hårfarvning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2014

Mussepigen4

migxher skriver:

Jeg siger ikke man er en dårlig forældre, men jeg synes i den grad det er egoistisk at man ikke kan lægge rygning, hårfarve osv. på hylden i sølle 9 måneder, og så til gengæld give den lille den bedste start på livet som muligt. Jeg forstå ganske enkelt ikke hvorfor man ikke vil skåne sin bette for det, når man har muligheden. Når man tænker på alle de skadelige ting man ikke selv har indvirkning på oven i, bil os. osv. som kommer oven i. 

Det kommer jo an på hvad du tror på, ligesom med religion. Jeg tror på rygning og alkohol er meget farligt, ergo gør jeg ikke det, men jeg synes hårfarvning er noget pjat . Det min mening. Og det JEG tror på. 

Så ved jeg ikke om man kan kalde det egoistisk eller bare mindre hysterisk. Det må man vel selv vurdere. Jeg tror simpelthen ikke på det, men har ikke farvet hår selv endnu anyway. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

Mussepigen4

Chevro skriver:

Farver også hår, og har gjort begge mine graviditeter. Jeg ligner seriøst noget forfærdeligt noget, og bliver pænt deprimeret hvis jeg skal gå med en udgroning i så mange måneder. 

Har en sund og rask dreng i forvejen, og er gravid med lillesøster nu - så for mig handler det om ikke at gøre det for meget, men heller ikke være fanatisk

Fantastisk holdning. 

Anmeld

29. december 2014

Mussepigen4

lillespir24 skriver:

jeg ville personligt heller ikke farve mit hår men fakta er nu at det kan give alergi og ikke foster skader så man behøvers altså ikke være så fanatiske omkring de der ting vi vil sku da forhåbenligt alle vores børn det bedste om vi vælger at farve hår bruge parfume eller gå med makeup en gang imellem altså selvom man er gravid skal man altså huske at man stadigvæk er et menneske

det er jo det samme som at sige mit barn må ikke lære at det er ok at slå sig mit barn må ikke blive udsat for bakterier mit barn må ikke dit og dat

sorry to say men børn bliver altså mere syge af at blive skånet for alt farligt og dårligt her i livet

Hørt. 

Anmeld

29. december 2014

Mussepigen4

sne190810 skriver:

Hvor er det der bliver skrevet, at dem som farver hår er dårlige forældre?

Bare lige så jeg kan være med, for jeg kan ikke helt selv læse mig frem til det statement. 

Her:

Det har da intet at gøre med at være fanatisk, at man vil sit kommende barn det bedste.

(Ergo det vil dem der har farvet hår altså ikke?)

Det er trods alt kun i sølle 9 måneder, og i sølle 9 måneder kan jeg sagtens leve uden parfume, hårfarve(farver dog ikke hår) mm. hvis det kan give min lille dreng den bedste start på livet og mindsket risiko for allergi mm. senere i livet. 

(Dem der farver hår ønsker ikke at give deres lille en god start på livet) 

Sådan læser jeg det der står mellem linjerne.!!!!

Anmeld

29. december 2014

migxher

MiaP skriver:

Det kommer jo an på hvad du tror på, ligesom med religion. Jeg tror på rygning og alkohol er meget farligt, ergo gør jeg ikke det, men jeg synes hårfarvning er noget pjat . Det min mening. Og det JEG tror på. 

Så ved jeg ikke om man kan kalde det egoistisk eller bare mindre hysterisk. Det må man vel selv vurdere. Jeg tror simpelthen ikke på det, men har ikke farvet hår selv endnu anyway. 

Nu er der jo forskning der viser at de kemikalier der er i hårfarve kan give allergi hos baby, og det kan du jo slet ikke sammenligne med religion?? Ja det kan skam også give slem almergi hos voksne og nogle knap så rare reaktioner. hvad videnskab og forskning viser har intet med tro at gøre da det er fakta, det er religion ikke. Så disse 2 kan slet ikke sammenlignes. Men det kommer i den grad an på om man vil tage chancen eller vælge at tro at det ikke sker for en selv, det sker kun for naboen, ikke mig. Nu er farve jo ikke lig med allergi, der er kun risiko for det. En risiko jeg dog ikke synes er værd at tage. Og det er jo det det hele handler om, bil man tage chancen eller ej, og ikke hvor vidt man kan benægte videnskab eller ej. 

Anmeld

29. december 2014

migxher

MiaP skriver:

Her:

Det har da intet at gøre med at være fanatisk, at man vil sit kommende barn det bedste.

Det er trods alt kun i sølle 9 måneder, og i sølle 9 måneder kan jeg sagtens leve uden parfume, hårfarve(farver dog ikke hår) mm. hvis det kan give min lille dreng den bedste start på livet og mindsket risiko for allergi mm. senere i livet. 

