Anonym skriver:
Jeg fandt for 2 uger siden ud af, at jeg er gravid. Er nu 6+3 og faderen havde fået at vide han skulle være far og han glædede sig egentlig.
vi var gået fra hinanden idet, at han havde været ude og udspionere mig på min adresse og hele tiden havde paranoia og troede jeg var sammen med andre mv, disse mistanker var selvfølgelig helt ubegrundede.
Jeg havde fortsat kontakt til ham efter jeg var blevet gravid og vi snakkede fint sammen. Idag var han så og besøge mig, hvor helvede brød løs. Han svinede mig til på det groveste og truede mig. Jeg blev decideret bange for ham.
Jeg har længe vidst, at jeg ikke ville turde overlade mit barn til ham alene, men nu kan jeg jo pludselig se, at jeg ikke engang ville kunne være til stede selv, da jeg jo aldrig vil få fred fra en type som ham.
problemet er jo bare at han som far har så mange rettigheder at det gør helt ondt! Barnet ville virkelig ikke have godt af at vokse op med ham og jeg ville virkelig ikke turde have ham i mit liv. For at være ærlig er jeg begyndt at frygte for mit liv eller i det mindste min sikkerhed, når han er i nærheden.
Selvfølgelig skifter han hurtigt til at være 'den søde kærlige fyr igen' men jeg ved jo det kun er på lånt tid. sådan er det med hans type.
Han er tidligere misbruger og han går på sådan en klinik og får medicin for ikke at falde tilbage...
Det var aldrig planen jeg skulle blive gravid med ham. Jeg gik fra ham så snart jeg så hans sande natur og lærte om hans fortid.
Jeg står nu i det dilemma der hedder; Hvad er hans rettigheder helt præcist? er der nogen måde, hvorpå jeg ville kunne minimere barnets kontakt til ham, så meget at det ville være 'sikkert' for barnet og jeg?
Eller er eneste udvej det jeg ikke engang vil bringe på bane; at få fjernet barnet?
Jeg ville blive dybt ulykkelig hvis abort var eneste udvej, det er imod alt hvad jeg står for. Men barnet vil virkelig ikke være tjent med ham som far..
Jeg håber inderligt på nogle hurtige svar...
mvh.
Jeg er stedmor i et 14 år langt forløb, som har været smertefrit set udefra, men jeg kan love dig, at der har været mange kampe, som har krævet mange tårer, mange tanker og desperation, bekymringer og usagte ord.......og det er i et NEMT skilsmisseforhold.
Sødeste du - få den abort, det bliver ET langt smertehelvede for både dig og dit barn, du bliver bundet til manden for evigt, og der vil være mange tilfælde, hvor du kommer til at frygte for dit barns sikkerhed og velvære, som er så meget værre end din egen situation nu.
Ja, du vil begræde aborten, men dit barn skal lide resten af livet.

Anmeld