Julegave fra x'kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Ja, det tror jeg sku også. Derfor jeg bliver så glad når jeg hører om dele familier, der sagtens kan samarbejde, dele højtider/og andet, også selvom at de har fundet nye partner og fået nye børn.

Alle børnene er jo søskende.

Jeg hørte om nogen der holdt jul sammen, selvom at de var skilt(med partnere), og havde fået nye partnere. Super sejt.

Det samme her. Selv kommer jeg fra en skilsmissefamilie hvor mine forældre har kunnet sammen- rigtig godt endda, også med mine pap indbyrdes, og det er guld værd!

Dette er på trods af at det var trælse omstændigheder der gjorde udslaget for mine forældres brud. Jeg har fået søskende på begge sider, og jeg har aldrig tænkt på mine søstre som halvsøskende- de er mine søskende. Derfor er jeg så uforstående for de her damer der får sig en kæreste med b*rn og er så bange for det ene eller det andet, og er nærmest kampklar til tænderne, man ser mærkelig nok ikke så mange mænd med disse træk, så det tegner da et billede af at de måske ofte er med til at piske en stemning op. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Undskyld men det er en kalender... 

Rooolig nu! 

Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i at man bliver negativ over en kalender :/ 

jeg synes det er en sød gave... Det er jo så hver sin smag men at blive så negativ over den, ja det kan jeg ikke forstå

Anmeld

28. december 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mpr skriver:

Undskyld mit sprog, men hvad rager det far at der er en lillebror? det er jo ikke hans barn? Han er interesseret i at se sin datter og billeder af hende vel ikke hendes mor og lillebror som ikke engang er hans?  

Selvfølgelig kan bio tage billeder så mange hun vil af alt hun vil, men man behøver ikke ligge alle de billeder i en kalender de giver til far, dem kan de bruge i en kalender de laver til at hænge hos dem selv  

Hvad har det her noget som helst at gøre med konfirmationer og bryllupper? Konfirmations billeder ser jeg sjældent står fremme hvor det er andre end blot konfirmanden der er på billedet resten ligger jo i albums eller på computeren. Og bryllupper der bor barnet ikke hjemme og der er det vel kun brudeparret der kommer til at stå fremme og resten i albums eller på computeren? 

Desuden er der stor forskel på begivenheds billeder hvor far deltager og så på hverdags billeder hvor far ikke deltager  

Og ja de er en del af hinandens liv, men kun som sideløbere, de er jo ikke en stor del af hinandens liv nødvendigvis medmindre alle har det godt med det - og her mener jeg også bonusforældrene på begge sider, ingen skal føle sig over rumplet hvilket nogle bio forælder både mødre og fædre er fantastiske til. 

Hvis man har det godt med sin x og x'en kan opføre sig ordentligt overfor en ny så kan man opnå et fint venskab og så kan man jo overveje det, men er det omvendt kan jeg godt forstå ts ikke ønsker billeder af x'en i sit hjem  

Hvis man som far ikke synes, det rager én, at ens barn har søskende og et liv og en hverdag med disse, så er man i mine øjne et lille, umodent og småligt menneske, der ikke kan se ud over sin egen navle. Selvfølgelig rager det forældre, hvem deres børn holder af og er sammen med, og barnets nye søskende er og forbliver en vigtig del af deres liv. Hvad skulle der dog ske ved, at man som far - og som bonusmor - har et billede stående fremme midlertidigt af et barn, som ens eget barn/bonusbarn elsker og har som en af sine nærmeste? 

Gid alle forældre kunne tilsidesætte gammelt nag og fokusere på deres vigtigste opgave - at være de voksne i deres børns liv. Herunder bide lidt i sig i ny og næ. Det er sgu ikke noget stort offer at have en kalender hængende - børnene har allerede bragt store ofre ved at skulle se deres familieliv splittet op i to forskellige baser. 

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Det samme her. Selv kommer jeg fra en skilsmissefamilie hvor mine forældre har kunnet sammen- rigtig godt endda, også med mine pap indbyrdes, og det er guld værd!

Dette er på trods af at det var trælse omstændigheder der gjorde udslaget for mine forældres brud. Jeg har fået søskende på begge sider, og jeg har aldrig tænkt på mine søstre som halvsøskende- de er mine søskende. Derfor er jeg så uforstående for de her damer der får sig en kæreste med b*rn og er så bange for det ene eller det andet, og er nærmest kampklar til tænderne, man ser mærkelig nok ikke så mange mænd med disse træk, så det tegner da et billede af at de måske ofte er med til at piske en stemning op. 

Som bio er du bange for at bonus overtager, tager morrollen fra hende, eller at barnet bedre kan li hende. Men nej det er hun ikke, hun er del af barnets liv hos faren, men barnet har en mor og en far.  Bonus bliver også dømt super hurtigt, som at bio bsre ikke vil have noget med hende at gøre.

