Uge 38+5 med en baby, der vejer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Jeia

Frk_Louise skriver:

3700 gram 

Hendes far vejede omkring 5000 gram, da han blev født. Derfor har Jordemoderen gjort ekstra meget ud af at mærke efter på lillepigens størrelse, når jeg har været til tjek. Og hun har hele tiden lagt lidt over kurven. Nu har hun så lige lagt sig et godt stykke over..

Og nu bliver jeg så, indenfor den næste uge, kaldt ind til en ekstra scanning for, at de skal vurdere om jeg skal sættes igang lige umiddelbart efter min termin, som er næste lørdag.. Den 8. november.. Da jordemoderen gerne vil "skåne" mig for at skulle føde en baby på 5 kg..

Synes egentlig jeg er lidt målløs - ikke ked af det eller noget. Er bare glad for, at hun har det godt derinde og hendes hjerte banker derud af. Men er nok noget nervøs for min krop, hvis den skal klare at presse sådan en stor baby ud 

Jeg har haft super nemme fødsler på trods af at børnene var store. 

Nr 1 vejede 4500 g, jeg fik en indvendig rift.

nr 2 vejede 4800 g, jeg bristede ikke, hun kom ud efter kun tre presseveer. 

Nr 3 var "lillebitte" kun 3900 g, også en super nem fødsel uden bristninger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

lineog4

Frk_Louise skriver:

Jeg synes bare, at 3500 g (plus minus) plejer at være det babyer vejer, når de bliver født  Og ikke før termin..

Hmm.. Og jeg tror, at både min mand og jeg har normal størrelse hoved. Det ved jeg da egentlig ikke, har jeg faktisk aldrig tænkt over.. Hehe.

Hun følger kurven fint med hensyn til længden. Der tænker jeg også, at jordemoderen bedre kan skønne og være tæt på det faktiske tal end når hun skønner med vægten.

De vokser ikke det store til sidst (siger de kloge for mine gjorde). Og der er også en anden fordel ved de store, det er man ikke er så bange for de går i stykker når de er kommet ud, de er gode og robuste. Og fx kunne alle mine holde hovedet og styre det næsten fra begyndelsen.

Jeg har jo aldrig prøvet andet end de store og jeg synes de er sindsyg lækre.. Ham her var "kun"4240 og kom som den sidste uden at skramme mig overhovedet - har desværre ikke billede lige her af den store basse...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

De vokser ikke det store til sidst (siger de kloge for mine gjorde). Og der er også en anden fordel ved de store, det er man ikke er så bange for de går i stykker når de er kommet ud, de er gode og robuste. Og fx kunne alle mine holde hovedet og styre det næsten fra begyndelsen.

Jeg har jo aldrig prøvet andet end de store og jeg synes de er sindsyg lækre.. Ham her var "kun"4240 og kom som den sidste uden at skramme mig overhovedet - har desværre ikke billede lige her af den store basse...

Jeg troede egentlig, at det var her til sidst de rigtig tog på. 200-300 gram om ugen.. 

En baby skal vel også helst være lidt godt i stand. Min pige har så bare tyvstartet lidt. 

Men dejligt at høre, at der ligefrem kan være fordele ved en større baby.

Og dejlige billeder 

Anmeld

31. oktober 2014

Aabye

Frk_Louise skriver:

Det var godt nok også et par lyn fødsler! 

Ja det er gået hamrende stærkt.. 

Anmeld

31. oktober 2014

M (:

Frk_Louise skriver:

3700 gram 

Hendes far vejede omkring 5000 gram, da han blev født. Derfor har Jordemoderen gjort ekstra meget ud af at mærke efter på lillepigens størrelse, når jeg har været til tjek. Og hun har hele tiden lagt lidt over kurven. Nu har hun så lige lagt sig et godt stykke over..

Og nu bliver jeg så, indenfor den næste uge, kaldt ind til en ekstra scanning for, at de skal vurdere om jeg skal sættes igang lige umiddelbart efter min termin, som er næste lørdag.. Den 8. november.. Da jordemoderen gerne vil "skåne" mig for at skulle føde en baby på 5 kg..

