Hej piger.
Jeg går på sygeplejerskeuddannelsen og har termin i slutningen af april, jeg vil gå fra til barsel i marts. Derefter vil jeg så genoptage mit studie omkring 1. September. Dvs. at jeg kun får omkring 4 mdrs. barsel med baby, kan det lade sig gøre at vuggestuerne tager børn ind så tidligt? er 4 mdr. nok til at man kan sende barnet afsted? del gerne jeres erfaringer 
Vores økonomi vil hænge bedst sammen på denne måde.
KH A
Jeg synes at det er helt... jamen jeg ved ikke engang hvilket ord jeg skal bruge... absurd? At overveje at sende en 4 mdr. gammel baby i pasning, når vi har et velfærdssystem der tillader os at være sammen med vores børn i længere tid. Ikke for din skyld, men for dit barns skyld. Jeg var ikke super vild med at være på barsel, men jeg kunne aldrig have drømt om at sende min søn i pasning så tidligt. Aldrig. Heller ikke selvom han havde været flaskebarn (en 4 mdr. gammel baby skal typisk ammes hver 3. time, nogle hver 2., så det er heller ikke praktisk muligt).
Du er ved at uddanne dig til sygeplejerske. Lærer I ikke noget sådan helt banalt om, ja, altså, mennesker, pleje, omsorg? Babyer, amning, tilknytning o.s.v.? Måske ikke...?
Jeg tror at du vil finde ud af at den eneste gode løsning er at tage de 12 mdr. og så må jeres økonomi være presset i 6 mdr. til. 6 mdr., herregud, det er ingenting. I lavede barnet, så må I jo også tage det der kommer med. Som andre også siger - den tid med baby kommer aldrig igen. Jeg tror at du vil fortryde det bittert hvis du ikke tilbringer den første tid sammen med baby. Min dreng kom i vuggestue da han var 10,5 mdr. og jeg syntes at det var meget tidligt.
Hvorfor har du ikke sat dig ind i de her ting lidt før?
Undskyld hvis jeg lyder meget fordømmende. Det er egentlig ikke meningen. Det undrer mig bare helt vildt at en sygeplejstuderende ikke er lidt mere inde i sådanne helt basale ting.
Anmeld