Uge 38+5 med en baby, der vejer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

lineog4

Frk_Louise skriver:

Det er også min første.. Så fødslen bliver garanteret hård nok uanset hvad. Synes bare, at det er en ekstra bekymring oveni hatten, at hun er større end normalen! 

Og jeg har rigeligt med tanker og nervøsitet i forvejen 

Tja, det har jo nok også stor betydning, hvis man ender med at presse før kroppen er klar til det! Man må bare forberede sig på det værste og håbe på det bedste.. 

Jeg ved godt 3700 kan virke stort men du har jo egentlig kun en uges tid til termin så sandsynligheden er hun rammer de 4 kilo og er jo egentlig ikke så stort og kommer jo også an på hvor mange centimeter de gram er fordelt på.

Jeg fik at vide at fordelen ved de store børn er de selv hjælper mere til og det udligner forskellen mellem de store og de små. Og derudover handler det også om hovedstørrelse - jeg har så tilfældigvis valgt at få børn med en mand med stort hoved :-(

Men vil sige når man har siddet og talt fødsler, gået i stykker osv. Så var min den første inden lette skala (dog ikke optakten men det handler ikke om størrelse) og de næste 3 i det man vil kalde meget lette skala og ingen brist også selvom han var ved at ramme 5 kilo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Aabye

Jeg fødte første gang en dreng på 3700.. 
Anden gang fødte jeg en der var et helt kilo tungere.. Fik kun overfladiske ridser.. 
Nr 2 kom dog hurtigere ud end den første.. Havde kun veer i 1 time og 20 min så var han ude.. 

Dog fødte jeg også hurtigt første gang.. 4 timer og 50 min... 

Min mors største baby vejede vist 4200, og den mindste 2500, og den lille var klart sværrest at føde siger hun..  

Anmeld

30. oktober 2014

nanz2309

jeg var til jdm og scanning i sidste uge ( 36+6) og fik af vide han vejede 3200.. så ved jeg også får en lille basse hvis jeg går tiden ud men den første vejede 4140 og det gik fint.. 

så ved godt det kan virke skræmmende men det skal nok gå  

stort kram her fra 

Anmeld

30. oktober 2014

stm2812

Frk_Louise skriver:

3700 gram 

Hendes far vejede omkring 5000 gram, da han blev født. Derfor har Jordemoderen gjort ekstra meget ud af at mærke efter på lillepigens størrelse, når jeg har været til tjek. Og hun har hele tiden lagt lidt over kurven. Nu har hun så lige lagt sig et godt stykke over..

Og nu bliver jeg så, indenfor den næste uge, kaldt ind til en ekstra scanning for, at de skal vurdere om jeg skal sættes igang lige umiddelbart efter min termin, som er næste lørdag.. Den 8. november.. Da jordemoderen gerne vil "skåne" mig for at skulle føde en baby på 5 kg..

Synes egentlig jeg er lidt målløs - ikke ked af det eller noget. Er bare glad for, at hun har det godt derinde og hendes hjerte banker derud af. Men er nok noget nervøs for min krop, hvis den skal klare at presse sådan en stor baby ud 

Puha Og her er jeg bange for at føde en baby på 3700g  Min jordemoder mente at fortsætter hun med at vokse som nu, så vil hun veje omkring de 37-3800 g ved fødslen og det har virkelig skræmt mig. Ronja vejede kun 2940....

Meeeen at få en baby på 5 kg. Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre. Håber for dig han ikke vokser sig helt så stor og du nok skal klare det hele (og selvfølgelig skal du nok det) min jm sagde at jo større baby  var jo nemmere er det at føde pga tyngdekraften... Øhm... Men ved ikke om det også gælder i din situation for så vil han da komme flyvende

Men held og lykke med alting

Anmeld

30. oktober 2014

stm2812

Frk_Louise skriver:

3700 gram 

Hendes far vejede omkring 5000 gram, da han blev født. Derfor har Jordemoderen gjort ekstra meget ud af at mærke efter på lillepigens størrelse, når jeg har været til tjek. Og hun har hele tiden lagt lidt over kurven. Nu har hun så lige lagt sig et godt stykke over..

Og nu bliver jeg så, indenfor den næste uge, kaldt ind til en ekstra scanning for, at de skal vurdere om jeg skal sættes igang lige umiddelbart efter min termin, som er næste lørdag.. Den 8. november.. Da jordemoderen gerne vil "skåne" mig for at skulle føde en baby på 5 kg..

