Anonym skriver:
Jeg er gravid, og det er stadig nyt, men vi er igang med at dele nyheden rundt omkring 
der bliver ca 13-14 mdr mellem de 2 små, og flere siger enten tillykke-var det planlagt eller bare var det planlagt
er jeg den eneste der bliver en anelse fornærmet( i mangel af bedre ord) over den sætning. Føler måske bare det går over min grænse og er et ret personligt eller måske nærgående spørgsmål
Får det bare så mærkeligt indeni når folk stiller mig det spørgsmål, og får faktisk lyst til at sige, at det ikke rager dem 
Altså umiddelbart så ser jeg intet ondskabsfuldt i det spørgsmål? 
Selvfølgeligt så kommer det an på hvem der spørger og hvordan der bliver spurgt, men som udgangspunkt så tror jeg at det er et spørgsmål mange får, uanset situation?
Som en anden også skriver, er det ikke unormalt at folk får uplanlagte børn (selv midt i 30'erne!!) - men det gør dem da ikke mindre elsket, når først de er valgt og ikke valgt fra?
Jeg er overbevist om at jeg med min alder og mit (sammenlignet med mange andre) endnu ikke vanvittigt lange forhold, vil blive spurgt om det en milion gange - om ikke andet, så vil min kæreste! Og jeg glæder mig faktisk til at sige ja, det var det! Omvendt så havde vi faktisk aftalt at sige at det ikke var, hvis vi blev gravide hurtigt, selvom det jo egentlig ville være en løgn 
Vi ønsker os også at vi en dag får pseudo tvillinger, så jeg er da overbevist om at spørgsmålene vil komme igen til den tid, og jeg er stadig overbevist om at det igen vil være uden at der ligger noget ondskabsfuldt bag.
Hvis jeg virkelig var flov over at være blevet gravid uplanlagt, og frygtede at folk mistænkte mig for ikke at elske mit barn, ja så ville jeg for det første finde nogen andre mennesker at omgås, men derudover ville jeg bestemt svare dem! Jeg tror bare at jeg ville svare: "Det var ikke planlagt, men vi var ikke et sekund i tvivl, da vi opdagede det", eller "Det var ikke planlagt, men vi har heller ikke gjort noget for at forhindre det, og vi blev meget glade da vi fandt ud af det" - og så er der muligheden; bare at sige JA! og så fortælle om hvor skønt det bliver.
Jeg tror at folk spørger ind til jer, fordi de vil forsøge at indlede en samtale, og får at tage hensyn til jeres situation og følelser på bedst mulig måde. Jeg tror også at det faktisk er ret almindeligt at indlede samtalen ved netop at spørge på den måde - bare se tilbage i tråden? Folk spørger om det hele tiden uden at have nogle bagtanker. Men de bliver også med denne tråd i tvivl, om dem de spurgte kan have lagt andet værdi i det? Og det synes jeg er ærgerligt 
Jeg kan i hvert fald slet ikke vente til at folk spørger mig om det var planlagt, når jeg forhåbentligt en dag er gravid med anden halvdel af mine ønske pseudo tvillinger, så jeg stolt kan dele min glæde