Så blev han sur og gik...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Kløver

Der er jo forskel på hvorfor kvinder og mænd skal spise, når mænd spiser vitaminerne kan det gøre sæden bedre og dermed øge chancerne men har han normal sædkvalitet burde det ikke være et problem og slet ikke noget at blive så uvenner over. Jeg har taget vitaminer og div inden men ikke under da jeg ikke kunne få dem ned, og det respekterede min mand, og vi har 3 raske børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Mother-love

Må indrømme at jeg synes det er lidt overdrevet at blive sur over han ikke vil tage pillerne. Det vigtigste er faktisk at du tager vitaminer og ikke ham. Da det jo er dig der skal bære barnet ikke ham.

jeg spiser altså heller ikke fisk. I min graviditet med min datter kunne jeg ingen vitaminer holde nede overhovedet. Og hun er da en sund og rask 3,5 årig.

Anmeld

16. november 2014

asff

Anonym skriver:

Ja, så nåede han at blive sur, tage tøj på og gå ud af døren på under 5 min.. Suresen. Typisk man ikke kan have en ordentlig snak/diskussion som voksne mennesker, jesus christ.. 

Nå, min kæreste og jeg er i fuld gang med PB og ønsker os inderligt en lille en. I den forbindelse anbefaler man jo visse vitaminer osv til at forbedre chancerne og graviditeten og jeg tager selvfølgelig mine piller. Derudover har jeg været ude og købe nogle Omega3 piller til os begge to. Min kærste hader alle former for piller og det ved jeg godt, men han går meget op i at jeg skal spise mine og gøre min krop mest muligt klar til en baby, hvilket jeg synes er rart han går op i - MEN! Så er det jo så hans tur til at spise pillerne i dag så jeg laver et glas saft og giver ham pillerne også går han i baglås. Han vil ikke spise dem. Det bliver jeg self. irriteret og såret over fordi han skal da også ville spise piller for vores fremtidige barns skyld. i min verden er der ikke så meget at overveje, så æder man bare de skide piller og kommer videre, selvom man ikke synes om det. Ja undskyld mit sprog. 

Så prikkede jeg til ham da han ikke ville spise dem og sagde han skulle da tage dem for det var jo det bedste og der er jo en grund til man anbefaler det osv. men han var ligeglad for blev ret sur og skred... Nu sidder jeg jo ked af det tilbahe og forstår ham virkelig ikke. Hvorfor kan han ikke bare æde de piller for vores barn skyld? Come on, altså.... 

Undskyld den lange smøre - er det bare mig der er nærtagende eller synes i også han burde tage sig sammen?

Det kunne have været mig der skrev det indlæg, for et år siden!  Nej, kan sagtens forstå, du er ked af det! Da vi prøvede, spiste jeg også alverdens vitaminer, og købte B-daddy til kæresten. Han lovede mig at spise dem. Da jeg ENDELIG blev gravid, abortede jeg desværre.. Og købte flere vitaminer til mig, som han HØJT OG HELLIGT lovede at indtage. Jeg blev gravid, 3 uger efter en MA, og der valgte han at fortælle mig, at han slet ikke og ALDRIG havde taget de piller.. For han syntes '' at så var det ligesom at få hjælp, til at få børn, når man proppede sig med piller'' Jeg blev også enormt ked af det, og følte mig bedraget. Så jeg forstår dig SÅ godt!

Anmeld

16. november 2014

VNB

Må altså indrømme at jeg godt kan forstå din kæreste... 

Det må da være så belastende at han SKAL spise de piller når, især når han i forvejen er imod at spise piller... 

At blive gravid er ikke noget man kan styre med diverse vitamin og kost-tilskud... Så pyt med om han spiser dem eller ej. Er sikker på at han nok skal klare opgaven alligevel 

Ønsker jer alt held og lykke med at blive gravid! Og så lad manden slippe for de piller, så han kan lade op og være fuld af positiv energi og overskud når han lige pludselig for alvor står men et hormunella-humørsvingende-gravid-kvindmenneske 

Kram fra mig 

Anmeld

16. november 2014

StudPsyk

Jeg er også på din kærestes side her.. I har prøvet i 3 måneder! Hvis i havde prøvet i årevis og havde fertilitetsproblemer, kunne jeg måske godt følge tankerne om at begge parter skulle tage div. kosttilskud med håb om at forbedre chancerne. Men synes det er lidt voldsomt at pådutte ham piller her, specielt hvis han ikke er vild med tanken og ellers er normalt sund og rask. 

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ja, så nåede han at blive sur, tage tøj på og gå ud af døren på under 5 min.. Suresen. Typisk man ikke kan have en ordentlig snak/diskussion som voksne mennesker, jesus christ.. 

