hårfarvning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2014

Mussepigen4

migxher skriver:

Det har da intet at gøre med at være fanatisk, at man vil sit kommende barn det bedste.
Hvorfor er det at de gravide som følger sundhedsstyrelsens anbefalinger skal gøres til negative og fanatiske, når de blot vil deres kommende babyer det bedste og derfor holder sig fra skadelige ting. Det kan i min verden virkelig ikke på nogen måde drejes til noget negativt at man holder sig fra de ting Sundhedsstyrelsen anbefaler at man holder sig fra. 
Det er trods alt kun i sølle 9 måneder, og i sølle 9 måneder kan jeg sagtens leve uden parfume, hårfarve(farver dog ikke hår) mm. hvis det kan give min lille dreng den bedste start på livet og mindsket risiko for allergi mm. senere i livet. 
Hvad frisører gør er selvfølgelig op til dem, vil de tage risikoen, ja så må de da selv om det, personligt ville jeg dog ikke, men nu arbejder jeg jo heller ikke som frisør. 

Men hvad skal de så gøre? De kan da ikke bare sygemelde sig hele graviditeten. Så havde vi da ingen frisører. Jeg synes det er i orden at man ikke vil farve hår, men jeg synes personligt, at det er en af de ting der er overdrevet. 

Desuden bliver forældre der har farvet hår, ikke til en dårligere forældre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

lillespir26

migxher skriver:

Det har da intet at gøre med at være fanatisk, at man vil sit kommende barn det bedste.
Hvorfor er det at de gravide som følger sundhedsstyrelsens anbefalinger skal gøres til negative og fanatiske, når de blot vil deres kommende babyer det bedste og derfor holder sig fra skadelige ting. Det kan i min verden virkelig ikke på nogen måde drejes til noget negativt at man holder sig fra de ting Sundhedsstyrelsen anbefaler at man holder sig fra. 
Det er trods alt kun i sølle 9 måneder, og i sølle 9 måneder kan jeg sagtens leve uden parfume, hårfarve(farver dog ikke hår) mm. hvis det kan give min lille dreng den bedste start på livet og mindsket risiko for allergi mm. senere i livet. 
Hvad frisører gør er selvfølgelig op til dem, vil de tage risikoen, ja så må de da selv om det, personligt ville jeg dog ikke, men nu arbejder jeg jo heller ikke som frisør. 

jeg ville personligt heller ikke farve mit hår men fakta er nu at det kan give alergi og ikke foster skader så man behøvers altså ikke være så fanatiske omkring de der ting vi vil sku da forhåbenligt alle vores børn det bedste om vi vælger at farve hår bruge parfume eller gå med makeup en gang imellem altså selvom man er gravid skal man altså huske at man stadigvæk er et menneske

det er jo det samme som at sige mit barn må ikke lære at det er ok at slå sig mit barn må ikke blive udsat for bakterier mit barn må ikke dit og dat

sorry to say men børn bliver altså mere syge af at blive skånet for alt farligt og dårligt her i livet

Anmeld

29. december 2014

Chevro

Anonym skriver:

Hej 

Jeg skriver fordi jeg går og har det sååå dårligt med mig selv lige nu, fordi jeg har farvet mit hår idag, på trods af jeg testede en svag positiv test i dag 4.0 må det være eller hva det nu hedder. 

Mit spørgsmål er så nu, hvor galt er det? er det virkelig så farligt og kan det være skadeligt allerede..

Ejjj jeg fortryder det såå meget. det stank virkelig, men lod det kun sidde i 10 min fordi jeg fortrød, men det nåede at farve mit hår. 

jeg har det elendigt, er så bange for jeg har gjort noget som virkelig kan være skadeligt for babyen??

håber der nogen herinde som kan berolige mig 

Farver også hår, og har gjort begge mine graviditeter. Jeg ligner seriøst noget forfærdeligt noget, og bliver pænt deprimeret hvis jeg skal gå med en udgroning i så mange måneder. 

Har en sund og rask dreng i forvejen, og er gravid med lillesøster nu - så for mig handler det om ikke at gøre det for meget, men heller ikke være fanatisk

Anmeld

29. december 2014

sne190810

MiaP skriver:

Men hvad skal de så gøre? De kan da ikke bare sygemelde sig hele graviditeten. Så havde vi da ingen frisører. Jeg synes det er i orden at man ikke vil farve hår, men jeg synes personligt, at det er en af de ting der er overdrevet. 

Hvor er det der bliver skrevet, at dem som farver hår er dårlige forældre?

Bare lige så jeg kan være med, for jeg kan ikke helt selv læse mig frem til det statement. 

