Hjælp til sundere mad....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2015

Princesspigen

Mami skriver:

Grov bund (evt mini pizzaer, så kan du bruge grove pitabrød) 

hjemmelavet tomst sauce, bestående af: fint hakket løg, lidt hvidløg, oregano og friske tomater. Alt fint hakkes og varmes op i en gryde. 

Frisk mozerella der endten rives eller skæres i skiver 

Parma skinke og rucola hvis man er til den slags (jeg er ikke, så jeg putter lidt frisk peberfrugt på)  

Ar okay lækkert nok 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Princesspigen

Det lyder lækkert 

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Er der andre med gode ideer ?? 

Anmeld

2. januar 2015

Chris87

Jeg spiser tit kylling frikadeller med feta tern, rødløg og gulerødder i dem . Det ved jeg ikke om det evt er noget du ville kunne spise ?

Rodfrugt stegt i fad i ovnen i lidt olie, sesamfrø og lidt rodfrugt krydderi på .

Er det noget du specifikt holder af at spise ?

Jeg har selv været MEGET overvægtig - her snakker vi 123 kg - jeg har smidt 46.3 kilo indtil videre ved at studerer madopskrifter på nettet

Anmeld

2. januar 2015

Røverdatter

Princesspigen skriver:

Hvad er chrom ? 

Et kosttilskud som kan købes i matas og helsekostbutikker. B.la. af mærket Pharma Nord, hvor pakken hedder Bio-Chromium

Et stof der går ind og stabiliserer ens blodsukker så man ikke føler så stor sukkertrang. Ideelt kosttilskud til vægttab 

Anmeld

2. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Vi spiser meget kød (ikke den hakket slags), og hvis det er det, så med lav fedtprocent, og intet til at stege eller brune det med. Rå grøntsager og æg (på en masse forskellige måder). Og ikke særlige mange kartofler, da der er stivelse i som holder på fedtet. Økologiske brune ris, og kun grov pasta. Samten enkelt rugbrødsdag om ugen. Kun sodavand i weekenderne. Jeg drikker frugtthe om aftenen, fordi det smager sødt, og spiser grov kiks. Chokoladen som er min svaghed, skal være mørk.

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Chris87 skriver:

Jeg spiser tit kylling frikadeller med feta tern, rødløg og gulerødder i dem . Det ved jeg ikke om det evt er noget du ville kunne spise ?

Rodfrugt stegt i fad i ovnen i lidt olie, sesamfrø og lidt rodfrugt krydderi på .

Er det noget du specifikt holder af at spise ?

Jeg har selv været MEGET overvægtig - her snakker vi 123 kg - jeg har smidt 46.3 kilo indtil videre ved at studerer madopskrifter på nettet

Jeg spiser meget pasta og ris.. Spiser ikke ost og de gange jeg har lavet hjemmelavet frikadeller blir de ikke så gode  er gået over til at købe frikalet hvor det er pulver du putter i kød med vand og så er farsen færdig  

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Røverdatter skriver:

Et kosttilskud som kan købes i matas og helsekostbutikker. B.la. af mærket Pharma Nord, hvor pakken hedder Bio-Chromium

Et stof der går ind og stabiliserer ens blodsukker så man ikke føler så stor sukkertrang. Ideelt kosttilskud til vægttab 

Det lyder som noget jeg burde med er det sundt for kroppen med sådan noget ? 

Lyder næsten som en slanke miralel pille

Anmeld

2. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Princesspigen skriver:

Jeg spiser meget pasta og ris.. Spiser ikke ost og de gange jeg har lavet hjemmelavet frikadeller blir de ikke så gode  er gået over til at købe frikalet hvor det er pulver du putter i kød med vand og så er farsen færdig  

Hvis du spiser almindelig "hvid" pasta, så er der stivelse i, og det er ikke godt for vægten, det samme med almindelige hvide ris

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Mom skriver:

Hvis du spiser almindelig "hvid" pasta, så er der stivelse i, og det er ikke godt for vægten, det samme med almindelige hvide ris

Jeg kan ikke lide det der er fuldkorn i  som skrevet meget kræsen.. Men skal jo heller ikke leve vildt vildt sundt, bare ændre min livsstil lidt i en bedere retning da jeg lever meget af sukker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.