hårfarvning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.262 visninger
41 svar
55 synes godt om
27. december 2014

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg skriver fordi jeg går og har det sååå dårligt med mig selv lige nu, fordi jeg har farvet mit hår idag, på trods af jeg testede en svag positiv test i dag 4.0 må det være eller hva det nu hedder. 

Mit spørgsmål er så nu, hvor galt er det? er det virkelig så farligt og kan det være skadeligt allerede..

Ejjj jeg fortryder det såå meget. det stank virkelig, men lod det kun sidde i 10 min fordi jeg fortrød, men det nåede at farve mit hår. 

jeg har det elendigt, er så bange for jeg har gjort noget som virkelig kan være skadeligt for babyen??

håber der nogen herinde som kan berolige mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej 

Jeg skriver fordi jeg går og har det sååå dårligt med mig selv lige nu, fordi jeg har farvet mit hår idag, på trods af jeg testede en svag positiv test i dag 4.0 må det være eller hva det nu hedder. 

Mit spørgsmål er så nu, hvor galt er det? er det virkelig så farligt og kan det være skadeligt allerede..

Ejjj jeg fortryder det såå meget. det stank virkelig, men lod det kun sidde i 10 min fordi jeg fortrød, men det nåede at farve mit hår. 

jeg har det elendigt, er så bange for jeg har gjort noget som virkelig kan være skadeligt for babyen??

Ork... Jeg har farvet hår en del gange i min graviditet.. Faktisk begge mine 

Og har sunde og raske dejlige drenge 

Det er bare vigtigt at du lufter godt ud, så du ikke sidder i de dampe. 

Så bare rolig 

Anmeld

27. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har også fået farvet hår en 4-5 gange under min graviditet, og knægten har det fint. 

Det eneste man, i mine øjne, 100% skal holde sig fra er rygning og alkohol under graviditeten,

Der kommer meget større ting at bekymre sig om, når man først har født 

Så slap du bare helt af!

Anmeld

27. december 2014

Shine

Jeg ville anbefale dig ikke at farve hår. Nu er det gjordt og sådan er det. Men fremover vil være bedst ikke. Vi absorberer rigtig meget gennem vores hud. Så hvorfor ikke tage hensyn når man kan.. Er faktisk glad for at du har det på denne måde for det viser at du tænker og føler for dit barn. Så kan man altid gå løs med hårfarven efter, ikk. Held og lykke.

Anmeld

27. december 2014

lillespir26

Altså skader med fosteret sker oftest inden for de første 12 uger men at du har farvet hår en gang gå nok lige denne ene gang der er jo også rigtigt mange der er tæske stive i byen lige inden de finder ud af de er gravide og får sunde børn men hvis du holder her fra og til du har ammet færdig går det jo nok det. Hele ofteste handler brug at sæbe parfume og hårfarvning jo ikke om foster skader men om allergi hos den kommende baby 

Anmeld

27. december 2014

migxher

Det er ikke til at sige om fostret har taget skade, de første 12 uger er jo ret vigtige og det er her baby bliver dannet. Og så synes jeg da i den grad folk skal holde op med at opfordre til noget man ved kan være skadeligt. Allergi mm og hvad baby ellers kan få kan vise sig senere i livet så at jeres unger er raske nu siger intet om hvor vidt jeres farven går har haft konsekvenser.

Anmeld

27. december 2014

VNB

Anonym skriver:

Hej 

Bare rolig  Er ret sikker på der ikke er sket noget ved det. 

Alt med måde, og så skal baby nok komme sund og rask til verden. 

Og så stort tillykke med graviditeten 

Anmeld

27. december 2014

ErDetSnartNU

Lad være med at dunke dig selv i hovedet - sket er sket, og det er det 

Hvis jeg var dig, ville jeg dog droppe forfængeligheden i resten af din graviditet - at andre siger at de har gjort det gennem graviditeten og har sunde og raske børn, kan du ikke bruge til noget. Sat på spidsen  svarer det til at sige, at man har kørt spritkørsel maaasser af gange uden der skete noget.
Allergier, kræft, hormonforstyrrelser, ADHD og andre sundhedsmæssige problemer, som er blevet mere almindelige gennem årene, ses først når barnet er blevet ældre - måske endda voksent - og jeg ved ikke med dig, men jeg vil ikke gamble med mit barns helbred, bare fordi jeg gerne vil se godt ud. 

Anmeld

29. december 2014

Mussepigen4

Hvorfor skulle man ikke kunne farve hår, når en frisør skal stå i de kemikalier indtil 8 uger før deres fødsel. De får de på fingre og inhalere det hver evig eneste dag. Burde de så ikke kunne få raske børn? 

Man skal os passe på med at blive for fanatisk. Man skal kunne leve. Så længe man ikke drikker alkohol og ryger 20 cigeretter om dagen. 

Anmeld

29. december 2014

migxher

MiaP skriver:

Hvorfor skulle man ikke kunne farve hår, når en frisør skal stå i de kemikalier indtil 8 uger før deres fødsel. De får de på fingre og inhalere det hver evig eneste dag. Burde de så ikke kunne få raske børn? 

Man skal os passe på med at blive for fanatisk. Man skal kunne leve. Så længe man ikke drikker alkohol og ryger 20 cigeretter om dagen. 

Det har da intet at gøre med at være fanatisk, at man vil sit kommende barn det bedste.
Hvorfor er det at de gravide som følger sundhedsstyrelsens anbefalinger skal gøres til negative og fanatiske, når de blot vil deres kommende babyer det bedste og derfor holder sig fra skadelige ting. Det kan i min verden virkelig ikke på nogen måde drejes til noget negativt at man holder sig fra de ting Sundhedsstyrelsen anbefaler at man holder sig fra. 
Det er trods alt kun i sølle 9 måneder, og i sølle 9 måneder kan jeg sagtens leve uden parfume, hårfarve(farver dog ikke hår) mm. hvis det kan give min lille dreng den bedste start på livet og mindsket risiko for allergi mm. senere i livet. 
Hvad frisører gør er selvfølgelig op til dem, vil de tage risikoen, ja så må de da selv om det, personligt ville jeg dog ikke, men nu arbejder jeg jo heller ikke som frisør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.