftest lige en update på hele situationen og de er altid klar til at snakke om det, når vi åbner op. Tit er der jo også ventetid, så får de bare at vide, at nu går der i hvert fald 1,5-2 måneder før der sker noget igen, og så venter de bare tålmodigt ligesom os.
Fra vores familier er der intet pres, og jeg føler ikke, at jeg nu skal "præstere" at blive gravid med det samme - i hvert fald ikke for deres skyld. Men jeg er selv vildt utålmodig og håber inderligt, at det snart sker, men det er mere fordi, at vores datter hele tiden bliver ældre, og jeg håber, at der ikke ender med at være alt for mange år imellem dem (lige nu er håbet, at der bliver under 4 år mellem dem).
Ja det er meget svært! Ved ik om jeg synes det er endnu mere svært, fordi vi ik fejler noget, men at jeg føler vi fejler, selvom lægen siger at der ikke er en logisk/helbredsmæssig (eller hvad det hedder) årsag til at det ik er lykkes endnu. Måske også fordi jeg ik ved om jeg/vi har gjort nok for at få det til at lykkes, selvom jeg synes vi har gjort en masse, men hvis nu det har noget med min vægt at gøre og fysiske helbred. Jeg er ikke meget overvægtig, og lægen kommenterede heller ik min vægt, men det vil ik skade at jeg tabte mig lidt og levede sundere. Hvilket jeg er igang med nu.
Jeg forstår godt at I valgte at fortælle det, det må også have været en stor lettelse. Også efter sygdommen at kunne snakke åbent om det hele.
Tja måske venter de bare på at blive overrasket, ved det ik. Ved heller ik hvor god jeg har været til at skjule det i så lang tid som vi har prøvet.
Dejligt de ik har ændret sig, men de støtter jer og ik spørger meget ind til det. Og skønt at der ik er et ydeligere pres på jer, ville sikkert også kun være noget jeg følte, hvis vi fortalte det.
Forstår godt du er utålmodig, det må også være uundgåeligt ikke at blive, især når jeres datter bliver ældre.
Jeg er ked af at høre med sygdommen, men rigtig dejligt I har det godt, selvom kampen er mere svær for at det lykkes. Håber meget at I snart er heldige

Tak for at du delte din historie