Opdragelse dreng på 4år til april

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Bare husk at faste og klare rammer betyder endnu mere når han er delebarn. Han kan sagtens finde ud af at der er forskellige regler i de forskellige hjem, men ikke at du ikke er konsekvent. Du gør ham ikke nogen tjeneste ved ikke at opdrage ham - hvad når han starter i skole og ikke kan finde ud af at høre efter? Eller der ikke er nogen forældre der vil lade deres børn lege med ham, fordi han ikke kan opføre sig ordentligt overfor dem og deres børn?

Ja jeg kan sagtens se det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

DortheL

Anonym skriver:

Når min får svaret nej, er jeg enten dum mor, jeg spytter på sig, jeg slår dig eller jeg sparker dig - eller giver sig til at græde og siger jeg savnet far, jeg vil ha min far.. 

Kan man erstatte det bestemte nej med et 'det må du ikke, men i stedet må du....'?!

Er han vandt til at få nej, eller får han lov til nærmest alt, fordi du/faderen ikke magter kampene? 

Havde min dreng truet på den måde, havde jeg valgt at fortælle ham, at det må man ikke, sætte ham- og tage en snak bagefter. 

Anmeld

26. november 2014

modesty

Go aften

håber i kan hjælpe mig, min søn har ingen respekt for mig..

han griner, spytter eller "truer" med at slå når der er ting han ikke må eller bliver nægtet noget .. 

What to do? 

Er er så ked af at jeg føler jeg hele tiden skal/er vred på ham  

Vi har lige været et forløb igennem med vores dreng på 3 år. Han slog en del ovre i børnehaven og havde også mere overordnet svært ved at gøre hvad der blev sagt, når det blev sagt (ud og tag overtøj på, o.s.v.). Han slog også os ind imellem når han blev meget vred.

Den med ind på værelset eller en time-out stol o.s.v., er bare slet ikke mig. Så jeg valgte en anden form for konsekvens.

Hver gang han slog, så var det ingen TV og ingen iPad resten af dagen. Desuden var det slut med tegnefilm med vold (Turtles, Lego Batman o.s.v. - som desuden også er alt for avanceret for hans alder, vi skulle aldrig have ladet ham se det i første omgang..). Han fik forklaret klart og tydeligt at det var slut med at se film hvor de slås, for vi synes ikke at det var godt for ham.

Det tog en uge, med tre gange konsekvens "ingen TV og iPad" og han har ikke slået hverken os eller nogen i børnehaven siden.

Det kan selvfølgelig godt være at vi har været heldige. Men vi var også HELT konsekvente og nul-tolerante. Én af de gange han slog, var det bare et lille tjat, men det tæller stadig med. O.s.v. 

Men jeg tænker at det også er vigtigt at se på det store billede. Hvor længe har han været delebarn? Hvordan er kommunikationen mellem dig og far o.s.v.? Kan der være nogle følelsesmæssige ting der spiller ind dér?

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Kan man erstatte det bestemte nej med et 'det må du ikke, men i stedet må du....'?!

Er han vandt til at få nej, eller får han lov til nærmest alt, fordi du/faderen ikke magter kampene? 

Havde min dreng truet på den måde, havde jeg valgt at fortælle ham, at det må man ikke, sætte ham- og tage en snak bagefter. 

Det er ofte "jeg vil ikke have det" "nej det skal/må du ikke" 

og så sagde pædagogerne jeg sku imøde komme ham med sætninger..

faren er en hård banan (ingen kære far)  

Idag sad han på trappen da han spyttede og jeg forklaret at jeg ikk vil have det og at jeg blev ked af det..

da han sku sove , var Han ingen uartig hvor til jeg ber ham om at sove og at det var godnat nu .. 

Så græder han og vil ha/savner far.

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Vi har lige været et forløb igennem med vores dreng på 3 år. Han slog en del ovre i børnehaven og havde også mere overordnet svært ved at gøre hvad der blev sagt, når det blev sagt (ud og tag overtøj på, o.s.v.). Han slog også os ind imellem når han blev meget vred.

Den med ind på værelset eller en time-out stol o.s.v., er bare slet ikke mig. Så jeg valgte en anden form for konsekvens.

Hver gang han slog, så var det ingen TV og ingen iPad resten af dagen. Desuden var det slut med tegnefilm med vold (Turtles, Lego Batman o.s.v. - som desuden også er alt for avanceret for hans alder, vi skulle aldrig have ladet ham se det i første omgang..). Han fik forklaret klart og tydeligt at det var slut med at se film hvor de slås, for vi synes ikke at det var godt for ham.

Det tog en uge, med tre gange konsekvens "ingen TV og iPad" og han har ikke slået hverken os eller nogen i børnehaven siden.

Det kan selvfølgelig godt være at vi har været heldige. Men vi var også HELT konsekvente og nul-tolerante. Én af de gange han slog, var det bare et lille tjat, men det tæller stadig med. O.s.v. 

Men jeg tænker at det også er vigtigt at se på det store billede. Hvor længe har han været delebarn? Hvordan er kommunikationen mellem dig og far o.s.v.? Kan der være nogle følelsesmæssige ting der spiller ind dér?

Han har været dele barn i 2år, mig og far har et rigtig godt sammearbejde men far er ofte med jobbet i 6mdr.. 

I den periode er farmor inde og tage fars dage.. Han er meget mor glad .. Skal os siges at han har været meget alene samm med mig, da hans far var væk i 6mdr da han blot var 2 1/2 måneden og nogen uger op til.. 

Anmeld

26. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Når min får svaret nej, er jeg enten dum mor, jeg spytter på sig, jeg slår dig eller jeg sparker dig - eller giver sig til at græde og siger jeg savnet far, jeg vil ha min far.. 

Og hvad gør du når han gør alt det her - hvordan reagerer du på det? 

Anmeld

27. november 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jamen bliver værelset så ikke som et fængsel ?

er du alene med hende?

jeg må os mande mig lidt mere op ellers ved man ikk hvad det ender med jo

Jo, det glemte jeg at sige...

ella har et værelse hvor hun sover og hvor hun har legetøj. Og vi bruger legeværelset til det

Jeg vil heller ikke have soveværelset bliver et skidt rum.

Nej heldigvis er jeg ikke alene, men har en mand der arbejder MEGET og har en lille en på 5 mdr

Anmeld

27. november 2014

modesty

Anonym skriver:

Han har været dele barn i 2år, mig og far har et rigtig godt sammearbejde men far er ofte med jobbet i 6mdr.. 

I den periode er farmor inde og tage fars dage.. Han er meget mor glad .. Skal os siges at han har været meget alene samm med mig, da hans far var væk i 6mdr da han blot var 2 1/2 måneden og nogen uger op til.. 

Skal det forstås som at der er perioder hvor han ikke ser sin far i et halvt år?

Anmeld

27. november 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Og hvad gør du når han gør alt det her - hvordan reagerer du på det? 

Siger til ham at jeg ikke vil have det og at han skal stoppe det.. 

Anmeld

27. november 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Skal det forstås som at der er perioder hvor han ikke ser sin far i et halvt år?

Jep han ser ham måske to gange på det halv år 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.