Kloge mødre hjælp mig lige:D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2009

mortil(nichlasogmathias)

ka-ri-na skriver:

nej nej der er rigeligt jern i NAN1 og hvis de bare spiser minimum 400ml af dette om dagen skal de ikke have andet jern...kun hvis de er for tidl født

ja det er rigtigt, men der er nok jern i både et og to, og tre ifølge min sundhedsplejerske, men der er flere ting i nan et som de har godt af hele vejen igennem.. hi hi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

Ni-ko-li-ne

karina22 skriver:

ja det er rigtigt, men der er nok jern i både et og to, og tre ifølge min sundhedsplejerske, men der er flere ting i nan et som de har godt af hele vejen igennem.. hi hi..

kan du ikke spørge hende hvilke ting det er... jeg har nemli tjekket alle tre indholdsfortegnelser og de er ens?

Anmeld

26. august 2009

Ni-ko-li-ne

ka-ri-na skriver:

kan du ikke spørge hende hvilke ting det er... jeg har nemli tjekket alle tre indholdsfortegnelser og de er ens?

bortset fra jern

Anmeld

26. august 2009

mortil(nichlasogmathias)

ka-ri-na skriver:

bortset fra jern

jeg bruger hende ikke mere, nichlas er for gammel... men det jeg mener er, at man ikke behøver give den 10er mere eller hvor meget det er, fordi der er det samme i... og jern er der nok af i alle sammen

Anmeld

26. august 2009

mortil(nichlasogmathias)

karina22 skriver:

jeg bruger hende ikke mere, nichlas er for gammel... men det jeg mener er, at man ikke behøver give den 10er mere eller hvor meget det er, fordi der er det samme i... og jern er der nok af i alle sammen

kan godt se jeg forklare mig lidt indviklet.. he he..

Anmeld

26. august 2009

qp

malucca09 skriver:

Malucca har den seneste ugestid vågnet ved halv fem-fem tiden og er sulten

Men så tænker jeg lidt om jeg skal give vælling til drømme-måltid eller om jeg bare skal prøve at give NAN2.Hun har jo en lidt sart mave

Igår prøvede jeg at give et ekstra ske måltid ca kl.1430, men så kunne hun ikke spise kartofler. Så det var jo ikke så smart som jeg troede det ville være

Trine som sys I alle sammen er så kloge og ved noget om alle mine "dumme" spørgsmål.

Prøv vælling som hendes sidste aftenmåltid og lad hende spise så meget hun lyster....

Håber du finder en løsning...

Kh Mariann

Anmeld

26. august 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Ja, lidt mere og noget andet.

Det ville jeg i hvert fald prøve mig frem til.

Hvad gør hun når hun vågner? Har du prøvet at lade som ingen ting lidt tid inden du reagere på det?

ja har prøvet lade som ingenting den fungere ikke. Og når hun vil ha´mad skal hun ha´det pga den stadige lave vægt.

Anmeld

26. august 2009

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

hmm søde det er svært....

det gør ingen forskel mæthedsmæssigt om det er NAN1 eller NAN2... den eneste forskel er som sagt jernindholdet...

du kunne godt prøve med lidt vælling...  hvad tid får hun de sidste flaske?

Någ okay jamen hun skal nok ikke ha´mere jern. Hun spiser over 400ml + ekstra jerndråber.

Hun får den sidste flaske mellem 23 og 24. men det gør ingen forskel, hun vågner alligevel ca der halv fem.

Men nu kender jeg slet ikke noget til vælling. Men må lige kikke på det og så prøve om dagen om hun kan holde det indenbords.

Anmeld

26. august 2009

Klumpe-dumpe

qp skriver:

Prøv vælling som hendes sidste aftenmåltid og lad hende spise så meget hun lyster....

Håber du finder en løsning...

Kh Mariann

Tak skal du ha´tror også jeg skal prøve vælling.

Anmeld

26. august 2009

Skouboe

Nu kender jeg ikke hendes skema, men Freja har også tendens til hård mave og vi er på det kraftigste blevet frarådet vælling.

Freja havde også sådan en periode.. jeg er ikke sikker på hvordan det er med børn født for tidligt, men i ikke-korrigeret alder er hun faktisk midt i sit 26 ugers tigerspring, og Freja døjede også med søvnen på det tidspunkt. Hun blev pludselig enig med sig selv om at kl 3.15 var det mest fantastiske tidspunkt at være vågen og lege på...

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at give hende et ekstra drømmemåltid - omkring kl 21, så hun blev lidt ekstra fyldt op og måske rykke hendes sengetid til 19.30.
Du skal også være opmærksom på hendes samlede søvnmængde henover dagen. Jeg mener at et barn på 6 måneder i gennemsnit skal have ca. 15 timer, hvilket betyder at med 12 timer om natten, bør hun så ikke sove mere end ca. 3 timer i løbet af dagen. Det er selvfølgeligt et gennemsnit - nogle børn får mere, nogen mindre, men vær opmærksom på at hendes søvnbehov ændrer sig, og hvis hun stadig sover fx 5 timer i løbet af dagen, kan det give sig udslag i at hun sover mindre om natten. Igen ved jeg ikke hvor man skal placere et for tidligt født barn.

Frejas søvnmønster ændrede sig i ca. 6 måneders alderen og nu som 7 mdr. sover hun små 4 timer i løbet af dagen fordelt på 2 lure og ca. 11 om natten. Hun har altid haft behov for mere søvn end gennemsnittet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.