Uge 38+5 med en baby, der vejer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.317 visninger
40 svar
16 synes godt om
30. oktober 2014

Frk_Louise

3700 gram 

Hendes far vejede omkring 5000 gram, da han blev født. Derfor har Jordemoderen gjort ekstra meget ud af at mærke efter på lillepigens størrelse, når jeg har været til tjek. Og hun har hele tiden lagt lidt over kurven. Nu har hun så lige lagt sig et godt stykke over..

Og nu bliver jeg så, indenfor den næste uge, kaldt ind til en ekstra scanning for, at de skal vurdere om jeg skal sættes igang lige umiddelbart efter min termin, som er næste lørdag.. Den 8. november.. Da jordemoderen gerne vil "skåne" mig for at skulle føde en baby på 5 kg..

Synes egentlig jeg er lidt målløs - ikke ked af det eller noget. Er bare glad for, at hun har det godt derinde og hendes hjerte banker derud af. Men er nok noget nervøs for min krop, hvis den skal klare at presse sådan en stor baby ud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

MHB

Min søn vejede 4768 ved fødslen og ud kom han nu altså Jeg har fået af vide at jeg ikke må gå over tid når vi en gang skal have en 2er hvis den tegner til at blive lige dså stor da de helst ikke vil have at børnene vejer mere end 4500 Jeg er sikker på det hele nok skal gå fint! 

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

MHB skriver:

Min søn vejede 4768 ved fødslen og ud kom han nu altså Jeg har fået af vide at jeg ikke må gå over tid når vi en gang skal have en 2er hvis den tegner til at blive lige dså stor da de helst ikke vil have at børnene vejer mere end 4500 Jeg er sikker på det hele nok skal gå fint! 

Ja, ud skal hun nu nok komme 

Men jeg er bare i forvejen nervøs for selve fødslen - kan jeg klare smerterne, brister jeg? osv.. Og det er da ikke fordi, at det lægger en dæmper på nerverne, at jeg allerede ved nu, at hun er en større baby.. 

Anmeld

30. oktober 2014

MHB

Frk_Louise skriver:

Ja, ud skal hun nu nok komme 

Men jeg er bare i forvejen nervøs for selve fødslen - kan jeg klare smerterne, brister jeg? osv.. Og det er da ikke fordi, at det lægger en dæmper på nerverne, at jeg allerede ved nu, at hun er en større baby.. 

Jeg er overbevist om at din krop nok skal klare den! Og selvom du undervejs i fødslen vil give op så ved kroppen hvad den skal og det skal nok gå godt! 

Jeg fik mange små bristninger under fødslen, en veninde fik en stor voldsom brist på trods af hendes barn kun vejede 2400 så størrelsen på barnet har ikke nødvendigvis noget at sige i forhold til bristning  

Og endelig så er vækstskanninger og JMs skøn er ikke præcise så måske er hun ikke så stor som de anslår  

Anmeld

30. oktober 2014

lineog4

Nu har jeg kun født store børn så har på den måde ingen sammenligningsgrundlag, men kan da sige det var den mindste af de små der var værst at føde... Den største af de store (4780) var som at smutte en mandel - men kunne da godt se når jeg stod og puslede og fik sammenlignet hoved og skulder at jeg nok havde haft lidt mere at presse ud.

og til forskel fra andre har jeg ikke blevet fulgt tættere eller været snak om igangsættelse grundet størrelse selvom de 3 var et pænt stykke over 4 kilo.

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

MHB skriver:

Jeg er overbevist om at din krop nok skal klare den! Og selvom du undervejs i fødslen vil give op så ved kroppen hvad den skal og det skal nok gå godt! 

Jeg fik mange små bristninger under fødslen, en veninde fik en stor voldsom brist på trods af hendes barn kun vejede 2400 så størrelsen på barnet har ikke nødvendigvis noget at sige i forhold til bristning  

Og endelig så er vækstskanninger og JMs skøn er ikke præcise så måske er hun ikke så stor som de anslår  

Tak for dine søde og beroligende ord 

Jeg troede egentlig babys størrelse havde meget at sige mht. om man brister eller ej.. Men det er jeg da kun glad for at høre, at det ikke nødvendigvis har! Er jo ny på området og det er altså ikke lige det, jeg har spurgt andre mødre mest ind til 

Nej, jordemoderen sagde også, at hun selvfølgelig kunne tage fejl. Så jeg skulle "slå koldt vand i blodet", indtil jeg har været til scanning. Der kunne de komme med et lidt mere præcist bud. 

Men ja, det skal da nok gå uanset størrelse. I mit hoved og med min logik, er en fødsel bare nemmere med en lille baby i forhold til en stor.. Og det er jo så nok ikke helt rigtigt.. Heldigvis! 

