Grov kommentar under julefrokost.. :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

tullemortilsnart2

EnGodMor skriver:

Sagde du eller din kæreste ikke noget igen? 

Jeg havde fandme sat dem på plads en gang for alle. 

nej.. 

min svoger sagde at man godt kunne se det, og jeg sagde at ja det synes jeg altså også.. så gik jeg.

er mega konfliktsky - hvis jeg sagde noget på det tidspunkt, ville jeg bryde sammen foran dem.. så derfor klappede jeg bare i som en østers. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

EnGodMor

lottelabs skriver:

nej.. 

min svoger sagde at man godt kunne se det, og jeg sagde at ja det synes jeg altså også.. så gik jeg.

er mega konfliktsky - hvis jeg sagde noget på det tidspunkt, ville jeg bryde sammen foran dem.. så derfor klappede jeg bare i som en østers. 

Jeg syntes du har en ganske normal krop, absolut flot krop. 

Jeg var os engang selv konfliktsky, indtil at jeg fik nok af, at folk bare blev ved med at høvle mig ned, så fik de min mening igen. 

Siden dengang har de Været forsigtige med at sige nogle ting til mig

Anmeld

14. december 2014

EnGodMor

Næste gang siger du bare :misundelse er en grim ting.

Anmeld

14. december 2014

tullemortilsnart2

EnGodMor skriver:

Jeg syntes du har en ganske normal krop, absolut flot krop. 

Jeg var os engang selv konfliktsky, indtil at jeg fik nok af, at folk bare blev ved med at høvle mig ned, så fik de min mening igen. 

Siden dengang har de Været forsigtige med at sige nogle ting til mig

tak.. 

fedt! ja skal måske øve mig i det.. man kan sagtens sidde her bag efter og ærge sig over man ikke sagde noget, men bare svært lige i den situation, når sådan en sætning kommer som en lussing. 

tror også bare at jeg ville begynde at græde hvis jeg sagde at jeg ikke synes det var okay sagt, fordi det ramte så hårdt.. og det er også ret flovt foran et selvskab. 

Anmeld

14. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nogen ældre mænd har bare ikke et filter!! Lyder dog til at resten af selskabet fandt det nøjagtig ligeså uhøfligt som dig, så man kan jo håbe han følte sig lidt lille da der blev totalt stilhed. 

Min egen farfar sagde engang om min fætters kæreste da de lige havde fundet sammen  "ja hun er sgu godt nok ikke lige sådan en der bliver væk i sengen"  eller noget lign. Hun var der gudskelov ikke imens, men det var bare så grimt og uden situationsfornemmelse. I øvrigt er min farmor en noget større dame end fætters kæreste - så han burde virkelig bare klappe i. 

Anmeld

14. december 2014

tullemortilsnart2

Mor11 skriver:

Nogen ældre mænd har bare ikke et filter!! Lyder dog til at resten af selskabet fandt det nøjagtig ligeså uhøfligt som dig, så man kan jo håbe han følte sig lidt lille da der blev totalt stilhed. 

Min egen farfar sagde engang om min fætters kæreste da de lige havde fundet sammen  "ja hun er sgu godt nok ikke lige sådan en der bliver væk i sengen"  eller noget lign. Hun var der gudskelov ikke imens, men det var bare så grimt og uden situationsfornemmelse. I øvrigt er min farmor en noget større dame end fætters kæreste - så han burde virkelig bare klappe i. 

neej åbenbart ikke. Men har aldrig gjort ham noget - tvært imod. Han er dødeligt syg af kræft og har ikke langt igen og han havde ønsket at nå at blive oldefar. Det ved vi så ikke om han når, men nu ved han det i hvert fald.. synes bare det er noget pis at fyrre af så ! også når vi hjælper ham så meget for tiden og støtter ham. dén ramte sgu hårdt! 

ja men synes det er så latterligt at folk skal snakke dårligt om kvinder med ekstra kg.. synes sgu meget skal gå op i udseende i stedet for de indre værdier.. 

