Uge 38+5 med en baby, der vejer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Sandratoft skriver:

Oooggg, min datters hovedmål var 34 cm. Min kusine fødte for 1 måned siden hendes dreng 4 uger for tidligt, han vejede 2500 gram og havde også et hovedmål på 34 cm, så vægten har ikke noget at sige om hvor ondt det kommer til at gøre  

Præcis! Min mors fødsel af mig på 2800 gear mega hård og hun flækkede alt hvad der overhovedet kunne flækkes

og så mig der fødte nemt min datter på 4500 g. Hun havde så hovedmål på 36 cm, aner ikke hvad jeg havde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2014

anonym10101

Kære dig, fandt lige en artikel med en stor baby som blev helt normalt

God fødsel til jer

http://www.udeoghjemme.dk/Artikler/Kaerlighed-og-sorg/2013/07/31-foedte-en-gigantisk-baby.aspx

Anmeld

31. oktober 2014

Lukas&Liam<3

De skønnede Liam til at veje 4500 og scannede ham til 4756, så fik taget vandet 38+6, da han kom ud vejede han 4050, så jeg giver ingenting for deres skøn og scanning 

Anmeld

31. oktober 2014

Frk_Louise

AnnaKJ skriver:

Jeg fødte denne gang i uge 39+2, en pige på 4370 g og jeg fik ikke så meget som en rids eller flænge 

Men det er heller ikke så meget vægten du skal være "bange" for, det er hovedomfanget, og det er ikke altid det ændre sig så meget, om de så vejer 3500 eller 4500 g 

Tak for dit svar - det beroliger mig en lille smule 

Jeg er jo på ukendt grund her - min logik siger mig bare, at det er nemmere at føde end en lille baby end en stor. Krydser fingre for, at alt vægten er fordelt rundt på hendes krop og ikke på et stort hoved 

Anmeld

31. oktober 2014

Frk_Louise

Sandratoft skriver:

Oooggg, min datters hovedmål var 34 cm. Min kusine fødte for 1 måned siden hendes dreng 4 uger for tidligt, han vejede 2500 gram og havde også et hovedmål på 34 cm, så vægten har ikke noget at sige om hvor ondt det kommer til at gøre  

Tusind tak for dit (beroligende) svar!  

Hvor er det skønt at kunne logge på her, komme af med sine tanker og frustrationer. Og at der så sidder så mange dejlige kvinder, der tager sig tid til at svare og dele deres erfaringer med en.. Det er bare virkelig skønt og en kæmpe hjælp! 

Anmeld

31. oktober 2014

missehxx

Jeg har altså også hørt at det skulle være nemmere at føde de store børn fordi de kan arbejde med på en anden måde end de små. 

Min søn vejede 2960 og jeg fik en 3 grads bristning.. Bestemt ikke nogen let fødsel. Håber jeg får en større baby næste gang ��

Anmeld

31. oktober 2014

Frk_Louise

Mamma95 skriver:

Kære dig, fandt lige en artikel med en stor baby som blev helt normalt

God fødsel til jer

http://www.udeoghjemme.dk/Artikler/Kaerlighed-og-sorg/2013/07/31-foedte-en-gigantisk-baby.aspx

Her har farmanden været i Se&Hør som lille - som en af Danmarks største babyer nogensinde 

Så jeg ved allerede, at store babyer klarer sig fint. Hehe.. Men tak for dit link - det vil jeg få kigget på.. 

Tusind tak! 

Anmeld

31. oktober 2014

Frk_Louise

Lukas&Liam<3 skriver:

De skønnede Liam til at veje 4500 og scannede ham til 4756, så fik taget vandet 38+6, da han kom ud vejede han 4050, så jeg giver ingenting for deres skøn og scanning 

Nej, de kan jo desværre godt tage fejl.. 

Har fået en tid til scanning på tirsdag og har termin på næste lørdag. Jordemoderen mente ikke, at jeg ville blive sat igang før min termin. Men måske dagen eller to dage efter, hvis hun vejer så meget..

Nu må vi se - er egentligt klar på det hele. Så længe lillepigen har det godt og er klar til at komme ud, så er jeg klar 

Anmeld

31. oktober 2014

Frk_Louise

missehxx skriver:

Jeg har altså også hørt at det skulle være nemmere at føde de store børn fordi de kan arbejde med på en anden måde end de små. 

Min søn vejede 2960 og jeg fik en 3 grads bristning.. Bestemt ikke nogen let fødsel. Håber jeg får en større baby næste gang ��

Jeg satser på, at det er sandt 

Anmeld

31. oktober 2014

M (:

Frk_Louise skriver:

Åh, jeg håber sådan, at du (eller rettere din mor) har ret! 

Krydser for, at det kommer til at gå nemt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.