Hvor tidligt kan baby starte i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Ja det er mit første barn. Min mand har ikke mulighed for at taget barsel på det tidspunkt da han er sæsonarbejder. hmm måske jeg skulle kontakte en dagplejer. Når jeg kommer tilbage i skole, vil der være mange dage i ugen hvor vi kun har omkring 3 timer i skole. Vi har også ca 1 studiedag om ugen.... Synes bare det lyder voldsomt med et helt år på barsel.. Jeg vil jo gerne gøre den uddannelse færdig hurtigst muligt.. der må da være en løsning....

Husk på at den tid med baby kommer aldrig tilbage igen!! Så syntes jeg at den første tid med baby er meget langt vigtigere end uddannelse!! Har du ikke mulighed for at tage uddannelse senere??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Havde overvejet at snakke med min mor om at hun kunne tage 3 ugers ferie og evt. hjælpe med at passe, så jeg kunne komme lidt i skole. så kunne vi da strække den lidt mere. Det er jo ikke et fuldtidsarb. jeg skal tilbage til.

Som tidligere skrevet så skal barnet være mindst 6 mdr inden det kan starte i vuggestue eller dagpleje. Hvis du vil starte skole allerede når barnet er 4 mdr. skal du selv sørge for pasning i 8 uger.. Men vent nu med at beslutte sig allerede nu, når først barnet er her, er det måske ikke så vigtigt om du udsætter din uddannelse i et år, måske er det vigtigere for dig (og baby), at I nyder tiden sammen.

Anmeld

11. november 2014

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Husk at barnet på det tidspunkt er afhængig af dine bryster eller flasken det gør det meget vanskeligt med vuggestue.  Derudover tror jeg det er meget få der har lyst til at aflevere sit barn så tidligt. Det kan du nok først rigtig mærke efter når du når så langt  

Held og lykke med studie og graviditet 

ja det er også rigtigt, der er mange ting at tænke over. Hvor tit skal baby ca. have bryst/flaske når det er omkring de 4-5 måneder?

Anmeld

11. november 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Som tidligere skrevet så skal barnet være mindst 6 mdr inden det kan starte i vuggestue eller dagpleje. Hvis du vil starte skole allerede når barnet er 4 mdr. skal du selv sørge for pasning i 8 uger.. Men vent nu med at beslutte sig allerede nu, når først barnet er her, er det måske ikke så vigtigt om du udsætter din uddannelse i et år, måske er det vigtigere for dig (og baby), at I nyder tiden sammen.

ja det er også rigtigt. Jeg har bare dårlig samvittighed overfor min kæreste ved hele tiden at udskyde min uddannelse, har i forvejen brugt 2 år på en anden uddannelse som jeg endte med at hoppe fra. dvs. at min indtægt har været lav længe.....

Anmeld

11. november 2014

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Husk på at den tid med baby kommer aldrig tilbage igen!! Så syntes jeg at den første tid med baby er meget langt vigtigere end uddannelse!! Har du ikke mulighed for at tage uddannelse senere??

jo jeg kan endten vælge at holde barsel i 6 måneder eller i 12... vil bare gerne blive færdig med den uddannelse så jeg kan være med ti at bidrage med flere penge. Vil bare undgå SU-lån og det kan jeg muligvis hvis jeg går i gang hurtigere.

Anmeld

11. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

ja det er også rigtigt. Jeg har bare dårlig samvittighed overfor min kæreste ved hele tiden at udskyde min uddannelse, har i forvejen brugt 2 år på en anden uddannelse som jeg endte med at hoppe fra. dvs. at min indtægt har været lav længe.....

Nu har din kæreste jo været med at gøre dig gravid , så mon ik han har forståelse for at du (selvfølgelig), skal holde barsel...

Anmeld

11. november 2014

Ka+Ma=Be

ja det er også rigtigt, der er mange ting at tænke over. Hvor tit skal baby ca. have bryst/flaske når det er omkring de 4-5 måneder?

Det kommer meget an på hvornår barnet bliver introduceret til fast føde  

Det sker tidligst når barnet er 4 måneder (da barnets tarmsystem først skal modnes og  være klar til andet end mælk) nogle starter først  grød og mos når barnet er omkring 6 måneder - altså taler vi alt fra 4-10 gange i døgnet  (ca naturligvis)

Anmeld

11. november 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

heller ikke selvom baby kun vil være i vuggestuen ca. 3-4 timer dagligt? det er jo ikke hele dagen vi taler om .

Personligt så syns jeg det er rigtig synd - men altså hvis du gør det så må både personale og barn jo få det til at fungerer - ville bare aldrig selv gøre det.

Anmeld

11. november 2014

Wik

Anonym skriver:

Ja det er mit første barn. Min mand har ikke mulighed for at taget barsel på det tidspunkt da han er sæsonarbejder. hmm måske jeg skulle kontakte en dagplejer. Når jeg kommer tilbage i skole, vil der være mange dage i ugen hvor vi kun har omkring 3 timer i skole. Vi har også ca 1 studiedag om ugen.... Synes bare det lyder voldsomt med et helt år på barsel.. Jeg vil jo gerne gøre den uddannelse færdig hurtigst muligt.. der må da være en løsning....

Ja, men jeg kan faktisk sagtens forstå dig, og det er jo super at du flere dage kan tage en fridag med den lille, for det tror jeg faktisk du vil nyde. Du kan høre ad hvad dine muligheder er, er din uddannelse evt. modul eller semester opdelt, så du kan tage noget på enten deltid eller vente til okt, eller nov.?

Jeg skal selv ingen barsel have reelt, men har min datter med to timer om ugen i skole, og på længere sigt en sød svigermor. Har du mon en der kan hjælpe bare til din er omkring de 6 mdr. for tror de samme regler gælder dagplejere. 

Anmeld

11. november 2014

TrineMine86

Du kan tidligst få pasning som 6 mdr og det er skældent man ser børn ude så tidlig - jeg ville klart vente med opstart til februar, som jo er din næste mulighed for at starte med nyt hold - derudover fik jeg SU lån under hele min uddannelse til sygeplejerske og det er den billigste måde at låne penge på, og der er næsten ingen renter, nyd din tid med dit barn - den tid kommer aldrig igen og det er så få gange i sit liv man kommer til at have et spædbarn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.