Hvor tidligt kan baby starte i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

ja det er også rigtigt, der er mange ting at tænke over. Hvor tit skal baby ca. have bryst/flaske når det er omkring de 4-5 måneder?

For lige at svare på det med maden så får min datter på 4 mdr 4 1/2 flaske og en portion grød (den halve flaske efter grøden). 

Ang at aflevere baby i den alder for at tage i skole, det kunne jeg aldrig! Min datter er blevet passet ude i maks en weekend (og det synes de fleste er meget). Men jeg nyder tiden på barsel alt for meget til at bekymre mig om skole. Min uddannelse løber ingen vegne, det når jeg nok, men tiden med min datter kommer aldrig igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2014

Fru Ebied

Anonym skriver:

Hej piger. 

Jeg går på sygeplejerskeuddannelsen og har termin i slutningen af april, jeg vil gå fra til barsel i marts. Derefter vil jeg så genoptage mit studie  omkring 1. September. Dvs. at jeg kun får omkring 4 mdrs. barsel med baby, kan det lade sig gøre at vuggestuerne tager børn ind så tidligt? er 4 mdr. nok til at man kan sende barnet afsted? del gerne jeres erfaringer

Vores økonomi vil hænge bedst sammen på denne måde.

KH A

Hej med dig... 

Jeg er privat dagplejer og vi sætter selv grænsen for hvor små børn vi vil modtage. 

Vi havde en lille en der startede da hun var lige knap 5 mdr, hun har snart været hos os i 2 år og vi er hendes andet hjem

Hun stortrivedes.

Anmeld

11. november 2014

lineog4

Heldgivis kan man lave sin beslutning om  Selvsagt kan du få dit barn passet, men du vil nok blive rådet til dagpleje. 

Men når det er skrevet så tror jeg slet ikke du nu kan forudsige hvordsn du vil have det, om du kan aflevere, om dit barn kan afleveres så tidligt i forhold til amning osv. 

Da jeg var gravid med min den første var der ikke det jeg skulle, jeg skulle skrive mit speciale, havde billetter til operaen og og og og... Og jeg endte med at bare nyde at være MOR, kunne ikke forlade min datter og hun villle hverken tage sut eller flaske så det var bare MOR. Og jeg nød det, nød bare at være lige der i nuet, nød at glemme mit studie, nød ikke at skulle ud og være voksen, nød at tale om bleer selvom jeg havde forsvoret det. Den mor/Line jeg blev og nød at være havde jeg aldrig i min vildeste troet jeg kunne være og nyde.

Lav planer, men vær også parat til ændre dem....

Anmeld

11. november 2014

BigHope13

Puha jeg kunne ikke aflevere min søn da han var  4 måneder, på daværende tidspunkt havde han kun prøvet at blive passet 1-2 timer af gangen hvilket var mere end rigeligt for os begge

thor startede i vg da han var 10 måneder og jeg var bestemt ikke klar før. Min nu jeg også den moder type som har fået et barn for at være sammen med ham så meget som muligt, og en mor som har svært ved at give slip da jeg ikke tror nogen kan passe ham lige så godt som mig

Anmeld

11. november 2014

Muffinmus

Du kan må få plads fra omkring de 6 mdr. Men husk du er det vigtigste i dit barns liv....uddannelsen er vigtig, men at få den bedst mulige start på livet i mors og fars trygge arme kan aldrig erstattes og du kan aldrig få tiden med dit lille barn tilbage. Den er tabt for altid...

Anmeld

11. november 2014

modesty

Hej piger. 

Jeg går på sygeplejerskeuddannelsen og har termin i slutningen af april, jeg vil gå fra til barsel i marts. Derefter vil jeg så genoptage mit studie  omkring 1. September. Dvs. at jeg kun får omkring 4 mdrs. barsel med baby, kan det lade sig gøre at vuggestuerne tager børn ind så tidligt? er 4 mdr. nok til at man kan sende barnet afsted? del gerne jeres erfaringer

KH A

Jeg synes at det er helt... jamen jeg ved ikke engang hvilket ord jeg skal bruge... absurd? At overveje at sende en 4 mdr. gammel baby i pasning, når vi har et velfærdssystem der tillader os at være sammen med vores børn i længere tid. Ikke for din skyld, men for dit barns skyld. Jeg var ikke super vild med at være på barsel, men jeg kunne aldrig have drømt om at sende min søn i pasning så tidligt. Aldrig. Heller ikke selvom han havde været flaskebarn (en 4 mdr. gammel baby skal typisk ammes hver 3. time, nogle hver 2., så det er heller ikke praktisk muligt).