Hvad med at du så lige tager dig sammen og læser det skrevende og ikke tolker hvad du lige selv finder bedst. Der står intet mellem de linjer og jeg kalder ikke nogen dårlig forældre. Jeg vil mit barn hvad jeg mener er bedst og hvad sundhedsstyrelsen trods alt også mener er bedst. Jeg siger ikke at du ikke vil dit barn det bedste fordi du ikke gør det samme som mig. 

Men ja, jeg er ansvarlig for hvad jeg selv skriver og ikke for hvad du forstår.

Anmeld

29. december 2014

Mussepigen4

migxher skriver:

Nu er der jo forskning der viser at de kemikalier der er i hårfarve kan give allergi hos baby, og det kan du jo slet ikke sammenligne med religion?? Ja det kan skam også give slem almergi hos voksne og nogle knap så rare reaktioner. hvad videnskab og forskning viser har intet med tro at gøre da det er fakta, det er religion ikke. Så disse 2 kan slet ikke sammenlignes. Men det kommer i den grad an på om man vil tage chancen eller vælge at tro at det ikke sker for en selv, det sker kun for naboen, ikke mig. Nu er farve jo ikke lig med allergi, der er kun risiko for det. En risiko jeg dog ikke synes er værd at tage. Og det er jo det det hele handler om, bil man tage chancen eller ej, og ikke hvor vidt man kan benægte videnskab eller ej. 

Stadig noget at gøre med om man tror på alt. Det ikke alt videnskab og forskning jeg tager til mig og tror på. Så kunne jeg ikke leve. 

Fred være med du har det på en anden måde. Hilsen hende der stadig ikke har farvet sit hår. 

Anmeld

29. december 2014

Mussepigen4

migxher skriver:

Hvad med at du så lige tager dig sammen og læser det skrevende og ikke tolker hvad du lige selv finder bedst. Der står intet mellem de linjer og jeg kalder ikke nogen dårlig forældre. Jeg vil mit barn hvad jeg mener er bedst og hvad sundhedsstyrelsen trods alt også mener er bedst. Jeg siger ikke at du ikke vil dit barn det bedste fordi du ikke gør det samme som mig. 

Men ja, jeg er ansvarlig for hvad jeg selv skriver og ikke for hvad du forstår.

Btw. Jeg har stadig ikke farvet mit hår. 

Jeg finder det bare hysterisk, men vi er så forskellige. Jeg siger ikke du er en dårlig mor, fordi du gør andre ting anderledes. 

Jeg tror bare mange kan stresse over at se nedslidt og grim ud og føle de ligner ****. Og så vidt jeg ved, så er stress endnu farligere for barnet. 

Anmeld

29. december 2014

sne190810

MiaP skriver:

Her:

Men søde ven.. 

Hvis du som gravid, vælger at farve hår, velvidende om de risiko der er, og  der kan give mulige senfølger for dit ufødte barn - handler du så efter hvad der er bedst for dit ufødte barn? 

Nej! 

Du handler efter egne følelser og behov, hvilket også er fint nok - vi lever i et frit land ;-) MEN så må man da også stå ved den fakta som ligger i, at du har trodset nogle anbefalinger, som er lavet for netop at give ufødte børn den bedst mulige start på livet ift feks allergier. 

Om det gør dig til en god eller dårlig forældre, det er der ikke kommenteret på, det er nok mere et spørgsmål om hvordan man fortolker overstående.

Desuden har det jo også noget at gøre med hvordan den enkelte definere hhv. En "god" og en "dårlig" forældre, før man begynder at kaste med de betegnelser. 

.. Hvis du spørger mig. 

Anmeld

29. december 2014

Mrsopsand

Nu er jeg uddannet maler. Noget som man ellers heller ikke må i graviditeten ifølge sundhedsstyrelsens anbefalinger. 

Men da min kollega blev gravid blev hun ikke sygemeldt. Hun blev indkaldt til en samtale hvor man i samarbejde med arbejdsmiljø styrelsen har lavet en specifik liste med produkter hun skulle undgå. Så det gjorde hun. Men til almindelige ufaglærte (i forhold til malerfaget) mennesker er det da langt det nemmeste at nedlægge et generelt forbud frem for at skal gå i detaljer med nogle der ikke ved meget om produkterne i forvejen.

Det har jeg taget til mig i forhold til de produkter jeg bruger. Jeg går efter astma og allergimærkede cremer så vidt muligt. Men jeg bruger også andre produkter i ny og næ hvor jeg kan læse mig frem til at der ikke er skadelige stoffer i selvom de ikke er mærkede. 

Mht hårfarve har jeg i samarbejde med min veninde der er frisør fundet en hårfarve der er fri for ammoniak og andre allergifremkaldende stoffer. Og denne vil jeg bruge med god samvittighed.

Jeg synes det er absolut forkasteligt at sige at mødre ikke går op i deres børns sundhed fordi de samtidig går op i hvordan de ser ud. Så længe man kan finde nogle gode alternativer ser jeg ingen grund til at det skal være enten eller. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.