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

lineog4 skriver:

Nu har jeg kun født store børn så har på den måde ingen sammenligningsgrundlag, men kan da sige det var den mindste af de små der var værst at føde... Den største af de store (4780) var som at smutte en mandel - men kunne da godt se når jeg stod og puslede og fik sammenlignet hoved og skulder at jeg nok havde haft lidt mere at presse ud.

og til forskel fra andre har jeg ikke blevet fulgt tættere eller været snak om igangsættelse grundet størrelse selvom de 3 var et pænt stykke over 4 kilo.

Fødte du den mindste først? 

Jeg har heller ikke noget at sammenligne med - men min logik siger mig bare, at en lille baby selvfølgelig er nemmere at føde end en stor.. Er da kun glad for at høre, at det måske ikke altid hænger sådan sammen! 

Har heller ikke været til ekstra scanninger eller noget, da hun næsten har fulgt kurven. Indtil nu, hvor hun ligger et stykke over. Jordemoderen har bare været obs på størrelsen, fordi farmand vejede 5 kg ved fødslen.. Tror måske også mest det er derfor, jeg bliver sendt til en ekstra scanning nu...

Anmeld

30. oktober 2014

lineog4

Frk_Louise skriver:

Fødte du den mindste først? 

Jeg har heller ikke noget at sammenligne med - men min logik siger mig bare, at en lille baby selvfølgelig er nemmere at føde end en stor.. Er da kun glad for at høre, at det måske ikke altid hænger sådan sammen! 

Har heller ikke været til ekstra scanninger eller noget, da hun næsten har fulgt kurven. Indtil nu, hvor hun ligger et stykke over. Jordemoderen har bare været obs på størrelsen, fordi farmand vejede 5 kg ved fødslen.. Tror måske også mest det er derfor, jeg bliver sendt til en ekstra scanning nu...

Ja jeg fødte den mindste først og nok derfor at hun var den sværeste. Men selv når det er sagt så var fødslen på ingen måde svær i forhold til hvad jeg har hørt fra andre. Jeg gik i stykker, men tror jeg mere hang sammen med jeg fik presse trang før jeg helt udvidet, og der blev ved at være en kant og ja så at det var første fødsel :-)

Anmeld

30. oktober 2014

Frk_Louise

lineog4 skriver:

Ja jeg fødte den mindste først og nok derfor at hun var den sværeste. Men selv når det er sagt så var fødslen på ingen måde svær i forhold til hvad jeg har hørt fra andre. Jeg gik i stykker, men tror jeg mere hang sammen med jeg fik presse trang før jeg helt udvidet, og der blev ved at være en kant og ja så at det var første fødsel :-)

Det er også min første.. Så fødslen bliver garanteret hård nok uanset hvad. Synes bare, at det er en ekstra bekymring oveni hatten, at hun er større end normalen! 

Og jeg har rigeligt med tanker og nervøsitet i forvejen 

Tja, det har jo nok også stor betydning, hvis man ender med at presse før kroppen er klar til det! Man må bare forberede sig på det værste og håbe på det bedste.. 

Anmeld

30. oktober 2014

tarkoflen

Frk_Louise skriver:

Tak for dine søde og beroligende ord 

Jeg troede egentlig babys størrelse havde meget at sige mht. om man brister eller ej.. Men det er jeg da kun glad for at høre, at det ikke nødvendigvis har! Er jo ny på området og det er altså ikke lige det, jeg har spurgt andre mødre mest ind til 

Nej, jordemoderen sagde også, at hun selvfølgelig kunne tage fejl. Så jeg skulle "slå koldt vand i blodet", indtil jeg har været til scanning. Der kunne de komme med et lidt mere præcist bud. 

Men ja, det skal da nok gå uanset størrelse. I mit hoved og med min logik, er en fødsel bare nemmere med en lille baby i forhold til en stor.. Og det er jo så nok ikke helt rigtigt.. Heldigvis! 

Jeg er hende med den lille baby på knap 2400 g der fik en stor 4. grads bristning og jeg har en veninde med en baby på godt 3 kg der var lige så udsat som mig, så det har ikke nødvendigvis noget med barnets størrelse at gøre. Den Info gad jeg godt have haft, for jeg havde overhovedet ikke overvejet at jeg kunne briste, da de regnede med Thea ikke var så stor. Dog større end hun var. 1 1/2 uge før jeg fødte blev jeg skannet og det mente de hun vejede 3 kg, så skanningerne er heller ikke så præcise som man kunne ønske. 

Når det er sagt så havde jeg en god fødsel og jeg opdagede ikke selv at jeg bristede så voldsomt som jeg gjorde! Det var faktisk alt det bagefter jeg synes var hårdt, ikke fødslen

Fat mod og tro på din krop godt kan klare det og glæd dig over at du bliver fulgt lidt ekstra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.