Når nu damen er 83 så tror jeg ærligt jeg ville lade det gå ind af det ene øre og ud af de andet. Hun er fra en tid hvor hjemmehjælperen ikke havde en uddannelse, og hvor det absolut ikke var "fint".
At hun så rammer ned i en samfundsdebat som er super vigtig, hvor vi er så forfærdelig akademiske snopper og til hver en tid vil sige det er spild hvis en boglig stærk elev vælger en håndværker uddannelse eller fx sosu er en anden historie. Men der tror jeg at jeg ville vælge mine kampe med omhu og sige er den her vigtit, er det vigtigt lige hun bliver "omvendt" eller skulle jeg hellere bruge krudtet på den generelle mening og er det så vigtigt så man måske truer familiefreden - for en på 83 har mange år med i bagagen som danner deres meninger og det kan være svært at ændre.
Skulle jeg endelig sige noget ville det være alla: ja jeg kender din holdning, men skal vi ikke lade den ligge så mine børn ikke skal høre der bliver talt ned om mig og mine valg? Men ellers ville jeg nok bare få sporet samtalen hen på noget andet og så rase lidt der hjemme og være den "store" med overbærenhed.
Anmeld