hårfarvning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2014

Mussepigen4

sne190810 skriver:

Men søde ven.. 

Hvis du som gravid, vælger at farve hår, velvidende om de risiko der er, og  der kan give mulige senfølger for dit ufødte barn - handler du så efter hvad der er bedst for dit ufødte barn? 

Nej! 

Du handler efter egne følelser og behov, hvilket også er fint nok - vi lever i et frit land ;-) MEN så må man da også stå ved den fakta som ligger i, at du har trodset nogle anbefalinger, som er lavet for netop at give ufødte børn den bedst mulige start på livet ift feks allergier. 

Om det gør dig til en god eller dårlig forældre, det er der ikke kommenteret på, det er nok mere et spørgsmål om hvordan man fortolker overstående.

Desuden har det jo også noget at gøre med hvordan den enkelte definere hhv. En "god" og en "dårlig" forældre, før man begynder at kaste med de betegnelser. 

.. Hvis du spørger mig. 

Jeg har ikke farvet mit hår. Men fred være med dem som gør det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

Chevro

MiaP skriver:

Btw. Jeg har stadig ikke farvet mit hår. 

Jeg finder det bare hysterisk, men vi er så forskellige. Jeg siger ikke du er en dårlig mor, fordi du gør andre ting anderledes. 

Jeg tror bare mange kan stresse over at se nedslidt og grim ud og føle de ligner ****. Og så vidt jeg ved, så er stress endnu farligere for barnet. 

Jeg har farvet hår siden jeg var 15  ca. selvom det er dumt Så jeg har altid gjort det og føler mig virkelig grim og blive hurtig depri  

Så jeg tror også på at det bedste for mit barn vil være at man som mor gør det man føler er rigtigt og det der gør at man har det bedst med sig selv  <3 Mit barn i forvejen og mit kommende, har det trods alt bedst med en glad og tilpas mor (: 

Jeg synes det er fedt når man kan lade helt være! ;-) 

Anmeld

29. december 2014

Mussepigen4

Chevro skriver:

Jeg har farvet hår siden jeg var 15  ca. selvom det er dumt Så jeg har altid gjort det og føler mig virkelig grim og blive hurtig depri  

Så jeg tror også på at det bedste for mit barn vil være at man som mor gør det man føler er rigtigt og det der gør at man har det bedst med sig selv  <3 Mit barn i forvejen og mit kommende, har det trods alt bedst med en glad og tilpas mor (: 

Jeg synes det er fedt når man kan lade helt være! ;-) 

Netop. Jeg tror ikke, at man får noget ud af, at være nedtrykt og føle sig dårlig tilpas. Så jeg synes du har gjort det rigtige for dine børn. 

Anmeld

29. december 2014

Chevro

MiaP skriver:

Netop. Jeg tror ikke, at man får noget ud af, at være nedtrykt og føle sig dårlig tilpas. Så jeg synes du har gjort det rigtige for dine børn. 

Tak  

Anmeld

29. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ES90 skriver:

Jeg har også fået farvet hår en 4-5 gange under min graviditet, og knægten har det fint. 

Det eneste man, i mine øjne, 100% skal holde sig fra er rygning og alkohol under graviditeten,

Der kommer meget større ting at bekymre sig om, når man først har født 

Så slap du bare helt af!

Hvorfor skal man holde sig fra rygning? 

Der er sikkert nogle som kan komme med samme flotte argument som dig: 

"Jeg har røget i min graviditet og mit barn fejler ikke noget" - den har alle vidst hørt før. 

Til ts: 

sket er sket. Og det går nok alligevel

Men jeg ville dog droppe det i resten af graviditeten. Fordi der er et barn som ikke har taget skade, betyde ikke at dit barn heller ikke vil gøre det. Så hellere være på den sikre side i resten af graviditeten 

Anmeld

29. december 2014

migxher

mor:) skriver:

Hvorfor skal man holde sig fra rygning? 

Der er sikkert nogle som kan komme med samme flotte argument som dig: 

"Jeg har røget i min graviditet og mit barn fejler ikke noget" - den har alle vidst hørt før. 

Til ts: 

sket er sket. Og det går nok alligevel

Men jeg ville dog droppe det i resten af graviditeten. Fordi der er et barn som ikke har taget skade, betyde ikke at dit barn heller ikke vil gøre det. Så hellere være på den sikre side i resten af graviditeten 

Hvorfor man skal holde sig for rygning? Ej det må da være en joke, det giver da lidt sig selv. alle de skadelige stoffer man som ryger suger til sig ryger jo lige ned til baby. Rygning kan mindske babys vækst, give blodpropper i moderkagen, og mens man sidder og suger røg til sig får moderkagen faktisk mindre ilt, altså får baby mindre ilt. Ja listen er vist lang med det er bare lidt af hvad jeg kan læse mig til. Nu er rygning jo indsigt selv usund så selvfølgelig er det også usundt for baby. 

Anmeld

29. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Hvorfor man skal holde sig for rygning? Ej det må da være en joke, det giver da lidt sig selv. alle de skadelige stoffer man som ryger suger til sig ryger jo lige ned til baby. Rygning kan mindske babys vækst, give blodpropper i moderkagen, og mens man sidder og suger røg til sig får moderkagen faktisk mindre ilt, altså får baby mindre ilt. Ja listen er vist lang med det er bare lidt af hvad jeg kan læse mig til. Nu er rygning jo indsigt selv usund så selvfølgelig er det også usundt for baby. 

Du har vidst ikke forstået mit indlæg

er godt klar over hvor meget rygning skader - men prøv nu at læse mit indlæg igen

Anmeld

29. december 2014

sne190810

MiaP skriver:

Jeg har ikke farvet mit hår. Men fred være med dem som gør det. 

Det har jeg skam heller ikke påstået. 

Anmeld

29. december 2014

Krydserfingre

Sket er sket. Men personligt kunne jeg aldrig finde på det. Og jeg HADER udgroning og farver normalt mit går hver 3 mdr hos frisør - men for min kommende baby, vil jeg gerne lade være 

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Burde man også undgå shampoo med parfume og balsam. Alt andet jeg bruger er uden parfume.  Har det altid været.  Ex. Vaskemiddel,  opvaskemiddel, cremer men ikke shampoo  det der neutral shampoo er bare ik egnet til mit hår. Mit hår blir knaaas tørt.burde jeg så også droppe shampoo med parfume i??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.