Som bonus kan man bare ikke fordrage biomor, og hun skal holde sig væk, for hun er ikke en del af familien mere.. nej, ikke i familielivet, men hun vil altid være være en del af deres liv, på grund af barnet. Hvorfor så ikke opfører sig de voksne og samarbejde, så længe der ikke er slemme problemer. 

Og ikke fare over sådan en lille ting. Vis barnet at de kan være voksne. 

jeg siger ikke at man skal være slyngveninder, men at man accepter e hinanden, at de begge skal være der. Bliver virkelig ked af det, når jeg læser debatter herinde, hvor bonus bare bliver forbandet væk, uden at have gjort noget(før bio mødte hende)

Undskyld lige et sidespor. Men derfor jeg bliver så glad når jeg hører om ødelsgte familier der kan samarbejdd,

Anmeld

28. december 2014

lineog4

mpr skriver:

Sandt, men det betyder ikke at børn skal ligge slagets gang, det er nu engang de voksne Jeg siger ikke at tingene skal pakkes væk i kasser, men ser nu engang intet forkert i at gaven kommer til at hænge på barnets værelse, især når der er billede af bio i den

Selvfølgelig skal børns følelser også tages med i tankerne, men at hun har ocd er altså ikke noget man bare piller væk. Og er helt enig om at man skal have den snak i starten, men har bare erfaring med at det er der mange der ikke gør fx var jeg selv en af dem der ikke gjorde det med det samme, fordi det så nærmest var grundlag til at vi gik fra hinanden, hvis jeg ikke makkede ret og accepterede ALT, fordi han ikke orkede at skulle skændes med bio om det. Det levede jeg i, i 2 år før jeg satte foden ned  

Man skal virkelig passe på med (det er min mening) ikke at give børnene særbehandling blot fordi de er skilsmisse børn, det er i mit hoved ikke sundt for børnene. Man skal være åben overfor at barnet har en mor der bor et andet sted, men barnet har også godt af at vide moren ikke bor der, og hvis hun gør så bor hun inde på værelset - hvis det er hvad der gør at den familie fungere bedst. Prøv at tænk på de familier hvor børnene ikke engang må tale om den anden forælder det er da meget meget værre end at de får afvide, den er rigtig fin og jeg ville elske hvis du ville hænge den et helt bestemt sted du synes den passer helt perfekt inde på dit værelse.  

Hun lyder ikke til hun er ond ved børnene, hun har bare en ide om hvordan det skal se ud Og ja børn fylder meget, men har godt nok set mange kernefamilier der har det på samme måde, og af en eller anden grund er det ok når det er kernefamilier men ikke når det er sammenbragte? 

Jeg ville sige det samme om og til en kernefamilie - og jeg må da selv gå på tusind kompromiser om fx hvordan vores hjem skal se ud,  har fx jeg ved ikke hvor mange mærkelig elektroniske ting, sorte grimme skrumler og et i mine øjne stort fjernsyn, men min mand må så se på mine blomstrede puder 

At bo flere mennesker sammen (og jeg mener også børnene) gør man går på kompromis og måske endda dagligt.

Der er så bare lige den oven i med dine og mine børns familier, at der kommer en eller flere ind i familien, som ikke har valgt den nye kæreste, som har et liv uden for familien.

Anmeld

28. december 2014

Soffy27

Jeg er selv bonusmor samt har 2 fælles børn med denne skønne mand.. Jeg ville på intet tidspunkt have noget imod at bonusbarn kom med en kalender - vel og mærke hvis der var billeder af hende i eller hendes søskende på den anden side af familien.. Ønsker altså ikke at bonusmor skal pryde vores væg herhjemme - ligesom jeg er sikker på at Hun ikke ville blive glad for at jeg hang på hendes væg.. Ellers får samtlige kreationer lov til at hænge/stå fremme, om det er mit eget barn eller bonusbarn.. Vi har lige lavet en kalender, og der er masser af billeder af både fælles børn og bonusbørn - den hænger fint, men det er hjemme hos os, da det er vores tilværelse og de rammer vi har bygget op sammen - herhjemme! Har intet udstående med bonusmor, men at hun skal være til pynt på min væg, eller jeg på hendes er jeg heldigvis sikre på vi er enige om, ikke skal ske.. 

Det er sgu ikke altid nemt at være bonusmor og man kæmper en kamp for at få tingene til at gå op i en højere enhed, men man ender desværre tit med et angreb. Det er ikke kun bonusmødre der er problemet - det kan lige så vel være bio-mor der laver ravage - det bliver der bare ikke set på samme øjne med.. Vi har været sammen i 7 år nu, og de første 5 år, gjorde bio ALT for at ramme os! Også selvom der er nye børn i billedet! Det er fandme heller ikke i orden! Ikke alt er sort og hvidt - og at leve i en familie med dine, mine og vores børn er et stort stykke arbejde - og jeg er sikker på at alle prøver deres bedste i den enkelte situation! Også selvom man tit, ja meget tit Har lyst til at kaste håndklædet i ringen, fordi alt bare er imod én og det man er i gang med at bygge op. 

