Anonym skriver:

Jeg har ikke brug for nogen dømmende ord... Jeg har brug for at nogen ser det jeg skriver da jeg ingen andre har at snakke med om vores meget ringe forhold.
Jeg ved godt at det er mig der skal ændre mig og at det er mig der er den skyldige i at vores forhold ikke fungerer. Dette her indlæg er et råb om hjælp da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med. Gøre af mig selv mere. Det der gør mest ondt er at det hele går ud over vores datter på 3 år og vores ufødte barn i maven. Dagligt skal hun høre på vores skænderier og hun har set mig græde alt for mange gange!! Det gør ondt helt inde i min sjæl og jeg er virkelig tæt på at opgive det her forhold og slutte det da vores datter slet ikke er tjent med det her!! Jeg har ingen at snakke med omkring det her!! Mine svigerforældre ved godt hvordan det er da kæreste har snakket med dem om det og de kan mærke på ham med det samme hvis der er noget galt. Han skælder mig ud når jeg begynder at græde for jeg kan ikke være det bekendt over for vores datter. Og nej det kan jeg ikke. Han siger at jeg er ligeglad og ikke tænker på hende når jeg gør det men jeg kan jo ikke gøre for det.
Jeg overvejer meget at snakke med en psykolog da det er mig den er galt med. Jeg har også kommet med det forslag at vi skulle prøve parterapi men i og med at det er mig der skal ændre mig vil han ikke det. Jeg har også forklaret ham at jeg er som jeg er og at man bare ikke kan ændre sin personlighed.
Men det jeg gør forkert er:
Jeg viser ikke nok kærlighed i form af at give små gaver/overraskelser, ømhed, omsorg og kærlighed.
Jeg skal selv tænke/komme med løsninger og forslag. Alt for mange gange spørger jeg ham og det er han træt af. Siger at jeg ikke selv kan tænke og at jeg skal være mere selvstændig. Men jeg spørger ham af da jeg vil gøre det rigtigt for hvis jeg ikke gør det kan han blive sur og gal. Og det er uanset hvilke ting det er.
Jeg skal være bedre til at få ting gjort med det samme. Jeg har det med at udskyde ting og sige at det gør jeg i morgen.
Jeg skal kunne turde være mere rapkæftet og sige mine meninger hvis der er noget jeg ikke syntes er iorden.
Jeg har sagt til ham at jeg vil prøve at ændre mig og de overstående ting men at han ikke skal forvente at jeg gør det hele på en gang. Vi har lavet en aftale om at jeg skal blive bedre.
Jeg har så formået at blive bedre i et par dage men så går jeg tilbage i de dårlige vaner og rutiner igen og så føler han at han ikke kan stole på mig. Så er det at småting hober sig op og til sidst bliver han simpelthen så gal for at han føler at jeg røvrender ham. Han kan finde på at kaste med vasketøjet hvis det lige ligger et forkert sted eller kommentere på hvis der ligger noget i vejen at det skal væk osv. Han har ingen respekt over for mig mere og han har decideret sagt til mig at han hader mig. Og ved I hvad... Jeg kan faktisk godt forstå ham for hvem har lyst til at være sammen og blive ved med at blive holdt for nar når den anden partner hele tiden siger at jeg skal nok blive bedre og så alligevel ikke gør noget ved tingene.
Jeg har ingen at snakke med overhovet og folk ude fra aner slet ikke hvor slemt det står til herhjemme. Jeg smiler bare og er glad. Har en facade på konstant. Jeg føler mig så ensom og aner ikke mine levende råd. Ville tit ønske at jeg var en helt anden person eller ønske at jeg ikke var mere på denne her jord.
Tak fordi du læste med så langt. Jeg har fået skrevet alle mine følelser ned og bare det at der er nogen der hag læst det er dejligt!
Hej søde ven
Det kan godt være at du synes at det kun er dig der ødelægger, men jeg er uenig. Han lyder ikke som en rar mand, når han råber, skælder ud, forventer at du forandre dig helt for ham, siger at han hader dig, bliver sur fordi du ikke selv kan finde svar på ting.
Jeg viser ikke nok kærlighed i form af at give små gaver/overraskelser(behøver man altså heller ikke hele tiden), ømhed, omsorg og kærlighed. Er det overfor dem begge eller kun ham? Jeg er heller ikke vildt god til at vise det, overfor en mand, det er svært og ja det skal nok ændres, men man kan ikke bare svinge en tryllestav og så er man et helt andet menneske.
Jeg skal selv tænke/komme med løsninger og forslag. Alt for mange gange spørger jeg ham og det er han træt af. Siger at jeg ikke selv kan tænke og at jeg skal være mere selvstændig. Ikke alle kan finde løsning på alt, bare se herinde, der er folk der skriver om alt, fordi de har brug for hjælp. Alle har brug for hjælp og det er jo ikke hver gang du spørg ham om hjælp.
Jeg skal være bedre til at få ting gjort med det samme. Jeg har det med at udskyde ting og sige at det gør jeg i morgen.
Det kan jeg også være super god til.. Og så længe det ikke er noget super vigtigt, så tror jeg altså ikke det skader nogen.
Jeg skal kunne turde være mere rapkæftet og sige mine meninger hvis der er noget jeg ikke syntes er i orden. Alle har det ikke i sig, der er også nogen gange hvor jeg vil sige noget, men så når jeg skal sige det, så sker det ikke. Men igen, synes ikke skal kunne ødelægge et forhold. Der skal du sku have støtten fra din kæreste.
Jeg synes ikke jeres forhold lyder sundt, for han træder på dig, sparker til dig, mens du ligger ned og er faktisk med til at du får det dårligere og at du føler at det er din skyld at forholdet er ved at dø, det kan godt være du har del i det, men det har han sku også. Hvis du skal ændre, så synes jeg også han skal.
Han skal snakke pænt
Støtte/hjælpe dig
Ikke råbe og give dig skylden for det hele
Og ikke forvente at du forvandler dig til en hel anden person.