Synes egentlig jeg er lidt målløs - ikke ked af det eller noget. Er bare glad for, at hun har det godt derinde og hendes hjerte banker derud af. Men er nok noget nervøs for min krop, hvis den skal klare at presse sådan en stor baby ud 

Jeg vil forresten lige tilføje at ved Ronja skønnede jdm hende til at veje 3 kg da jeg var i uge 36. Men ud kom hun jo så på 2940g så de kan sagtens tage fejl

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

tarkoflen skriver:

Jeg er hende med den lille baby på knap 2400 g der fik en stor 4. grads bristning og jeg har en veninde med en baby på godt 3 kg der var lige så udsat som mig, så det har ikke nødvendigvis noget med barnets størrelse at gøre. Den Info gad jeg godt have haft, for jeg havde overhovedet ikke overvejet at jeg kunne briste, da de regnede med Thea ikke var så stor. Dog større end hun var. 1 1/2 uge før jeg fødte blev jeg skannet og det mente de hun vejede 3 kg, så skanningerne er heller ikke så præcise som man kunne ønske. 

Når det er sagt så havde jeg en god fødsel og jeg opdagede ikke selv at jeg bristede så voldsomt som jeg gjorde! Det var faktisk alt det bagefter jeg synes var hårdt, ikke fødslen

Fat mod og tro på din krop godt kan klare det og glæd dig over at du bliver fulgt lidt ekstra

Tusind tak for dit svar 

Jeg er da blevet klogere på det med risikoen for at briste - hvilke ting, der spiller ind og hvilke, der ikke nødvendigvis gør. Så på det punkt er jeg da lidt mere rolig 

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

lineog4 skriver:

Jeg ved godt 3700 kan virke stort men du har jo egentlig kun en uges tid til termin så sandsynligheden er hun rammer de 4 kilo og er jo egentlig ikke så stort og kommer jo også an på hvor mange centimeter de gram er fordelt på.

Jeg fik at vide at fordelen ved de store børn er de selv hjælper mere til og det udligner forskellen mellem de store og de små. Og derudover handler det også om hovedstørrelse - jeg har så tilfældigvis valgt at få børn med en mand med stort hoved :-(

Men vil sige når man har siddet og talt fødsler, gået i stykker osv. Så var min den første inden lette skala (dog ikke optakten men det handler ikke om størrelse) og de næste 3 i det man vil kalde meget lette skala og ingen brist også selvom han var ved at ramme 5 kilo.

Jeg synes bare, at 3500 g (plus minus) plejer at være det babyer vejer, når de bliver født  Og ikke før termin..

Hmm.. Og jeg tror, at både min mand og jeg har normal størrelse hoved. Det ved jeg da egentlig ikke, har jeg faktisk aldrig tænkt over.. Hehe.

Hun følger kurven fint med hensyn til længden. Der tænker jeg også, at jordemoderen bedre kan skønne og være tæt på det faktiske tal end når hun skønner med vægten.

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

Aabye skriver:

Jeg fødte første gang en dreng på 3700.. 
Anden gang fødte jeg en der var et helt kilo tungere.. Fik kun overfladiske ridser.. 
Nr 2 kom dog hurtigere ud end den første.. Havde kun veer i 1 time og 20 min så var han ude.. 

Dog fødte jeg også hurtigt første gang.. 4 timer og 50 min... 

Min mors største baby vejede vist 4200, og den mindste 2500, og den lille var klart sværrest at føde siger hun..  

Det var godt nok også et par lyn fødsler! 

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

nanz2309 skriver:

jeg var til jdm og scanning i sidste uge ( 36+6) og fik af vide han vejede 3200.. så ved jeg også får en lille basse hvis jeg går tiden ud men den første vejede 4140 og det gik fint.. 

så ved godt det kan virke skræmmende men det skal nok gå  

stort kram her fra 

Det var også det tal, jeg fik sidst, jeg var ved jordemoderen for to uger siden (36+5).. 3200 g 

Der spurgte hun mig også om jeg var bekymret for vægten (i forhold til fars fødselsvægt) og om jeg ville ind og scannes. Men jeg lod det være op til hende - og hun mente ikke, at der var grund til bekymring dengang.. Men hun anbefalede mig at komme afsted denne gang 

Tak for krammeren 

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

stm2812 skriver:

Puha Og her er jeg bange for at føde en baby på 3700g  Min jordemoder mente at fortsætter hun med at vokse som nu, så vil hun veje omkring de 37-3800 g ved fødslen og det har virkelig skræmt mig. Ronja vejede kun 2940....

Meeeen at få en baby på 5 kg. Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre. Håber for dig han ikke vokser sig helt så stor og du nok skal klare det hele (og selvfølgelig skal du nok det) min jm sagde at jo større baby  var jo nemmere er det at føde pga tyngdekraften... Øhm... Men ved ikke om det også gælder i din situation for så vil han da komme flyvende

Men held og lykke med alting

Ja, jeg synes jo også, at man hører mest om nyfødte, der vejer 3000-3500 g.. Og hun vejer allerede mere end det 

Håber på, at du får ret med tyngdekraften! Hehe.. Det ville bestemt ikke gøre noget.. 

Tusind tak! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.