Nu kender jeg ikke hendes skema, men Freja har også tendens til hård mave og vi er på det kraftigste blevet frarådet vælling.
Freja havde også sådan en periode.. jeg er ikke sikker på hvordan det er med børn født for tidligt, men i ikke-korrigeret alder er hun faktisk midt i sit 26 ugers tigerspring, og Freja døjede også med søvnen på det tidspunkt. Hun blev pludselig enig med sig selv om at kl 3.15 var det mest fantastiske tidspunkt at være vågen og lege på...
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at give hende et ekstra drømmemåltid - omkring kl 21, så hun blev lidt ekstra fyldt op og måske rykke hendes sengetid til 19.30.
Du skal også være opmærksom på hendes samlede søvnmængde henover dagen. Jeg mener at et barn på 6 måneder i gennemsnit skal have ca. 15 timer, hvilket betyder at med 12 timer om natten, bør hun så ikke sove mere end ca. 3 timer i løbet af dagen. Det er selvfølgeligt et gennemsnit - nogle børn får mere, nogen mindre, men vær opmærksom på at hendes søvnbehov ændrer sig, og hvis hun stadig sover fx 5 timer i løbet af dagen, kan det give sig udslag i at hun sover mindre om natten. Igen ved jeg ikke hvor man skal placere et for tidligt født barn.
Frejas søvnmønster ændrede sig i ca. 6 måneders alderen og nu som 7 mdr. sover hun små 4 timer i løbet af dagen fordelt på 2 lure og ca. 11 om natten. Hun har altid haft behov for mere søvn end gennemsnittet.
Anmeld