Man kan ikke gøre for at man forelsker sig i en mand med børn - men man har et ansvar om at fundet til at fungerer på den mest hensigtsmæssige måde, så det gavner alle parter. 

Anmeld

28. december 2014

lineog4

mpr skriver:

Undskyld mit sprog, men hvad rager det far at der er en lillebror? det er jo ikke hans barn? Han er interesseret i at se sin datter og billeder af hende vel ikke hendes mor og lillebror som ikke engang er hans?  

Selvfølgelig kan bio tage billeder så mange hun vil af alt hun vil, men man behøver ikke ligge alle de billeder i en kalender de giver til far, dem kan de bruge i en kalender de laver til at hænge hos dem selv  

Hvad har det her noget som helst at gøre med konfirmationer og bryllupper? Konfirmations billeder ser jeg sjældent står fremme hvor det er andre end blot konfirmanden der er på billedet resten ligger jo i albums eller på computeren. Og bryllupper der bor barnet ikke hjemme og der er det vel kun brudeparret der kommer til at stå fremme og resten i albums eller på computeren? 

Desuden er der stor forskel på begivenheds billeder hvor far deltager og så på hverdags billeder hvor far ikke deltager  

Og ja de er en del af hinandens liv, men kun som sideløbere, de er jo ikke en stor del af hinandens liv nødvendigvis medmindre alle har det godt med det - og her mener jeg også bonusforældrene på begge sider, ingen skal føle sig over rumplet hvilket nogle bio forælder både mødre og fædre er fantastiske til. 

Hvis man har det godt med sin x og x'en kan opføre sig ordentligt overfor en ny så kan man opnå et fint venskab og så kan man jo overveje det, men er det omvendt kan jeg godt forstå ts ikke ønsker billeder af x'en i sit hjem  

Det rager vel far en del, for den lillebror er en del af hans datters liv. Måske han ikke er synderlig interesseret i lillebror, men det er hans datter og måske har hans datter ønsket det billede i kalenderen. 

Man kan jo ikke lave så hård en opsplitning og bede sit barn om at have to fuldstændig adskilte liv.

Har lige sagt farvel til min bonus storesøster og hendes lille familie. Hun er ikke min mands, men han var sammen med hendes mor fra hun var 3-11 år. Har selv taget billeder og elsket billeder af bonus og hans storesøster. Når bonus har været hos mor, kiggede jeg opmærksomt på billederne, ja gav ham sågar selv kamera med og betalte fremkaldelsen - det var jo en del af ham. Så er nok bare modsat tænkende (og nej har ikke haft godt forhold til x, men hun var jo hans mor)

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Som bio er du bange for at bonus overtager, tager morrollen fra hende, eller at barnet bedre kan li hende. Men nej det er hun ikke, hun er del af barnets liv hos faren, men barnet har en mor og en far.  Bonus bliver også dømt super hurtigt, som at bio bsre ikke vil have noget med hende at gøre.

Som bonus kan man bare ikke fordrage biomor, og hun skal holde sig væk, for hun er ikke en del af familien mere.. nej, ikke i familielivet, men hun vil altid være være en del af deres liv, på grund af barnet. Hvorfor så ikke opfører sig de voksne og samarbejde, så længe der ikke er slemme problemer. 

Og ikke fare over sådan en lille ting. Vis barnet at de kan være voksne. 

jeg siger ikke at man skal være slyngveninder, men at man accepter e hinanden, at de begge skal være der. Bliver virkelig ked af det, når jeg læser debatter herinde, hvor bonus bare bliver forbandet væk, uden at have gjort noget(før bio mødte hende)

Undskyld lige et sidespor. Men derfor jeg bliver så glad når jeg hører om ødelsgte familier der kan samarbejdd,

Præcis. Ingen pap/samleverske kan overtage en mors rolle eller plads,så længe at biomor og barn har et normalt forhold. Derfor kan man som udefrakommende lige så godt gribe chancen og være en supplerende voksen i barnets liv, til glæde for hele familien.

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Præcis. Ingen pap/samleverske kan overtage en mors rolle eller plads,så længe at biomor og barn har et normalt forhold. Derfor kan man som udefrakommende lige så godt gribe chancen og være en supplerende voksen i barnets liv, til glæde for hele familien.

Præcis. Men folk dømmer andre folk så hurtigt.

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Præcis. Men folk dømmer andre folk så hurtigt.

Desværre ja 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.