? Er det planlagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.120 visninger
31 svar
35 synes godt om
15. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, og det er stadig nyt, men vi er igang med at dele nyheden rundt omkring

der bliver ca 13-14 mdr mellem de 2 små, og flere siger enten tillykke-var det planlagt eller bare var det planlagt 

er jeg den eneste der bliver en anelse fornærmet( i mangel af bedre ord) over den sætning. Føler måske bare det går over min grænse og er et ret personligt eller måske nærgående spørgsmål 

Får det bare så mærkeligt indeni når folk stiller mig det spørgsmål, og får faktisk lyst til at sige, at det ikke rager dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og det er stadig nyt, men vi er igang med at dele nyheden rundt omkring

der bliver ca 13-14 mdr mellem de 2 små, og flere siger enten tillykke-var det planlagt eller bare var det planlagt 

er jeg den eneste der bliver en anelse fornærmet( i mangel af bedre ord) over den sætning. Føler måske bare det går over min grænse og er et ret personligt eller måske nærgående spørgsmål 

Får det bare så mærkeligt indeni når folk stiller mig det spørgsmål, og får faktisk lyst til at sige, at det ikke rager dem 

Det kunne jeg også godt finde på at spørge om, da du jo er blevet gravid ret hurtigt efter at have født. 4-5måneder. Hvorfor synes du det er mærkeligt? Det er et ganske normalt spørgsmål. Havde i planlagt at få til en så hurtigt efter den anden eller ej? Hvorfor ikke bare svare på det. Ja eller nej.

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det kunne jeg også godt finde på at spørge om, da du jo er blevet gravid ret hurtigt efter at have født. 4-5måneder. Hvorfor synes du det er mærkeligt? Det er et ganske normalt spørgsmål. Havde i planlagt at få til en så hurtigt efter den anden eller ej? Hvorfor ikke bare svare på det. Ja eller nej.

Jeg har personligt ikke lyst til at svare da det ikke er noget jeg synes kommer andre ved. Barnet er der jo uanset 

jeg undrer mig bare for synes det er lige så mystisk dem som som spørger hvis der er barn nr 1 eller om der er 1-2-3 -6 eller måske 10 år imellem 

forstår måske bare ikke behovet for at spørge og jeg synes bare det er et meget personligt spørgsmål 

Anmeld

15. december 2014

Rengyduck

Jeg er helt enig med dig, det kan man simpelthen ikke tillade sig at spørge om. Hvad skal folk bruge dén oplysning til - at gå rundt og dømme én inde i dem selv? Det rager dem overhovedet ikke. Om man lige har fået et barn, om man er 15 eller 45 år - det er IKKE almen pli at gå rundt at spørge folk om den slags. Om folk vælger at få børn eller ej, er SLET ikke noget som andre folk skal blande sig i.

Anmeld

15. december 2014

lineog4

Kan egentlig sagtens se det er et meget personligt spørgsmål, men på den anden side har jeg vist selv spurgt et par gange  

Måske det handler om man gerne vil vide om I er super lykkelige, eller om I lige skal synke det, så man ved hvordan og hvad man skal. Er jo lidt akavet at sige: ej hvor fantastisk, det er skønt med børn så tæt på hinanden, hvorefter du siger: ja vi skal sgu lige vænne os til det! 

Det er jo sjældent man planlægger pseudotvillinger, og man fisker nok lidt efter okay; hvad vil du tale om i forhold til din graviditet.

Anmeld

15. december 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg synes også det er ret uhøfligt. Kunne aldrig selv drømme om at spørge, men har engang sagt "tillykke, jeg vidste ikke i havde planer om en 3'er" hvorefter vedkommende svarede at det havde de heller ikke selv vidst. Det var egentlig ikke fordi jeg fiskede efter om det var planlagt, for det er sådan set ligemeget. Men synes også de selv fil mulighed for at bestemme om de ville fortælle at det var en overraskelse 

Anmeld

15. december 2014

Melm

de fleste spurgte også os om det var planlagt, og der bliver der altså 23 mdr imellem ca..

Anmeld

15. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Kan faktisk  godt forstå din reaktion  . Men jeg må indrømme  jeg nok selv ville spørge om det samme helt spontant  uden at tænke noget ondt i det. Måske skal du forklare  det irriterer dig lidt. Eller bare svare "vores hemmelighed "  

Anmeld

15. december 2014

LJMNA

Jeg har det på præcis samme måde som dig, og med 11 mdr mellem vores to yngste så er det en sætning vi ofte har fået og stadig får.. 

Anmeld

15. december 2014

Sissel

Den kommentar har jeg fået ved alle mine tre graviditeter.. Fra alle leder og kanter. Egentlig mærkeligt at så mange har behov for at vide netop det. Især når man offentliggører det, så er det jo nok fordi man er glad og ser frem til at baby kommer. Uanset om det så var en upser eller ej.

På den anden side, kan jeg nok ikke helt sige mig fri for selv at have stillet det sprøgsmål en enkelt gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.