Anmeld

14. december 2014

ErDetSnartNU

Jeg ved godt det kan være svært, men jeg tror, at det er enormt vigtigt, at du lærer dig selv at sige fra overfor sådan noget. Hvis det var mig, der havde modtaget sådan en kommentar (og jeg har også et ømt punkt ifht min vægt, og har haft spiseforstyrrelser i den lettere ende), så ville kommentaren både være sårende fordi der var nogen, der sagde noget grimt til mig, men også fordi jeg ville føle, at jeg var blevet ydmyget foran alle andre. Derfor ville det være vigtigt for mig at vide med mig selv, at jeg havde sagt fra på en ordentlig måde, så jeg ikke bare var sådan en, som folk kunne sige alt muligt til. 

Det ville være rart at min kæreste bakkende mig op, men vigtigst at jeg selv sagde noget til dem, da det er MIG der skal have respekt for. 

Næste gang tror jeg simpelthen du skal konfrontere ham i det øjeblik, han hentyder til noget grimt. Bare vend dig roligt om og sig med et neutralt/overbærende ansigtsudtryk: "Det var da ikke særligt pænt sagt, synes du?", og hvis han så begynder at joke eller snakke udenom, så følg op på det med en insisteren om, at du gerne vil frabede dig sådan nogle kommentarer en anden gang, fordi du rent faktisk bliver ked af det. Læg vægt på det sidste - at du ikke synes det er sjovt, men derimod sårende. 

Håber næste julefrokost bliver bedre  

Anmeld

14. december 2014

AnoMe

lottelabs skriver:

tak i lige måde og du er altså ikke tyk?! synes faktisk kropsmæssigt vi ligner meget godt

Ifølge min læge er jeg svært overvægtig og ligger i den høje ende 

Jeg vil sige at du er tyndere end mig

Anmeld

14. december 2014

tullemortilsnart2

ErDetSnartNU skriver:

Jeg ved godt det kan være svært, men jeg tror, at det er enormt vigtigt, at du lærer dig selv at sige fra overfor sådan noget. Hvis det var mig, der havde modtaget sådan en kommentar (og jeg har også et ømt punkt ifht min vægt, og har haft spiseforstyrrelser i den lettere ende), så ville kommentaren både være sårende fordi der var nogen, der sagde noget grimt til mig, men også fordi jeg ville føle, at jeg var blevet ydmyget foran alle andre. Derfor ville det være vigtigt for mig at vide med mig selv, at jeg havde sagt fra på en ordentlig måde, så jeg ikke bare var sådan en, som folk kunne sige alt muligt til. 

Det ville være rart at min kæreste bakkende mig op, men vigtigst at jeg selv sagde noget til dem, da det er MIG der skal have respekt for. 

Næste gang tror jeg simpelthen du skal konfrontere ham i det øjeblik, han hentyder til noget grimt. Bare vend dig roligt om og sig med et neutralt/overbærende ansigtsudtryk: "Det var da ikke særligt pænt sagt, synes du?", og hvis han så begynder at joke eller snakke udenom, så følg op på det med en insisteren om, at du gerne vil frabede dig sådan nogle kommentarer en anden gang, fordi du rent faktisk bliver ked af det. Læg vægt på det sidste - at du ikke synes det er sjovt, men derimod sårende. 

Håber næste julefrokost bliver bedre  

ja kan godt se hvad du mener. for føler også bare at folk kan sige alt til mig uden jeg tør åbne munden  ville være fedt hvis jeg havde sagt det.. så kunne han sidde der og føle sig rigtigt lille og dum. 

Anmeld

14. december 2014

tullemortilsnart2

AnoMe skriver:

Ifølge min læge er jeg svært overvægtig og ligger i den høje ende 

Jeg vil sige at du er tyndere end mig

okay, men synes ikke du ser stor ud i hvert fald.. ser blot en smuk kvinde med dejlige kvindelige former 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.