Hvad siger din mand til det her? Det er trods alt hans bedstemor, så synes da han burde tage en snak med hende når du bliver så mærket af det!
Vi har også prøvet det lidt her. Jeg mødte min mand i 1. G i gymnasiet. Da vi blev færdige der og skulle søge videre valgte han pædagoguddannelsen da det var hans drømme job, at arbejde med børnehavebørn. Det skabte lidt postyr ved min far og farmor da de mente at Det var enlavuddannelse, ikke noget for mænd og ikke godt nok da alle kan blive pædagog 
Der trådte jeg sku igennem. Min mand kommer fra en familie hvor alle er ufaglærte fabriksarbejdere, da det var det der har passet ind i deres liv og formåen, for der er mange ordblinde. Og dengang fik ordblinde bare ikke sammen hjælp til uddannelse. Min mand er den første der færdiggjorde folkeskolen og også der tog på gymnasiet. Så de skulle bare ikke komme og sige noget om hvad der ikke var godt nok i deres øjne. Fik pænt sat min far og hans forældre ned en eftermiddag og fik fortalt at en tre mennesker der ikke har taget gymnasiet skal vurdere hvad der er godt at læse videre til bagefter. Min farmor er fattigfin og uddannet sygeplejer som 40 årig og har ellers været ufaglært. Så havde håbet på lidt mere forståelse for en der selv har arbejdet med mennesker. Men hun var absolut værst og insisterede på at det var direkte pinligt at han ville være pædagog. Eneste kommentar jeg havde til hende inden jeg gik i raseri var at jeg synes det var pinligt at hun havde sådan en holdning, og hvis hun ønskede at være en del af vores liv så måtte hun acceptere min mands valg og aldrig nogensinde igen kommentere på hans valg af uddannelse. Og så gik jeg. Efterfølgende kunne de vidst godt se at de havde været strenge. De har aldrig sagt noget siden, og er nu 5 år siden.
Anmeld