Småbørn skal kunne fjernes hurtigere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2009

Zeta

Senia skriver:

Fuldstændig enig, og vil næsten sige at psykisk vold er værre.

Det her var en dreng, der var mager og med blå mærker på kroppen, han var meget stille og indelukket.
Det viste sig at han havde en sygdom der giver blå mærker let og som gør det svært at tage på. Han var bare en meget stille og forsigtig dreng, og fejlede intet. Men det vidste dagplejemoderen jo ikke...

Og med det du fortæller, der kan jeg ikke lade være med at tænke "hvorfor snakker folk ikke sammen?" hvorfor konfronterede dagplejen ikke moderen med hendes observationer?  før man sætter et stort maskineri igang. Man ringer jo heller ikke efter brandvæsenet hvis ikke man er sikker på at det brænder, eller gør man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

ekzunz

Marcus' Mor skriver:

Du har ret i det du skriver - jeg er helt enig med dig. Men jeg tror der er "mere i det" i denne historie, jeg tror personligt virkelig ikke på, at de ville fjerne et så lille barn fra dets mor hvis det virkelig havde det godt - for vi ved jo alle sammen, at et så lille barn har det bedst hos mor (hvis hun altså kan magte sit ansvar).
Jeg tror virkelig det må have været ret alvorligt med babyen siden de har fjernet hende. Som jeg forstod var kæresten ikke faderen til barnet, - kæresten er venner med "bondepigen" og når kæresten ikke har kendt hende længere, hvorfor skulle "bondepigen" så gøre det... ?? Og slet ikke godt nok til, at udvise de negative sider.

Vi er enige! Det er umuligt for udeforstående at gå helt ind i sådan en sag, der er så mange aspekter som vi ikke hører om. Jeg tror bestemt også at der er meget mere i det end at hun bare er ung. Hvis der slet ikke er nogle problemer, så kommer det jo slet ikke dertil, så klart at der er noget som ikke er som det burde.

Det er også grunden at jeg går en stor bue uden om alle de FB-grupper hvor det drejer sig om børn og tvangsfjernelser - der er alt for mange ubekendte, og ofte hører man kun halvdelen af historien.

Anmeld

23. august 2009

Ni-ko-li-ne

jeg har også svært ved at tro at de fjerner børn uden god grund... tror ikke altid man får alle detaljer som privat person... men selvfølgelig kan de da sikkert også lave fejl der...

der er jo for øvrigt også forskel på hvornår på året der fjernes flest børn og hvornår der står flest på "venteliste"... og det har alt sammen noget med økonomi at gøre... når kommunen "lige" har fået penge så er der økonomi til at fjerne barnet men senere på året hvor kassen er ved at være tom så tøver de lidt mere...
det er skræmmende men penge styrer altså en stor del af samfundet...

som Zeta skriver så er det jo heller ikke den enkelte vejleder/rådgiver der tager beslutningen om at fjerne barnet... men det er naturligvis den enkelte vejleder/rådgiver der gør sin leder opmærksom på det pågældende barn...

Anmeld

23. august 2009

Zeta

ka-ri-na skriver:

det er skræmmende men penge styrer altså en stor del af samfundet...

Penge er alt i et kapitalistisk samfund, og det blir også årsagen til dets opløsning, det blir hverken tørklæder, burkaer eller andet end penge og økonomi.

Anmeld

23. august 2009

Trolde_mor

Zeta skriver:

Og med det du fortæller, der kan jeg ikke lade være med at tænke "hvorfor snakker folk ikke sammen?" hvorfor konfronterede dagplejen ikke moderen med hendes observationer?  før man sætter et stort maskineri igang. Man ringer jo heller ikke efter brandvæsenet hvis ikke man er sikker på at det brænder, eller gør man?

Kan sagtens følge dig og må sige jeg er enig. Jeg tror dog ikke hun ønskede at tage sagen i egen hånd, idet hun tidligere har opdaget at de så bare flytter kommune og dagpleje

Anmeld

23. august 2009

Bondepigen

Marcus' Mor skriver:

Du kan lige læse hvad jeg har skrevet til Znuske -  23. august 2009, kl. 10:59.

Du skriver til Znuske, at kæresteparret ikke har kendt hinanden så længe, og derfor har jeg heller ikke.

Vil bare fortælle, at de to har kendt hinanden siden hun var 13, men først lige blevet kærester. Så han kender hende vist rimelig godt. Det gør jeg så ikke. Jeg har ikke kendt hende så længe, men jeg forstår det simpelthen ikke. Kunne ikke forestille mig en anden grund end dem hun har givet... For hun er simpelthen den sødeste pige.

Men egentlig har jeg heller ikke lyst til at sidde her og koge suppe på det, for jeg synes nu engang det er synd for hende, og det gør en lille smule ondt på mig, at der stilles tvivl om, om hun nu osse fortæller hele sandheden, for det tror jeg helt bestemt hun gør....

Jeg kan ikke rigtig holde ud til at tænke på den smerte hun står i, og at der så samtidig er mange mennesker som tvivler på om hun fortæller sandheden, for det er der nemlig.... osse IRL. Og det er synd!!! Samtidig med at stå i sit livs sorg, bliver hun osse gjort til "måske løgner"... 

Anmeld

24. august 2009

Mira0911

Mine forældre var og er ikke forældre egnet... Jeg blev tvangsfjernet da jeg var 2 år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.