Nå, min kæreste og jeg er i fuld gang med PB og ønsker os inderligt en lille en. I den forbindelse anbefaler man jo visse vitaminer osv til at forbedre chancerne og graviditeten og jeg tager selvfølgelig mine piller. Derudover har jeg været ude og købe nogle Omega3 piller til os begge to. Min kærste hader alle former for piller og det ved jeg godt, men han går meget op i at jeg skal spise mine og gøre min krop mest muligt klar til en baby, hvilket jeg synes er rart han går op i - MEN! Så er det jo så hans tur til at spise pillerne i dag så jeg laver et glas saft og giver ham pillerne også går han i baglås. Han vil ikke spise dem. Det bliver jeg self. irriteret og såret over fordi han skal da også ville spise piller for vores fremtidige barns skyld. i min verden er der ikke så meget at overveje, så æder man bare de skide piller og kommer videre, selvom man ikke synes om det. Ja undskyld mit sprog. 

Så prikkede jeg til ham da han ikke ville spise dem og sagde han skulle da tage dem for det var jo det bedste og der er jo en grund til man anbefaler det osv. men han var ligeglad for blev ret sur og skred... Nu sidder jeg jo ked af det tilbahe og forstår ham virkelig ikke. Hvorfor kan han ikke bare æde de piller for vores barn skyld? Come on, altså.... 

Undskyld den lange smøre - er det bare mig der er nærtagende eller synes i også han burde tage sig sammen?

Nærtagende.

Jeg hader at tage piller(nogen kan slet ikke slugge piller) og jeg ville faktisl blive fornærmet hvis min kæreste gjorde som dig, det virker lidt moragtigt. Nu tager du bare din piller, og så er den ikke længere. 

Lad ham slippe. Det er en alt for lille ting at være uvenner over.

Anmeld

17. november 2014

MorDk

Anonym skriver:

Haha. Du misforstår det jo. Lavede et glas saft og lagde pillerne over til ham og sagde værsgo. Hverken tvang, proppede eller noget i den retning. 

Altså måske han føler sig presset...? Det er sødt af dig at lave det glas saft og give ham pillerne, men hvis ikke han ønsker at tage dem og samtidig føler sig presset af dig? Jeg ville selv blive lidt knotten tror jeg... Ingen skal bestemme hvad jeg putter i munden. Nå det er sagt så tror jeg "problemet" ligger et andet sted. 

Anmeld

17. november 2014

SandraXOXO

Hvis han vil tá de piller, så skal han nok tá dem uden at du blander dig. Og hvis han ikke vil, jamen so be it. Det er hans krop og ham der bestemmer om den skal indtage piller eller ej. 

Anmeld

17. november 2014

aarhusmor

Kan han ikke få det flydende istedet? Så skal han ikke tage piller.

Hvis I har aftalt i skal tage de piller, så må han jo ofre sig til fælles bedste. Selvom det kun er kvinden der skal bære barnet, gør det jo ikke noget at manden også forbedrer chancen for levedygtige sædceller. Måske han burde tage Zink (afhængigt af om sædceller fejler noget eller ej, kan fejle noget)
Men jeg synes det er et fælles ansvar at gøre det bedste. Jeg ville blive sur hvis min mand kun mente jeg skulle gøre noget for at blive gravid.

Tænk hvis du skulle i fertilitetsbehandling og bare nægtede piller. Det er jo ikke altid et valg man har.

Anmeld

17. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
asff skriver:

Det kunne have været mig der skrev det indlæg, for et år siden!  Nej, kan sagtens forstå, du er ked af det! Da vi prøvede, spiste jeg også alverdens vitaminer, og købte B-daddy til kæresten. Han lovede mig at spise dem. Da jeg ENDELIG blev gravid, abortede jeg desværre.. Og købte flere vitaminer til mig, som han HØJT OG HELLIGT lovede at indtage. Jeg blev gravid, 3 uger efter en MA, og der valgte han at fortælle mig, at han slet ikke og ALDRIG havde taget de piller.. For han syntes '' at så var det ligesom at få hjælp, til at få børn, når man proppede sig med piller'' Jeg blev også enormt ked af det, og følte mig bedraget. Så jeg forstår dig SÅ godt!

Men det er en anden situation - du er jo blevet bedraget. Han har jo skult for dig at han ikke tog pillerne. 

I ts' tilfælde nægter han åbenlyst at tage dem. 

Men er ked af du gik igennem sa og ma 

Til ts: 

lad ham slippe for pillerne. Det betyder ikke noget om han tager dem. I har kun prøvet i 3 måneder, så tag den med ro og hyg jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.