Hvor tidligt kan baby starte i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.760 visninger
38 svar
86 synes godt om
11. november 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg går på sygeplejerskeuddannelsen og har termin i slutningen af april, jeg vil gå fra til barsel i marts. Derefter vil jeg så genoptage mit studie  omkring 1. September. Dvs. at jeg kun får omkring 4 mdrs. barsel med baby, kan det lade sig gøre at vuggestuerne tager børn ind så tidligt? er 4 mdr. nok til at man kan sende barnet afsted? del gerne jeres erfaringer

Vores økonomi vil hænge bedst sammen på denne måde.

KH A

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2014

Sujan

Virker godt nok meget tidligt at sende afsted.. Ved ikke om de tager dem så tidligt, da de jo stadig kræver en del i den alder.. Kan faren evt tage noget barsel.. 

Anmeld

11. november 2014

fo82

Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke.. 

Om du er klar til at gå tilbage på studie ved du bedst selv :-)

om man kan aflevere baby med 4 mdr - ja da - det blev jo også gjort inden det var muligt med barsel i op til et år... Og så vidt jeg ved fungerer de generationer af børn ganske fint ;-) i andre lande findes der jo ikke så lang en barsel og igen - jeg har til gode at høre noget videnskabeligt dokumentere at mentale brist skyldes for tidlig vuggestue ;-)

Anmeld

11. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg mener at barnet tidligst kan starte når det er 6 mdr.

Anmeld

11. november 2014

Ka+Ma=Be

Husk at barnet på det tidspunkt er afhængig af dine bryster eller flasken det gør det meget vanskeligt med vuggestue.  Derudover tror jeg det er meget få der har lyst til at aflevere sit barn så tidligt. Det kan du nok først rigtig mærke efter når du når så langt  

Held og lykke med studie og graviditet 

Anmeld

11. november 2014

PernilleogLouis

Hej piger. 

Jeg går på sygeplejerskeuddannelsen og har termin i slutningen af april, jeg vil gå fra til barsel i marts. Derefter vil jeg så genoptage mit studie  omkring 1. September. Dvs. at jeg kun får omkring 4 mdrs. barsel med baby, kan det lade sig gøre at vuggestuerne tager børn ind så tidligt? er 4 mdr. nok til at man kan sende barnet afsted? del gerne jeres erfaringer

Vores økonomi vil hænge bedst sammen på denne måde.

KH A

De skal være 6 mdr og heldigvis for det - syns 6 mdr er meget tidligt. Har været pædagog i en vg og det er sjældnet de kommer når de er så små og igen heldigvis for det - det er ikke helt nemt at være 6 mdr og gå i vg

Anmeld

11. november 2014

Wik

Som andre skriver så skal de skal være min. 6 mdr. og det er også i få tilfælde de tager dem der, de kan ikke ret meget selv i den alder og det kræves der faktisk i vuggestuer, især med mad. Hvis din mand kan tage to måneder kunne I måske overveje en dagplejer istedet, fra 6 mdr.? Det kan godt være lidt vildt i nogle vuggestuer  

Mine piger er selv blevet passet ude fra de var 9-10 mdr, og det synes folk var meget tidligt, men de har kun være på deltid og det har aldrig været et problem for pigerne eller os. 

Er det dit første barn?

Anmeld

11. november 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Som andre skriver så skal de skal være min. 6 mdr. og det er også i få tilfælde de tager dem der, de kan ikke ret meget selv i den alder og det kræves der faktisk i vuggestuer, især med mad. Hvis din mand kan tage to måneder kunne I måske overveje en dagplejer istedet, fra 6 mdr.? Det kan godt være lidt vildt i nogle vuggestuer  

Mine piger er selv blevet passet ude fra de var 9-10 mdr, og det synes folk var meget tidligt, men de har kun være på deltid og det har aldrig været et problem for pigerne eller os. 

Er det dit første barn?

Ja det er mit første barn. Min mand har ikke mulighed for at taget barsel på det tidspunkt da han er sæsonarbejder. hmm måske jeg skulle kontakte en dagplejer. Når jeg kommer tilbage i skole, vil der være mange dage i ugen hvor vi kun har omkring 3 timer i skole. Vi har også ca 1 studiedag om ugen.... Synes bare det lyder voldsomt med et helt år på barsel.. Jeg vil jo gerne gøre den uddannelse færdig hurtigst muligt.. der må da være en løsning....

Anmeld

11. november 2014

Anonym trådstarter

Havde overvejet at snakke med min mor om at hun kunne tage 3 ugers ferie og evt. hjælpe med at passe, så jeg kunne komme lidt i skole. så kunne vi da strække den lidt mere. Det er jo ikke et fuldtidsarb. jeg skal tilbage til.

Anmeld

11. november 2014

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

De skal være 6 mdr og heldigvis for det - syns 6 mdr er meget tidligt. Har været pædagog i en vg og det er sjældnet de kommer når de er så små og igen heldigvis for det - det er ikke helt nemt at være 6 mdr og gå i vg

heller ikke selvom baby kun vil være i vuggestuen ca. 3-4 timer dagligt? det er jo ikke hele dagen vi taler om .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.