Hjælp til sundere mad....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Princesspigen skriver:

Jeg kan ikke lide det der er fuldkorn i  som skrevet meget kræsen.. Men skal jo heller ikke leve vildt vildt sundt, bare ændre min livsstil lidt i en bedere retning da jeg lever meget af sukker 

Det kan jeg godt se er en udfordring så. Men hvad så med at udskifte pastaen  og risene med rudbrød ind imellem? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

Princesspigen

Mom skriver:

Det kan jeg godt se er en udfordring så. Men hvad så med at udskifte pastaen  og risene med rudbrød ind imellem? 

Det kunne man jo godt.. 

Er i forvejen meget til flødekartofler, korteletter i fad mm, men tænker det skal droppes lidt for en stund 

Anmeld

2. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Princesspigen skriver:

Det kunne man jo godt.. 

Er i forvejen meget til flødekartofler, korteletter i fad mm, men tænker det skal droppes lidt for en stund 

Hvis du gerne vil tabe dig er det nok en god ide. Du kan eventuelt lave fx lørdag til din syndedag, med lækker middag med flødekartofler, sodavand og guf, så det hele ikke bliver for surt.?

Anmeld

2. januar 2015

Missy_B

Prøv at udskifte ris og pasta for en stund, med fx blomkålsris , pastinakstrimler , kogt hvidkål i strimler o.l, det hjalp mig til at tabe 20 kg på 5 måneder.

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Jeg går ikke over fra den ene dag til den anden på 100% sund mad for det er jeg ik viljestærk nok til at ku overholde.. Men vil prøve at gøre det noget sundere end det er nu.. 

Det noget med man gerne skal spise 6 små måltider om dagen, hvor sent skal/må man spise sidste måltid ? 

Jeg er tit sulten ved 22-23 tiden om aftenen men har hørt det ik er sundt at spise så sent..? 

Anmeld

2. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Princesspigen skriver:

Jeg går ikke over fra den ene dag til den anden på 100% sund mad for det er jeg ik viljestærk nok til at ku overholde.. Men vil prøve at gøre det noget sundere end det er nu.. 

Det noget med man gerne skal spise 6 små måltider om dagen, hvor sent skal/må man spise sidste måltid ? 

Jeg er tit sulten ved 22-23 tiden om aftenen men har hørt det ik er sundt at spise så sent..? 

Jeg har hørt at man senest må indtage mad omkring kl. 20, hvis man vil tabe sig, men hvis du er meget sulten omkring kl. 22, kan du måske spise knækbrød eller frugt eller havregryn?

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Mom skriver:

Jeg har hørt at man senest må indtage mad omkring kl. 20, hvis man vil tabe sig, men hvis du er meget sulten omkring kl. 22, kan du måske spise knækbrød eller frugt eller havregryn?

Okay ja det smart nok med frugt.. Men til hverdag dropper jeg som regl at spise så sent, går bare sulten i seng.. 

Men kan selvfølgelig være min sult ændre sig og vare længere nu jeg ændre min kost lidt.. 

Anmeld

2. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Princesspigen skriver:

Okay ja det smart nok med frugt.. Men til hverdag dropper jeg som regl at spise så sent, går bare sulten i seng.. 

Men kan selvfølgelig være min sult ændre sig og vare længere nu jeg ændre min kost lidt.. 

Min erfaring er, at når jeg spiser sundt, så vare mæthedsfølelsen længere end hvis jeg spiser usundt i en periode.

Men det kræver noget viljestyrke, når man ændre kostadfærd, ellers ender du måske med at tabe dig lidt, for derefter at tage endnu mere på, hvis du ikke holder fast i den sundere livsstil.

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Mom skriver:

Min erfaring er, at når jeg spiser sundt, så vare mæthedsfølelsen længere end hvis jeg spiser usundt i en periode.

Men det kræver noget viljestyrke, når man ændre kostadfærd, ellers ender du måske med at tabe dig lidt, for derefter at tage endnu mere på, hvis du ikke holder fast i den sundere livsstil.

Jeg er doven, bevæger mig ikke meget og spiser/drikker MEGET sukker især cola..  

Jeg har en rygskade og har nu fået et lov i røven til at komme igang med træning dagligt, jeg vil prøve at skære ned på sukker og erstatte med noget sundere.. 

Jeg skal starte fuldtid op i en børnehave og vil i den forstand også skulle bevæge mig mere end jeg gør nu og tvunget til at spise fx rugbrød frem for Hvidt brød når jeg spiser sammen med børnene.. 

Jeg skal med børnehaven til gymnastik en gang om ugen os.. 

Derud over så når jeg her i februar flytter hjem til kæresten har jeg en aftale med naboen om at jeg kan låne en hund og gå nogle ture med.. 

Så der kommer til at ske nogle ændringer som jeg så os vil hjælpe lidt på vej af sundere mad og mindre sukker

Anmeld

2. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Princesspigen skriver:

Jeg er doven, bevæger mig ikke meget og spiser/drikker MEGET sukker især cola..  

Jeg har en rygskade og har nu fået et lov i røven til at komme igang med træning dagligt, jeg vil prøve at skære ned på sukker og erstatte med noget sundere.. 

Jeg skal starte fuldtid op i en børnehave og vil i den forstand også skulle bevæge mig mere end jeg gør nu og tvunget til at spise fx rugbrød frem for Hvidt brød når jeg spiser sammen med børnene.. 

Jeg skal med børnehaven til gymnastik en gang om ugen os.. 

Derud over så når jeg her i februar flytter hjem til kæresten har jeg en aftale med naboen om at jeg kan låne en hund og gå nogle ture med.. 

Så der kommer til at ske nogle ændringer som jeg så os vil hjælpe lidt på vej af sundere mad og mindre sukker

Det er jo sådan at jo mere man laver, jo mindre doven bliver man. At lave noget, skaber energi, og det virker som om, at du får mere at se til snart, så det er jo rigtig godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.