Så blev han sur og gik...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.935 visninger
42 svar
83 synes godt om
16. november 2014

Anonym trådstarter

Ja, så nåede han at blive sur, tage tøj på og gå ud af døren på under 5 min.. Suresen. Typisk man ikke kan have en ordentlig snak/diskussion som voksne mennesker, jesus christ.. 

Nå, min kæreste og jeg er i fuld gang med PB og ønsker os inderligt en lille en. I den forbindelse anbefaler man jo visse vitaminer osv til at forbedre chancerne og graviditeten og jeg tager selvfølgelig mine piller. Derudover har jeg været ude og købe nogle Omega3 piller til os begge to. Min kærste hader alle former for piller og det ved jeg godt, men han går meget op i at jeg skal spise mine og gøre min krop mest muligt klar til en baby, hvilket jeg synes er rart han går op i - MEN! Så er det jo så hans tur til at spise pillerne i dag så jeg laver et glas saft og giver ham pillerne også går han i baglås. Han vil ikke spise dem. Det bliver jeg self. irriteret og såret over fordi han skal da også ville spise piller for vores fremtidige barns skyld. i min verden er der ikke så meget at overveje, så æder man bare de skide piller og kommer videre, selvom man ikke synes om det. Ja undskyld mit sprog. 

Så prikkede jeg til ham da han ikke ville spise dem og sagde han skulle da tage dem for det var jo det bedste og der er jo en grund til man anbefaler det osv. men han var ligeglad for blev ret sur og skred... Nu sidder jeg jo ked af det tilbahe og forstår ham virkelig ikke. Hvorfor kan han ikke bare æde de piller for vores barn skyld? Come on, altså.... 

Undskyld den lange smøre - er det bare mig der er nærtagende eller synes i også han burde tage sig sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

L-Mortil3

Altså hvis ikke han vil tage dem så fred være med det, hvis i spiser sundt og varieret er det ikke nødvendigt med diverse kost tilskud...

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

L-Mortil2 skriver:

Altså hvis ikke han vil tage dem så fred være med det, hvis i spiser sundt og varieret er det ikke nødvendigt med diverse kost tilskud...

Altså det er jo nødvendigt med folinsyre som jeg spiser ved siden af? Og ja vi spist varieret men min kærester spiser ikke fisk så derfor jeg synes det ville være godt hvis han fik omega 3. 

Anmeld

16. november 2014

got2b

Her var der ingen der spiste noget, og hun et sund og rask, bare fordi han ikke spiser fisk så skal han ikke tage noget stedet for det. 

Anmeld

16. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Altså det er jo nødvendigt med folinsyre som jeg spiser ved siden af? Og ja vi spist varieret men min kærester spiser ikke fisk så derfor jeg synes det ville være godt hvis han fik omega 3. 

Reelt set er det først nødvendigt at tage pillerne når du er gravid. Hvis din mand ikke ønsker at tage pillerne synes jeg det er helt fint. De der kapsler kan desuden give de værste sure opstød. Jeg tog dem aldrig(omega 3) kun mine vitaminpiller(med folinsyre i) og jernpiller.

spis sundt og varieret.

Selvfølgelig skal din mand ikke blive voldsomt sur. Men synes i skal snakke om det og i må begge respektere hinanden. 

hvis I har førsøgt i over 12 mdr synes jeg I skal søge hjælp

Anmeld

16. november 2014

2babygirls

Anonym skriver:

Ja, så nåede han at blive sur, tage tøj på og gå ud af døren på under 5 min.. Suresen. Typisk man ikke kan have en ordentlig snak/diskussion som voksne mennesker, jesus christ.. 

Nå, min kæreste og jeg er i fuld gang med PB og ønsker os inderligt en lille en. I den forbindelse anbefaler man jo visse vitaminer osv til at forbedre chancerne og graviditeten og jeg tager selvfølgelig mine piller. Derudover har jeg været ude og købe nogle Omega3 piller til os begge to. Min kærste hader alle former for piller og det ved jeg godt, men han går meget op i at jeg skal spise mine og gøre min krop mest muligt klar til en baby, hvilket jeg synes er rart han går op i - MEN! Så er det jo så hans tur til at spise pillerne i dag så jeg laver et glas saft og giver ham pillerne også går han i baglås. Han vil ikke spise dem. Det bliver jeg self. irriteret og såret over fordi han skal da også ville spise piller for vores fremtidige barns skyld. i min verden er der ikke så meget at overveje, så æder man bare de skide piller og kommer videre, selvom man ikke synes om det. Ja undskyld mit sprog. 

Så prikkede jeg til ham da han ikke ville spise dem og sagde han skulle da tage dem for det var jo det bedste og der er jo en grund til man anbefaler det osv. men han var ligeglad for blev ret sur og skred... Nu sidder jeg jo ked af det tilbahe og forstår ham virkelig ikke. Hvorfor kan han ikke bare æde de piller for vores barn skyld? Come on, altså.... 

Undskyld den lange smøre - er det bare mig der er nærtagende eller synes i også han burde tage sig sammen?

Skidt da med det �� min mand spiste ingen piller, og Jeg startede først på gravitamin da jeg blev gravid. Vi kunne stadigvæk lave to lækre børn på under 4 måneder

Anmeld

16. november 2014

lillespir26

Anonym skriver:

Så længe du spiser dine piller skulle det altså ikke betyde noget om han gør 

Anmeld

16. november 2014

Nystart

Helt ærlig....

Jeg ville godnok os blive små sur hvis en forlangte og nærmest kom og smed den i munden af mig....

Mon ikke det er måden det kan være blevet gjort på? Og sagt på....Og at han måske føler sig presset og ikke respekteret...

Og hatten af for han gik, istedet for at brande af... Det kunne mange lære af at lige tag en time out og så snakke sammen når dampen har  lagt sig og man ikke siger noget man fortryder 

Anmeld

16. november 2014

Røverdatter

Jeg synes det lyder mere til at jeres forhold "lider" af tilfældige, og måske ofte, diskussioner. Og at det ikke så meget drejer sig om pillerne, men derimod jeres parforhold. Det med at lytte og svare derefter. Prøve at sætte sig i den andens sted. Forstå at i er mand og kvinde - altså meget forskellige. Uden at vide noget som helst om jer, så synes jeg bare det lyder som en "hverdagssituation" hvor man går forbi hinanden...

Siger det mest for at opfordre dig til at tage en ordentlig snak med ham. Sig at du gerne vil snakke og pointere at du ikke vil ha han bare smutter.. og undgå at hidse dig op. Det må jo også være hårdt for parforholdet at forsøge sig med PB i længere tid

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Helt ærlig....

Jeg ville godnok os blive små sur hvis en forlangte og nærmest kom og smed den i munden af mig....

Mon ikke det er måden det kan være blevet gjort på? Og sagt på....Og at han måske føler sig presset og ikke respekteret...

Og hatten af for han gik, istedet for at brande af... Det kunne mange lære af at lige tag en time out og så snakke sammen når dampen har  lagt sig og man ikke siger noget man fortryder 

Haha. Du misforstår det jo. Lavede et glas saft og lagde pillerne over til ham og sagde værsgo. Hverken tvang, proppede eller noget i den retning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.