Opdragelse dreng på 4år til april

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Jeg vil næsten garantere dig: hvis du virkelig sætter ham på plads, HVER gang, der er det mindste... Så om 14 dage til tre uger, har du en skøn dreng, der forstår, at når mor siger nej, så er det et nej. 

Selvfølgelig vil der være episoder, hvor han vil være grænsesøgende og vil teste dig. Og så er det bare op på hesten igen. 

Og hvis du synes det er træls, at du skal være sur og ked af han opførsel, så er det netop nu, du gør noget ved det. Jo før du gør noget, jo nemmere bliver det for ham!

Ja er super ked af det  

føler mig nogen gange som jordens dårligste mor, der ikk laur andet end at være sur 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

DortheL

Anonym skriver:

Ja er super ked af det  

føler mig nogen gange som jordens dårligste mor, der ikk laur andet end at være sur 

Det er da nedslidende, at være sur meget af tiden. Men hvis ikke du gør noget ved det, bliver det kun værre- og du får en rigtig bølle af en dreng, der ikke ved, hvordan man hører efter. 

Tag kampen op- og lad vær med at give dig. Jeg lover dig, at det bliver en hård en, men når du ser, at det virker- åh, hvor bliver man altså bare lykkelig. 

Er du alene med din dreng?

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Jeg gør lige som DortheL...

ind på værelset ( lukker ikke dør ) og så kan hun komme når hun opgøre sig ordentligt. Og jeg bliver ved til hun har fattet det.

det vigtigste i forhold til den metode er at lige så snart barnet så kommer ud er alt glemt og starter fra 0, ikke noget med at sige nå Lan du nu opføre dig pænt.... 

Jeg har en strid Pige på knap 3, hvor jeg i sommers virkelig måtte mande mig op og vise hvem der bestemmer....

Jamen bliver værelset så ikke som et fængsel ?

er du alene med hende?

jeg må os mande mig lidt mere op ellers ved man ikk hvad det ender med jo

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Det er da nedslidende, at være sur meget af tiden. Men hvis ikke du gør noget ved det, bliver det kun værre- og du får en rigtig bølle af en dreng, der ikke ved, hvordan man hører efter. 

Tag kampen op- og lad vær med at give dig. Jeg lover dig, at det bliver en hård en, men når du ser, at det virker- åh, hvor bliver man altså bare lykkelig. 

Er du alene med din dreng?

Jeg har en kæreste men det er et ret nyt forhold

ja så langt er jeg også kommet, hans far har ikke de problemer med ham .. 

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Men sådan er det - du kan vælge at give ham hans vilje og ende med en uopdragen møgunge, eller du kan vælge at stå fast og tage kampen og acceptere at i en periode består en stor del af jeres kommunikation af konflikter..

Før eller siden BLIVER det bedre, men det kan godt tage måneder. Vores yngste er 4½ og jeg føler heller ikke at jeg bestiller andet end at skælde ud og har gjort det i hvad der føles som årevis. Der er naturligvis gode dage indimellem, men der er stadig mange konflikter.

Tror jeg hænger mig for meget i at han er dele barn, og derfor skal have lov til mere (selvom det snot dumt) for vil jo gerne have en opdraget dreng der høre efter .. 

Vi har også gode dage men ordet nej har han svært ved at forstå ..

Anmeld

26. november 2014

DortheL

Anonym skriver:

Tror jeg hænger mig for meget i at han er dele barn, og derfor skal have lov til mere (selvom det snot dumt) for vil jo gerne have en opdraget dreng der høre efter .. 

Min dreng er også delebarn. Derfor skal han alligevel opdrages som hvis han ikke var delebarn! Jeg vil ikke have en uopdragen dreng, bare fordi han er delebarn! Mand dig op, som du selv skriver, og vis ham så, hvem der sætter dagsorden hos jer. :-) 

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Min dreng er også delebarn. Derfor skal han alligevel opdrages som hvis han ikke var delebarn! Jeg vil ikke have en uopdragen dreng, bare fordi han er delebarn! Mand dig op, som du selv skriver, og vis ham så, hvem der sætter dagsorden hos jer. :-) 

Vil du prøve og komme med ting fra jeres hverdag hvor du må mande dig op og hvad du gør ?

Anmeld

26. november 2014

DortheL

Anonym skriver:

Vil du prøve og komme med ting fra jeres hverdag hvor du må mande dig op og hvad du gør ?

Jeg mærker det oftest, når han har været på weekend hos sin far- så skal han lige teste mig... Og det er med alt!

Fx svarer han igen, kalder mig dum... 

Hver gang, og jeg mener hver gang, får han besked på at sætte sig på sin skammel. Når der er ro på ham, tager jeg en snak med ham, og vi fortsætter vores dag. 

Hvis jeg ikke magter at tage kampen, vil den kun bide mig i røven senere med dobbelt kraft, så jeg tager kampen hver gang. 

Anmeld

26. november 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Bare husk at faste og klare rammer betyder endnu mere når han er delebarn. Han kan sagtens finde ud af at der er forskellige regler i de forskellige hjem, men ikke at du ikke er konsekvent. Du gør ham ikke nogen tjeneste ved ikke at opdrage ham - hvad når han starter i skole og ikke kan finde ud af at høre efter? Eller der ikke er nogen forældre der vil lade deres børn lege med ham, fordi han ikke kan opføre sig ordentligt overfor dem og deres børn?

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Jeg mærker det oftest, når han har været på weekend hos sin far- så skal han lige teste mig... Og det er med alt!

Fx svarer han igen, kalder mig dum... 

Hver gang, og jeg mener hver gang, får han besked på at sætte sig på sin skammel. Når der er ro på ham, tager jeg en snak med ham, og vi fortsætter vores dag. 

Hvis jeg ikke magter at tage kampen, vil den kun bide mig i røven senere med dobbelt kraft, så jeg tager kampen hver gang. 

Når min får svaret nej, er jeg enten dum mor, jeg spytter på sig, jeg slår dig eller jeg sparker dig - eller giver sig til at græde og siger jeg savnet far, jeg vil ha min far.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.