emiliedamm skriver:
Årh det er så hårdt at se en tråd hvor ts 's scanning ikke viste noget levende foster
også den her tråd hvor ts bliver opfordret til at få en abort. Det er virkelig uretfærdigt nogen gange
Jeg vil aldrig opfordre dig til en abort. Det må være svært nok i forvejen at stå i din situation. Men som de andre skriver så bliver det en sej kamp du skal igennem (HVIS din graviditet klarer de første 12 uger og HVIS dit barns far stadig vil være en del af barnets liv selv om 9 måneder). Det kommer til at være rigtig hårdt. Men det er kun dig som ved hvad du kan klare og hvordan han er som person. Jeg håber virkelig du klare den sværer situation du står i og har nogle veninder/venner/familie at snakke med også. nogen som kan hjælpe og støtte dig.
Rigtig meget held og lykke til jer alle 3 <3
Jamen sådan kan man bare ikke stille det op. At hun vælger barnet til, ændrer jo ikke på situationen for de barnløse. Og man kan ikke basere beslutningerne i sit liv på, at der er nogen, der har det endnu værre. Så kunne man jo ikke gøre noget. Så burde de barnløse da være dybt taknemmelige og ikke være kede af barnløsheden, i det mindste kan de få hjælp osv. (Dette er ikke min holdning, men det er jo den tankegang man må følge ud fra det du skriver).
Jeg er ikke all for abort 'bare fordi' og uden omtanke. Men her er tale om en situation, hvor man sætter et barn i verden, der skal leve i frygt, måske endda i reel fare for en far, som altid vil være i livet, som barnet og moderen aldrig vil kunne slippe 100% for så længe han lever. Jeg synes det er rigtig svært at argumentere for at sætte et barn til verden, når denne verden er fyldt med utryghed og reel risiko for fare. Man skal ikke få børn for enhver pris, og i hvert fald ikke fordi der er nogen, der ikke kan få børn! Nogen gange i livet er man nødt til at træffe nogle valg, som er svære og smertefulde, men når det handler om børn, er det ultimativt deres bedste, man skal have i tankerne. Og jeg synes det er svært at argumentere for, at det er i barnets bedste interesse at blive sat til verden i sådan en situation.
Til TS: Jeg forstår godt, at det er enormt svært, og at det vil gøre dig knust at træffe det valg. Men tænk på den fremtid du og barnet vil få. Vil du ikke hellere vente til du har fundet en mand, der giver dig en tryg base, som du kan få barn med?
Anmeld