Anonym skriver:
Men kan du ikke godt forstå at han til sidst bliver så sur når jeg gang på gang bryder vores aftaler??
Kærligheden er over for ham for min datter får al den kærlighed hun har brug for. Men jeg har også prøvet at forklare ham at når han hele tiden er "efter mig" så har jeg svært ved at føle glæde og kærlighed når jeg ser ham og det bliver bare en ond cirkel for når jeg ikke giver kærlighed bliver han sur og frustreret og når han bliver sur over for mig har jeg mindre lyst til at vise ham glæde og kærlighed.
Jeg har prøvet at forklare ham at jeg ikke er altid lige klog til at kunne finde på løsninger selv og jeg spørger jo kun pænt om hjælp. Jeg laver også dumme fejl da jeg netop er bange for at han bliver sur og råber op. Har spurgt ham om hvorfor han ikke bare kan grine af mine fejl eller grine sammen om mine fejl men så siger han bare at det er da virkelig også sjovt! (På en ironisk måde). Jeg er efterhånden nået dertil hvor jeg føler at jeg ikke kan gøre noget uden at det er forkert.
Det er som om at han gerne vil have at jeg er ham bare i den kvindelige udgave.
Jeg siger tit undskyld til ham og siger at jeg godt ved at det er mig den er galt med. Han har også tit kommet hjem med noget til mig men hvis jeg ikke gør det til ham kan jeg jo godt forstå at han bliver træt af mig.
Men søde ven, det er ikke aftaler. Det er hvordan han mener at du skal være. Det er ham der vil ændre på dig, fordi han sikkert vil have en der er ligesom sig selv. Og det er ikke fair for dig, for du er din egen person, og den person er han ved at ødelægge.
Jeg bliver sur når jeg læser hvordan han er overfor dig, hvordan han ødelægger din selvtillid, dit væsen, den person du altid har været. HAN vil ændre på dig, men du kan ALDRIG ændre dig 100%.
Jeg er et frygteligt rodehoved, jeg har en sygdom der gør at jeg gør dumme ting, ikke altid tænker over ting, jeg kan hurtigt forsvinde ind i min egen verden(også mens jeg snakker med andre), og det er mig, og jeg vil aldrig kunne ændre mig 100%, men kan jeg ændre små ting ved mig selv, hvis min mand er helt anderledes end mig, men han må også ændre sig lidt for min skyld.
Man er et par og man må begge give lidt, ikke kun tag, som din mand gør. Han gør alt for at bevise at det er din skyld, fordi han kan. Du er undertrygt, på grund af ham og du vil ikke ændre før at du siger ham imod, får ham til at se hvad han gør eller faktisk går frem ham.
Hvis du ikke kan vise kærlighed, er der måske ingen kærlighed og du er sammen med ham, for trygheden.
Han lyder virkelig ligeglad med dine følelser, alt omkring dig.
Du skal holde op med at undskylde, for du gør ikke noget forkert, du er bare den person du er og du skal IKKE ændre dig 100%, og slet ikke når han er sådan over for dig. Det er ikke fair at du er den eneste der skal ændre sig, for han SKAL også ændre sin adfærd.
Igen han forventer noget af dig, som du ikke er.
Og det kan godt være irriterende at kæresten ikke er som man selv er, at man føler at personen ikke giver som meget som en selv.
Men han har valgt at få 2børn med dig, hvorfor, hvis han ikke synes du er god nok?

Du er nød til at tænke dig virkelig godt om, om du fortsætte med ham eller danne et liv alene med dine børn og være en glad mor. Det påvirker jo også din datter, når hun ser jeres skændes og dig græde.