Opdragelse dreng på 4år til april

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.306 visninger
34 svar
11 synes godt om
26. november 2014

Anonym trådstarter

Go aften

håber i kan hjælpe mig, min søn har ingen respekt for mig..

han griner, spytter eller "truer" med at slå når der er ting han ikke må eller bliver nægtet noget .. 

What to do? 

Er er så ked af at jeg føler jeg hele tiden skal/er vred på ham  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Go aften

han griner, spytter eller "truer" med at slå når der er ting han ikke må eller bliver nægtet noget .. 

What to do? 

Hvad situationer snakker vi om?

er det kun over for dig?

Anmeld

26. november 2014

DortheL

Anonym skriver:

Go aften

What to do? 

Sådan var min dreng også på et tidspunkt. 

Vi valgte at 'konsekvens-opdrage'. Hver gang der kom sådan en upassende melding fra ham, kom han hen at sidde på sin skammel. Efter nogle minutter der (hvor han er rolig)- tog vi en snak med ham om, hvorfor han kom derhen. Der gik virkelig ikke lang tid, før den periode med slå osv. var ovre. 

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Hvad situationer snakker vi om?

er det kun over for dig?

Ja, selv min mor og søster siger han er en bandit overfor mig .. 

Spytter, slår, sparker

han er delebarn..

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Sådan var min dreng også på et tidspunkt. 

Vi valgte at 'konsekvens-opdrage'. Hver gang der kom sådan en upassende melding fra ham, kom han hen at sidde på sin skammel. Efter nogle minutter der (hvor han er rolig)- tog vi en snak med ham om, hvorfor han kom derhen. Der gik virkelig ikke lang tid, før den periode med slå osv. var ovre. 

Jeg bruger os trappen trin, men feks idag så render han væk

og tror vi skal lege fange leg og griner

Anmeld

26. november 2014

DortheL

Jeg bruger os trappen trin, men feks idag så render han væk

og tror vi skal lege fange leg og griner

Og så fanger man ham hver evig eneste gang (gerne inden han løber væk), indtil han forstår det. Det er en kamp- og den er pisse hård! Men det er altså dig, der bestemmer, og ikke ham!

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Og så fanger man ham hver evig eneste gang (gerne inden han løber væk), indtil han forstår det. Det er en kamp- og den er pisse hård! Men det er altså dig, der bestemmer, og ikke ham!

Ja !! Og har ikk lyst til at være sur hver evige eneste dag, fordi han ikk vil høre efter  

Anmeld

26. november 2014

DortheL

Anonym skriver:

Ja !! Og har ikk lyst til at være sur hver evige eneste dag, fordi han ikk vil høre efter  

Jeg vil næsten garantere dig: hvis du virkelig sætter ham på plads, HVER gang, der er det mindste... Så om 14 dage til tre uger, har du en skøn dreng, der forstår, at når mor siger nej, så er det et nej. 

Selvfølgelig vil der være episoder, hvor han vil være grænsesøgende og vil teste dig. Og så er det bare op på hesten igen. 

Og hvis du synes det er træls, at du skal være sur og ked af han opførsel, så er det netop nu, du gør noget ved det. Jo før du gør noget, jo nemmere bliver det for ham!

Anmeld

26. november 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Ja, selv min mor og søster siger han er en bandit overfor mig .. 

Spytter, slår, sparker

han er delebarn..

Jeg gør lige som DortheL...

ind på værelset ( lukker ikke dør ) og så kan hun komme når hun opgøre sig ordentligt. Og jeg bliver ved til hun har fattet det.

det vigtigste i forhold til den metode er at lige så snart barnet så kommer ud er alt glemt og starter fra 0, ikke noget med at sige nå Lan du nu opføre dig pænt.... 

Jeg har en strid Pige på knap 3, hvor jeg i sommers virkelig måtte mande mig op og vise hvem der bestemmer....

Anmeld

26. november 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Men sådan er det - du kan vælge at give ham hans vilje og ende med en uopdragen møgunge, eller du kan vælge at stå fast og tage kampen og acceptere at i en periode består en stor del af jeres kommunikation af konflikter..

Før eller siden BLIVER det bedre, men det kan godt tage måneder. Vores yngste er 4½ og jeg føler heller ikke at jeg bestiller andet end at skælde ud og har gjort det i hvad der føles som årevis. Der er naturligvis gode dage indimellem, men der er stadig mange konflikter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.