Go aften 
håber i kan hjælpe mig, min søn har ingen respekt for mig..
han griner, spytter eller "truer" med at slå når der er ting han ikke må eller bliver nægtet noget ..
What to do?
Er er så ked af at jeg føler jeg hele tiden skal/er vred på ham

Vi har lige været et forløb igennem med vores dreng på 3 år. Han slog en del ovre i børnehaven og havde også mere overordnet svært ved at gøre hvad der blev sagt, når det blev sagt (ud og tag overtøj på, o.s.v.). Han slog også os ind imellem når han blev meget vred.
Den med ind på værelset eller en time-out stol o.s.v., er bare slet ikke mig. Så jeg valgte en anden form for konsekvens.
Hver gang han slog, så var det ingen TV og ingen iPad resten af dagen. Desuden var det slut med tegnefilm med vold (Turtles, Lego Batman o.s.v. - som desuden også er alt for avanceret for hans alder, vi skulle aldrig have ladet ham se det i første omgang..). Han fik forklaret klart og tydeligt at det var slut med at se film hvor de slås, for vi synes ikke at det var godt for ham.
Det tog en uge, med tre gange konsekvens "ingen TV og iPad" og han har ikke slået hverken os eller nogen i børnehaven siden.
Det kan selvfølgelig godt være at vi har været heldige. Men vi var også HELT konsekvente og nul-tolerante. Én af de gange han slog, var det bare et lille tjat, men det tæller stadig med. O.s.v.
Men jeg tænker at det også er vigtigt at se på det store billede. Hvor længe har han været delebarn? Hvordan er kommunikationen mellem dig og far o.s.v.? Kan der være nogle følelsesmæssige ting der spiller ind dér?
Anmeld