lineog4 skriver:
Jeg ved godt 3700 kan virke stort men du har jo egentlig kun en uges tid til termin så sandsynligheden er hun rammer de 4 kilo og er jo egentlig ikke så stort og kommer jo også an på hvor mange centimeter de gram er fordelt på.
Jeg fik at vide at fordelen ved de store børn er de selv hjælper mere til og det udligner forskellen mellem de store og de små. Og derudover handler det også om hovedstørrelse - jeg har så tilfældigvis valgt at få børn med en mand med stort hoved :-(
Men vil sige når man har siddet og talt fødsler, gået i stykker osv. Så var min den første inden lette skala (dog ikke optakten men det handler ikke om størrelse) og de næste 3 i det man vil kalde meget lette skala og ingen brist også selvom han var ved at ramme 5 kilo.
Jeg synes bare, at 3500 g (plus minus) plejer at være det babyer vejer, når de bliver født
Og ikke før termin..
Hmm.. Og jeg tror, at både min mand og jeg har normal størrelse hoved. Det ved jeg da egentlig ikke, har jeg faktisk aldrig tænkt over.. Hehe.
Hun følger kurven fint med hensyn til længden. Der tænker jeg også, at jordemoderen bedre kan skønne og være tæt på det faktiske tal end når hun skønner med vægten.
Anmeld