Burde jeg sige noget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2014

Anonym trådstarter

Nørreslet skriver:

ja tror jeg os det skal, men tænker hvis man beder hende acceptere det så kan det være hun vil forstå det har såret dig lidt.

Ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2014

Jupiter

Hvis hun skal have det ind med skeer - flere gange, og på en positiv måde - så ville jeg sige noget i stil med (overdriv gerne, smil meget og vær virkelig imødekommende):

"TUSIND TUSIND TAK fordi du bekymrer dig sådan om mig og min uddannelse. Det sætter jeg virkelig pris på!

Som du selvfølgelig kan se, så har jeg - trods mine valg i den retning - alligevel været så heldig at finde verdens dejligste mand og få verdens dejligste barn.

Jeg har et FANTASTISK liv, og har fået en FANTASTISK familie (peg gerne rundt og hentyd til hele hendes familie og hende selv), så det kan jo åbenbart godt lade sig gøre at blive lykkelig, selvom man ikke er SOSU-assistent/hjælper" (smil stort til alle). 

Hvis hun så gerne vil åbne munden for at forsvare sig eller forklare, så afbryder du hende og siger (igen meget sødt og venligt, og højt nok til at andre hører det):

"Ja det ved jeg godt at du synes, men nu har vi allerede talt SÅ meget om mig, lad os prøve at høre hvordan det går med X? (eller noget andet du har forberedt at lede samtalen hen på)" (hvis du vil være bare lidt fræk, så tilføj "Der er jo ingen grund til at spilde mere tid på at tale om en ligegyldig uddannelse (smil!") 

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

Lige en fælles opdate på dagen i går. 

Kære bedstemor kommer ind på snakken om uddannelse under middagen, men denne gang går det overraskende nok ikke ud over mig, men en kær ven af familien, som arbejder som handicaphjælper selvom hun er uddannet socialrådgiver. Vores ven af familien vælger at konfrontere bedstemor, og fortæller hende at hun skal lære at passe sit eget, og at hun er meget glad og stolt over det hun laver, og at hun i øvrigt ikke ønsker at drøfte uddannelse og arbejde med hende længere. Bedstemor bliver rimelig tavs, og er ret sur et par timer efterfølgende, men 7-9-13 så snakke vi ikke mere om det! Selv fik jeg ikke sagt noget, da det ikke var mig der blev nævnt i går, men jeg priser mig lykkelig for at hun sagde noget til hende, da bedstemor nok nu forhåbentligt vil prøve at beherske sig i fremtiden. Det håber jeg. 

Tak for alle de gode råd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.