Anonym skriver:
Ja min dejlige mands bedstemor går jeg og er lidt små sur på pt.
Det handler om at hun ustandseligt kommentere på mit valg af job og uddannelse. Jeg er uddannet indenfor omsorgsfaget nærmere betegnet på sosu. Har nu arbejdet i faget de sidste 3 år, og jeg elsker det. Ville egentlig have uddannet mig til pædagog, men da det ikke var mig skiftede jeg kurs, og valgte at arbejde med ældre mennesker i stedet, og det er bare meget mere mig.
Men det er åbenbart ikke særlig fint i visse kredse, og min mands bedstemor skal altid stikke til mig, og fortælle mig at hun mener jeg bør læse på universitet, og at det er dumt at være så lavuddannet! Ja det er det ord hun bruger! Det er ikke verdens længste uddannelse nej, og jeg kunne sagtens søge ind på uni, but why? Jeg brænder jo for det jeg laver nu, og har aldrig haft et job, jeg elsker mere end det her.
Hun er en meget "fin dame", men har altså ingen uddannelse selv overhovedet. Så kan ikke rigtigt forstå hun har så travlt med mig. Det er ærgerligt at man føler, at man skal forvare sig selv og sit arbejde hele tiden, og kan mærke jeg bliver trist hver gang vi har været sammen. Samtidig er hun en dejlig oldemor for vores datter, og vil ikke skabe en kæmpe konflikt. Men kunne godt bruge nogle ideer til hvad jeg så eventuelt kunne sige, hvis hun fortsætter uden at optrappe en stor konflikt. Bare lukke munden på hende, så hun forstår at jeg ikke finder mig i det. Vi skal være sammen i morgen til en julefrokost, men har slet ikke lyst til at komme lige nu, da jeg ved hun selvfølgelig lige skal tage emnet op. Det plejer hun i hvert tilfælde. Suk.
Tak fordi i læse med, hvis i nåede så langt.
Hej 
Syntes du skal spørge hende om hvad der gør at social-og sundhedsuddannelsen ikke er nogen uddannelse for hende. Hvis hendes argument bare er at det er en kort uddannelse, så kunne du fortælle hende hvor stor en forskel denne uddannelse gør for de ældre.
Det handler ikke om hvor lang en uddannelse er, men hvad den betyder for den som har taget den og de mennesker det derudover omfatte.
Jeg er selv social- og sundhedsassistent og ved at det jeg gør har en stor betydning for de mennesker jeg arbejder omkring. Jeg ville kunne skrive en hel roman omkring hvilke områder vores fag har betydning for de ældre. Jeg kunne forestille mig at hans bedstemor godt kunne bruge flere eksempler herpå, for at forstå at man har valgt med hjertet og ikke fordi man er doven eller på anden måde har valgt "Den lette løsning".
Til sidst kunne du fortælle hende at du gerne vil frabede dig hendes kommentar omkring din uddannelse, hvis hun ikke har noget positivt at sige.
Held og lykke med at komme igennem til den stædig dame