Anmeld

29. december 2014

migxher

lillespir24 skriver:

jeg ville personligt heller ikke farve mit hår men fakta er nu at det kan give alergi og ikke foster skader så man behøvers altså ikke være så fanatiske omkring de der ting vi vil sku da forhåbenligt alle vores børn det bedste om vi vælger at farve hår bruge parfume eller gå med makeup en gang imellem altså selvom man er gravid skal man altså huske at man stadigvæk er et menneske

det er jo det samme som at sige mit barn må ikke lære at det er ok at slå sig mit barn må ikke blive udsat for bakterier mit barn må ikke dit og dat

sorry to say men børn bliver altså mere syge af at blive skånet for alt farligt og dårligt her i livet

Allergi er da bestemt ikke noget at joke med, specielt ikke hvis det er slem allergi. 
Jeg ville i hvert fald have det pisse dårligt med mig selv hvis min søn vokser op og får allergi, vel vidende at jeg har proppet mig med farve osv. og været total egoistisk og ikke kunne lade det ligge i sølle 9 måneder. 
Hvis man kan undgå, eller i hvert fald mindske chancen, at give sit barn alt mulig allergi, hvorfor så ikke gøre det når man har muligheden??? Det er jo trods alt kun sølle 9 måneder. Det jeg har mulighed for at gøre noget ved gør jeg i hvert fald gerne. Hvad andre så gør må de da selv om. Jeg forstår bare ikke at det man kan gøre noget ved, hvorfor man ikke gør det når muligheden er der. Men det kommer jo an på hvor let man tager på den slags, allergi osv. Det er i hvert flad ikke noget jeg tager let på, og alt hvad jeg kan skåne min lille dreng i maven vil jeg gøre. 

Anmeld

29. december 2014

migxher

MiaP skriver:

Jeg siger ikke man er en dårlig forældre, men jeg synes i den grad det er egoistisk at man ikke kan lægge rygning, hårfarve osv. på hylden i sølle 9 måneder, og så til gengæld give den lille den bedste start på livet som muligt. Jeg forstå ganske enkelt ikke hvorfor man ikke vil skåne sin bette for det, når man har muligheden. Når man tænker på alle de skadelige ting man ikke selv har indvirkning på oven i, bil os. osv. som kommer oven i. 

Anmeld

29. december 2014

lillespir26

migxher skriver:

Jeg siger ikke man er en dårlig forældre, men jeg synes i den grad det er egoistisk at man ikke kan lægge rygning, hårfarve osv. på hylden i sølle 9 måneder, og så til gengæld give den lille den bedste start på livet som muligt. Jeg forstå ganske enkelt ikke hvorfor man ikke vil skåne sin bette for det, når man har muligheden. Når man tænker på alle de skadelige ting man ikke selv har indvirkning på oven i, bil os. osv. som kommer oven i. 

Jah lad os lave et samfund hvor vi er bange for alt og graver de gravide ned i en bunker i de 9 mdr de er gravide ej joke håber selv du kan høre det er lidt åndssvagt jeg gør da personligt selv alt hvad jeg kan for at undgår tilsætnings stoffe og allergi fremkaldene ting men men men vi gravide er ikke døde og skal kunne lev tros alt men du har din mening og jeg har min og så behøver homon krigen vist ikke bliver optrukket mere i sandet end dette 

Anmeld

29. december 2014

BinaMor

syntes ikke man skal gøre det.. men tror hellere ikke der sker alverden ved det(:

generelt hvis man selv føler det forkert så lad være.

jeg farvede ikke feks men ku godt drikke en øl da jeg ammede. så gå efter ens egen mavefølelse

Anmeld

29. december 2014

sne190810

lillespir24 skriver:

Jah lad os lave et samfund hvor vi er bange for alt og graver de gravide ned i en bunker i de 9 mdr de er gravide ej joke håber selv du kan høre det er lidt åndssvagt jeg gør da personligt selv alt hvad jeg kan for at undgår tilsætnings stoffe og allergi fremkaldene ting men men men vi gravide er ikke døde og skal kunne lev tros alt men du har din mening og jeg har min og så behøver homon krigen vist ikke bliver optrukket mere i sandet end dette 

Er det ikke også lidt vildt, at sammenligne det med at undgå at farve hår i 9 måneder, til at så kan man lige så godt grave sig ned i en bunker i 9 måneder? 

Men altså så for at svare dig, nej jeg kan ikke se det er åndsvagt og syntes også sagtens man kan leve ordentlig med livskvalitet i de 9 måneder man er gravid, og undgår at farve hår.
Hvis folk føler de mister SÅ meget ved ikke at farve hår, er det måske andre issues med dem selv, som skal bearbejdes, i stedet for bare at kalde dem som ikke farver hår hysteriske og åndsvage.

Men jeg er måske også bare lidt miljøskadet, af at have en mor som har arbejdet i frisørfaget hele sit liv, og nu betaler for det med diverse lungelidelser og allergier. 

Anmeld

29. december 2014

migxher

sne190810 skriver:

Er det ikke også lidt vildt, at sammenligne det med at undgå at farve hår i 9 måneder, til at så kan man lige så godt grave sig ned i en bunker i 9 måneder? 

Men altså så for at svare dig, nej jeg kan ikke se det er åndsvagt og syntes også sagtens man kan leve ordentlig med livskvalitet i de 9 måneder man er gravid, og undgår at farve hår.
Hvis folk føler de mister SÅ meget ved ikke at farve hår, er det måske andre issues med dem selv, som skal bearbejdes, i stedet for bare at kalde dem som ikke farver hår hysteriske og åndsvage.

Men jeg er måske også bare lidt miljøskadet, af at have en mor som har arbejdet i frisørfaget hele sit liv, og nu betaler for det med diverse lungelidelser og allergier. 

Enig. Man kan sgu da sagtens leve ganske fint selvom man ikke farver hår, ryger, drikker alkohol osv. de ting er jo ikke livsnødvendige, men en luxus. Jeg levet i hvert fald ganske fint inden jeg blev gravid uden at farve hår da det ikke er et behov jeg har haft, og jeg hverken røg eller drak heller. 
Hvor er jeg dog kedelig og hysterisk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.