Frk_Louise skriver:
3700 gram 
Hendes far vejede omkring 5000 gram, da han blev født. Derfor har Jordemoderen gjort ekstra meget ud af at mærke efter på lillepigens størrelse, når jeg har været til tjek. Og hun har hele tiden lagt lidt over kurven. Nu har hun så lige lagt sig et godt stykke over..
Og nu bliver jeg så, indenfor den næste uge, kaldt ind til en ekstra scanning for, at de skal vurdere om jeg skal sættes igang lige umiddelbart efter min termin, som er næste lørdag.. Den 8. november.. Da jordemoderen gerne vil "skåne" mig for at skulle føde en baby på 5 kg..
Synes egentlig jeg er lidt målløs - ikke ked af det eller noget. Er bare glad for, at hun har det godt derinde og hendes hjerte banker derud af. Men er nok noget nervøs for min krop, hvis den skal klare at presse sådan en stor baby ud 

Min mor har født 5 gange, og hendes hårdeste fødsel var af den mindste på 3700 gram (fødsel nummer 2). Den var hårdere og længere end fødsel nummer 1,3, 4 og 5. De fire andre fødsler var af børn på 4300-4900 gram.
Min mor mener, at det er nemmere at føde store børn, da de selv har kræfter til at hjælpe til - og så stor er forskellen alligevel ikke på hovedomkredsen.
En anden bonus ved store børn er (efter hendes erfaring) at de har bedre kræfter til at spise og dermed sover i længere stræk - bonus!
Min fødsel var nem (og intet at være bange for) og tog 5,5 time. Min søn vejde 2725.
Min mors fødsler varede fra 45 min til 3 timer og 40 min trods noget større børn.
Hendes første fødsel varede 2 timer fra vandafgang og min søster vejede 4780.
Anmeld