Hjælp til sundere mad....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.735 visninger
33 svar
10 synes godt om
1. januar 2015

Princesspigen

jeg har igennem hele mit liv spist forkert og usundt.. Det er efterhånden ved at sætte sine spor.. Jeg er ca 15 kg overvægtig på nuværende tidspunkt.. 

Jeg har aldrig været på kur og også svært ved at slippe min sukker helt.. 

Jeg er MEGET kræsen.. Spiser ikke fisk og meget begrænset med hvad jeg kan lide af grønt og frugt.. 

Jeg søger noget hjælp, inspiration og gerne nogle opskrifter til at leve lidt sundede men skal heller ikke været noget der er særlig dyrt eller sværg at lave da jeg ikke har de store kundskaber i et køkken.. 

Håber der sidder en venlig sjæl der ude der kan hjælpe mig  (krydser fingre )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Princesspigen

Modtager gerne opskrifter både hjemmelavet/skrevet eller fra nettet jeg har bare selv svært ved at overskue det store udbud på nettet

Anmeld

1. januar 2015

1977

Profilbillede for 1977
Princesspigen skriver:

Modtager gerne opskrifter både hjemmelavet/skrevet eller fra nettet jeg har bare selv svært ved at overskue det store udbud på nettet

Prøv de opskrifter der ligger på hjerteforeningen.dk Så har du en enkelt hjemmeside at forholde dig til  de har flere lækre sunde retter  og så lav en madplan. Der gør det nemmere ikke at falde i hurtig mad fælden 

Anmeld

1. januar 2015

Princesspigen

Jeanne skriver:

Prøv de opskrifter der ligger på hjerteforeningen.dk Så har du en enkelt hjemmeside at forholde dig til  de har flere lækre sunde retter  og så lav en madplan. Der gør det nemmere ikke at falde i hurtig mad fælden 

Jeg har overvejet det med madplan men syndes os det lidt svært fordi vi er sådan en familie der fra dag til dag tænker nu har jeg lyst til og så det det vi spiser dagen efter 

Anmeld

1. januar 2015

1977

Profilbillede for 1977
Princesspigen skriver:

Jeg har overvejet det med madplan men syndes os det lidt svært fordi vi er sådan en familie der fra dag til dag tænker nu har jeg lyst til og så det det vi spiser dagen efter 

Uh ja kender det godt. Men desværre er det nemt at falde i dårlige vaner sådan ( kender det hjemme fra os selv)  men prøv at lave en plan for 3 dage bare. Det hjælper så meget

Anmeld

1. januar 2015

Mami

Princesspigen skriver:

Det er vi også  

det har jeg at have mad oppe fra fryseren og alle ingridienserne til 2-3 dage af gangen og så mærker jeg efter hvad jeg vil have den dag så har jeg sunde pizzaer og andre retter liggende i fryseren, så skulle jeg slet ikke gide at lave Mad, kan det bare varmes   

hadler 1 gang om ugen og spiser opskrifter fra hjerte foreningen 

Anmeld

1. januar 2015

Røverdatter

Princesspigen skriver:

jeg har igennem hele mit liv spist forkert og usundt.. Det er efterhånden ved at sætte sine spor.. Jeg er ca 15 kg overvægtig på nuværende tidspunkt.. 

Jeg har aldrig været på kur og også svært ved at slippe min sukker helt.. 

Jeg er MEGET kræsen.. Spiser ikke fisk og meget begrænset med hvad jeg kan lide af grønt og frugt.. 

Jeg søger noget hjælp, inspiration og gerne nogle opskrifter til at leve lidt sundede men skal heller ikke været noget der er særlig dyrt eller sværg at lave da jeg ikke har de store kundskaber i et køkken.. 

Håber der sidder en venlig sjæl der ude der kan hjælpe mig  (krydser fingre )

Lav grøntsagsstænger - gulerødder, agurker og selleri. Og spis dem som mellemmåltider/snack. Gulerødder giver dig en smule "sukker-mætheds-følelse" 

Tag Chrom dagligt (kosttilskud til stabilisering af blodsukker).

Mindre mættet fedt såsom smør, ost. Det rigtig gode flerumættet fedt sidder i f.eks. avocado og nødder.

Prøv at vær opmærksom på dine impulskøb, og sørg for at spise godt inden du handler  (skriver dette da mange "lider" af impuls shopping - inklusive mig selv)...

Anmeld

1. januar 2015

Princesspigen

Mami skriver:

Det er vi også  

det har jeg at have mad oppe fra fryseren og alle ingridienserne til 2-3 dage af gangen og så mærker jeg efter hvad jeg vil have den dag så har jeg sunde pizzaer og andre retter liggende i fryseren, så skulle jeg slet ikke gide at lave Mad, kan det bare varmes   

hadler 1 gang om ugen og spiser opskrifter fra hjerte foreningen 

Hvad er sunde pizzaer ?

Anmeld

1. januar 2015

Princesspigen

Røverdatter skriver:

Lav grøntsagsstænger - gulerødder, agurker og selleri. Og spis dem som mellemmåltider/snack. Gulerødder giver dig en smule "sukker-mætheds-følelse" 

Tag Chrom dagligt (kosttilskud til stabilisering af blodsukker).

Mindre mættet fedt såsom smør, ost. Det rigtig gode flerumættet fedt sidder i f.eks. avocado og nødder.

Prøv at vær opmærksom på dine impulskøb, og sørg for at spise godt inden du handler  (skriver dette da mange "lider" af impuls shopping - inklusive mig selv)...

Hvad er chrom ? 

Anmeld

1. januar 2015

Mami

Princesspigen skriver:

Hvad er sunde pizzaer ?

Grov bund (evt mini pizzaer, så kan du bruge grove pitabrød) 

hjemmelavet tomst sauce, bestående af: fint hakket løg, lidt hvidløg, oregano og friske tomater. Alt fint hakkes og varmes op i en gryde. 

Frisk mozerella der endten rives eller skæres i skiver 

Parma skinke og rucola hvis man er til den slags (jeg er ikke, så jeg putter lidt frisk peberfrugt på)  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.