Synes egentlig jeg er lidt målløs - ikke ked af det eller noget. Er bare glad for, at hun har det godt derinde og hendes hjerte banker derud af. Men er nok noget nervøs for min krop, hvis den skal klare at presse sådan en stor baby ud 

Min mor har født 5 gange, og hendes hårdeste fødsel var af den mindste på 3700 gram (fødsel nummer 2). Den var hårdere og længere end fødsel nummer 1,3, 4 og 5. De fire andre fødsler var af børn på 4300-4900 gram.

Min mor mener, at det er nemmere at  føde store børn, da de selv har kræfter til at hjælpe til - og så stor er forskellen alligevel ikke på hovedomkredsen.

En anden bonus ved store børn er (efter hendes erfaring) at de har bedre kræfter til at spise og dermed sover i længere stræk - bonus! 

Min fødsel var nem (og intet at være bange for) og tog 5,5 time. Min søn vejde 2725. 

Min mors fødsler varede fra 45 min til 3 timer og 40 min trods noget større børn. 

Hendes første fødsel varede 2 timer fra vandafgang og min søster vejede 4780.

Anmeld

31. oktober 2014

Mathilde

Kan godt forstå du bliver nervøs..

Jeg har ikke født en kæmpe baby, men har født en på 2810g (1. barn) og en på 3780g (2. barn), så næsten 1 kg til forskel.

Den største var nemmere at føde og synes ikke veerne gjorde helt så ondt som første gang (selvom det selvfølgelig gjorde ret ondt).

Det eneste jeg mærkede af forskel, var lige i gennemskæringen, altså lige da barnet skulle presses ud. Det gjorde mere ondt med den største, men det var nok fordi det gik så hurtigt (3 presseveer), hvor den lille tog 15-20 min at presse ud. Kroppen kunne bedre følge med...

Anmeld

31. oktober 2014

Frk_Louise

M (: skriver:

Min mor har født 5 gange, og hendes hårdeste fødsel var af den mindste på 3700 gram (fødsel nummer 2). Den var hårdere og længere end fødsel nummer 1,3, 4 og 5. De fire andre fødsler var af børn på 4300-4900 gram.

Min mor mener, at det er nemmere at  føde store børn, da de selv har kræfter til at hjælpe til - og så stor er forskellen alligevel ikke på hovedomkredsen.

En anden bonus ved store børn er (efter hendes erfaring) at de har bedre kræfter til at spise og dermed sover i længere stræk - bonus! 

Min fødsel var nem (og intet at være bange for) og tog 5,5 time. Min søn vejde 2725. 

Min mors fødsler varede fra 45 min til 3 timer og 40 min trods noget større børn. 

Hendes første fødsel varede 2 timer fra vandafgang og min søster vejede 4780.

Åh, jeg håber sådan, at du (eller rettere din mor) har ret! 

Anmeld

31. oktober 2014

Sandratoft

Frk_Louise skriver:

3700 gram 

Min datter vejede 3800 gram ved fødslen, og jeg fik kun overfladiske bristninger, ikke noget jeg mærkede noget til

Anmeld

31. oktober 2014

AnnaK89

Jeg fødte denne gang i uge 39+2, en pige på 4370 g og jeg fik ikke så meget som en rids eller flænge 

Men det er heller ikke så meget vægten du skal være "bange" for, det er hovedomfanget, og det er ikke altid det ændre sig så meget, om de så vejer 3500 eller 4500 g 

Anmeld

31. oktober 2014

Sandratoft

Frk_Louise skriver:

3700 gram 

Oooggg, min datters hovedmål var 34 cm. Min kusine fødte for 1 måned siden hendes dreng 4 uger for tidligt, han vejede 2500 gram og havde også et hovedmål på 34 cm, så vægten har ikke noget at sige om hvor ondt det kommer til at gøre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.