Louisevilhababy skriver:
Hejsa
jeg ved ikke hvordan du har det, men kan kun prøve at sætte mig ind i hvordan det må være!
for det første så er hjælp aldrig en dårlig ting at tage i mod, og jeg tænker det er det psykiske i skal have hjælp til.... I har nok tænkt det samme! Hvad er det der gør at alt bremse for jer? Hvordan kan i vender jeres tanker og hvad kan løsne op ... Lige meget hvad der er skyld i banrløsheden så er det jo en ond dum cirkel hvor alt påvirker hinanden og i går måske i ring
det at bede om hjælp er i dag heldigvis ved at være acceptabelt i vores samfund, hvad rnd det er at søge råd, have samtaler med en psykolog eller også bare det at indrømme at ja jeg har sku en krise, en krise i mit liv, jeg er ikke perfekt, jeg blir det nok heller ikke men jeg har brug for at fortælle dig at jeg/vi går igennem en masse ting...
JEG SYNES (det her ikke myntet på nogen, men blot nogle tanker om vores samfund
) det er fuldstændig iriterende åndsvagt at man/vi nu har aftalt med alle kvinder/med hinanden at man intet må fortælle om projekt baby, det skal være en hemmelighed, og tænk hvis nogen vidste man var gravid FØR uge 12, hold da op... Phu ha hvordan kunne du finde på at dele noget med andre?? 
Jeg synes man skal dele det med andre, det gir mere ro, og alle der har børn eller vil have børn har været igennem den der " jeg tror jeg er gravid" - situation, og så er det da sur bare at sidde ked af det alene. Hvorfor tror man de her baby sider er så populære, det er da fordi vi har brug for at dele og fortælle
Jeg har kontakt til en privat, som jeg har mødt herinde, vi havde samme frustrerende situation, kan derfor bruge hinanden til de der frustrerende sms' er og udbrud som ellers normalt ville gå ud over manden (som bare ikke har det på samme måde) ...
Nu har jeg vist også skrevet nok håber du forstår min pointe
de bedste tanker Louise
Tak for dit svar
Du skriver en masse gode ting, og jeg giver dig ret
Ja heldigvis er det blevet mere acceptabelt at bede om hjælp i vores samfund og folk bliver bedre til det, en dejlig positiv udvikling
Jeg tænker præcis det samme, hvorfor og hvordan er det lige sket at PB og en graviditet før uge 12 er mega hemmelig?! Jeg forstår det ikke
men jeg gør jo præcis det samme selv
Går med alt det her alene og tænker at man da ik fortælle om en graviditet før uge 12, og da slet ikke at man prøver at lave en baby, hvilket da ik gør det lettere for mig selv, tværtimod. Jeg holder det nok hemmeligt fordi det gør man da.. Men også fordi ens forældre og bedsteforældre, ja man laver da bare børn, intet problem, måske ik den gang de var unge.. Og føler jo at vi fejler, og frygter der kommer et større pres på, hvis jeg fortæller det til min mor og søstre, dem der er tættest på mig.. Men igen de elsker mig jo og er 100 på at de vil støtte os, men.. Ej den er svær!! Og bunder nok også I at man vel gerne vil være perfekt.. Men det er der jo ingen af os der er..
Jeg skriver også med nogle herinde, det er rigtig dejligt, de forstår jo en bedre end kæresten og skønt at dele det med nogle
Tusind tak