Du er ved at uddanne dig til sygeplejerske. Lærer I ikke noget sådan helt banalt om, ja, altså, mennesker, pleje, omsorg? Babyer, amning, tilknytning o.s.v.? Måske ikke...?

Jeg tror at du vil finde ud af at den eneste gode løsning er at tage de 12 mdr. og så må jeres økonomi være presset i 6 mdr. til. 6 mdr., herregud, det er ingenting. I lavede barnet, så må I jo også tage det der kommer med. Som andre også siger - den tid med baby kommer aldrig igen. Jeg tror at du vil fortryde det bittert hvis du ikke tilbringer den første tid sammen med baby. Min dreng kom i vuggestue da han var 10,5 mdr. og jeg syntes at det var meget tidligt. 

Hvorfor har du ikke sat dig ind i de her ting lidt før?

Undskyld hvis jeg lyder meget fordømmende. Det er egentlig ikke meningen. Det undrer mig bare helt vildt at en sygeplejstuderende ikke er lidt mere inde i sådanne helt basale ting.

Anmeld

11. november 2014

mor_til_L

Jeg har kun barsel i 6 mdr. og det synes jeg er fint, indtil videre da kan jo nås at laves om..

Jeg synes det er noget pjat at sige at det fx er dårligt stillet for barnet at man ikke tager et helt år. Hvad gjorde man i gamle dag da barselen måske kun var 3-4 mdr?? ..

synes det er helt op til en selv og hvordan barnet trives..

Anmeld

11. november 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej piger. 

KH A

Det er alt alt alt for tidligt. Fra 6 måneder kan jeres barn komme i dagpleje/vuggestue. Ja selv det er meget tidligt i min verden. 

Anmeld

11. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Åhh.... Jeg havde ikke tænkt mig at svare, men gør det nu alligevel for at komme med lidt modvægt til nogle af de andre svar. 

Hvis DU til den tid har det bedst med at blive færdig med at læse hurtigst muligt, så synes jeg du skal prøve at starte op til september. Hvis det så ikke fungerer, så kan du jo udskyde det til efter jul. Jeg er sikker på de andre mener det godt, men vi har alle forskellige omstændigheder og ikke mindst grænser. Man kan ikke tage ens egen virkelighed og trække den ned over hovedet på andre. 

Hvis du beslutter at starte op til september, så kan du prøve, at få familie til at passe de timer du er væk, indtil du kan få barnet indskrevet i dagsinstitution. Som en anden skrev, så kan privat dagplejer selv sætte grænsen. Jeg ville helt sikkert anbefale dagpleje i din situation. 

Held og lykke 

Anmeld

11. november 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej piger. 

KH A

Jeg går på samme uddannelse, og jeg har lige fået mit andet barn. Jeg gik med samme tanker som du. Og jeg kom frem til at. 

Uddannelsen løber ingen steder, men min baby vokser, og han vokser hurtigt. Jeg ville ikke gå glip af at se ham udvikle sig. Så jeg kom væk fra tanken om kun 4 mdr med min søn hjemme, da jeg slet ikke ville kunne sende ham i dagpleje/vuggestue så tidligt. Og så vil det ikke kunne lade sig gøre økonomisk hvis min kæreste skulle tage barsel. Så derfor tager jeg et års barsel og så er jeg så først færdig med min uddannelse et år senere end først antaget. Men hul i det. 

Nu er jeg ikke dig og omvendt, men din uddannelse løber ingen steder, og du skal alligevel starte på et nyt hold om du vender tilbage efter to moduler eller efter fire. Nyd hellere tiden med den lille mens den er lille, for når du først skal til at arbejde osv så vil du måske ikke have så meget tid som når du tager barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.