Småbørn skal kunne fjernes hurtigere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2009

qp

bondepigen skriver:

Jamen jeg forstår det bare slet heller ikke. Hvordan kan de få sig selv til det, når barnet har det godt... Kan ikke lade være med at tænke på, om de mennesker da ikke selv har børn og må vide hvor ondt det gør???

Hvis barnet virkelig havde det godt, tror du så de ville fjerne det på trods af hendes alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

qp

Znuzke skriver:

Jeg ved godt jeg er bund-naiv, men jeg troede faktisk der fandes hjem eller opholdssteder hvor de familier som der hersker tvivl om, kommer hen i en kortere eller længere periode så de kunne lære og samtidg blive observeret.....

Det gør der....!! Og endda steder kun for yngre mødre...

Anmeld

22. august 2009

Bondepigen

Znuzke skriver:

Jeg ved godt jeg er bund-naiv, men jeg troede faktisk der fandes hjem eller opholdssteder hvor de familier som der hersker tvivl om, kommer hen i en kortere eller længere periode så de kunne lære og samtidg blive observeret.....

Det troede jeg osse, det har jeg da læst om i ude og hjemme....

Anmeld

22. august 2009

ekzunz

Marcus' Mor skriver:

Det gør der....!! Og endda steder kun for yngre mødre...

Så er det jo netop jeg tænker at der skal objektive øjne til. Enten nogle som selv skal vurdere sagen eller nogle som sagsbehandleren skal konsultere før der kan træffes beslutning om en tvangsfjernelse......For det er jo umuligt at gennemskue om det er fordi pigen vitterligt ikke kan tage vare på sit barn, eller om det er en forudintaget sagsbehandler eller om det er pga. økonomi - at der ikke er råd til eller plads i sådanne hjem for unge mødre. Og hvis der havde været objektive øjne ind over, ville jeg da personligt føle at beslutning måske var mere legitim - eller hvad man nu skal kalde det....

Anmeld

22. august 2009

Bondepigen

Marcus' Mor skriver:

Hvis barnet virkelig havde det godt, tror du så de ville fjerne det på trods af hendes alder?

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg vil ikke sidde her og være helt vildt skråsikker. Men som jeg så det, så havde pigen det rigtig godt og var glad og tilfreds.... Så jeg kan ikke lade være med at tænke på at verden er ved at blive lidt kold...

Anmeld

23. august 2009

Trolde_mor

Mebach skriver:

Når jeg læser at du skriver mishandlet, tænker jeg straks på fysisk vold, er det det du mener?
Fysisk vold er så ikke den eneste form for omsorgssvigt, psykisk vold er ligeså slem.

Fuldstændig enig, og vil næsten sige at psykisk vold er værre.

Det her var en dreng, der var mager og med blå mærker på kroppen, han var meget stille og indelukket.
Det viste sig at han havde en sygdom der giver blå mærker let og som gør det svært at tage på. Han var bare en meget stille og forsigtig dreng, og fejlede intet. Men det vidste dagplejemoderen jo ikke...

Anmeld

23. august 2009

karina1980

Znuzke skriver:

Jeg ved godt at det er umuligt, men et "rejsehold" indenfor tvangsfjernelser synes jeg kunne være en god ide. Der er rigtig mange ulemper, men jeg tror der sidder rigtigt mange sagsbehandlere som enten undlader at reagerer på nogle oplagte sager pga. andre omstændigheder og på samme måde sidder der nogle sagsbehandlere som har nogle forudindtagede meninger om nogle borgere og som derfor dømmer hårdere eller måske uden at have alle oplysninger.

Vi har jo selv haft det inde på livet, og har oplevet hvordan man kan snorksove gennem alting og undlade at reagere når det er åbenlyst. Der skulle en ny sagsbehandler til før der skete noget - men så gik det også hurtigt....

Så nogle neutrale, obektive, kyndige mennesker tror jeg ville være en rigtig god løsning - men vist desværre umuligt.

helt enig

vi kender til en oplagt sag, men tja den sagbehandler der har været på, og de der er omkring barnet har meldt alt muligt forkert til kommunen, så idag sidder der en 10 årig med ansvar som en voksen, som passer sine søskende og når han er på tværs ja så bliver han ignorret i flere dage,
knægten er ikke alene vådlægger, nej han tisser også i bukserne i løbet af dagen, men ingen ser det som et tegn på der er noget galt

så helt klart mangler der neutrale og kyndige folk på omraådet

Anmeld

23. august 2009

qp

Znuzke skriver:

Så er det jo netop jeg tænker at der skal objektive øjne til. Enten nogle som selv skal vurdere sagen eller nogle som sagsbehandleren skal konsultere før der kan træffes beslutning om en tvangsfjernelse......For det er jo umuligt at gennemskue om det er fordi pigen vitterligt ikke kan tage vare på sit barn, eller om det er en forudintaget sagsbehandler eller om det er pga. økonomi - at der ikke er råd til eller plads i sådanne hjem for unge mødre. Og hvis der havde været objektive øjne ind over, ville jeg da personligt føle at beslutning måske var mere legitim - eller hvad man nu skal kalde det....

Du har ret i det du skriver - jeg er helt enig med dig. Men jeg tror der er "mere i det" i denne historie, jeg tror personligt virkelig ikke på, at de ville fjerne et så lille barn fra dets mor hvis det virkelig havde det godt - for vi ved jo alle sammen, at et så lille barn har det bedst hos mor (hvis hun altså kan magte sit ansvar).
Jeg tror virkelig det må have været ret alvorligt med babyen siden de har fjernet hende. Som jeg forstod var kæresten ikke faderen til barnet, - kæresten er venner med "bondepigen" og når kæresten ikke har kendt hende længere, hvorfor skulle "bondepigen" så gøre det... ?? Og slet ikke godt nok til, at udvise de negative sider.

Anmeld

23. august 2009

qp

bondepigen skriver:

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg vil ikke sidde her og være helt vildt skråsikker. Men som jeg så det, så havde pigen det rigtig godt og var glad og tilfreds.... Så jeg kan ikke lade være med at tænke på at verden er ved at blive lidt kold...

Du kan lige læse hvad jeg har skrevet til Znuske -  23. august 2009, kl. 10:59.

Anmeld

23. august 2009

Zeta

Znuzke skriver:

Så vidt jeg ved, er det ikke en sagsbehandler eller fuldmægtig der træffer sådan en indstilling om tvangsfjernelse. Det er vist et særligt udvalg i kommunen, som også har en psykolog ansat. Uden at kende sagen, vil jeg da mene det er dybt urimeligt for barn og mor, at de ikke bor sammen, gerne overvåget så man kan træffe en beslutning på et ordentlig grundlag. Men noget må jo tale for en tvagsanbringelse, har meget svært ved at tro på at nogen blir anbragt udenfor hjemmet uden grund. Men jeg kan ikke udelukke det. Det må være det mest nedværdigende og smertefulde en forældre kan opleve. Puha.

Angående det lovforslag som politikerne lufter, så skal der penge på bordet og flere kompetancer. Hovedproblemet består i at det er kommunen der betaler alle udgifter ifm. tvangsanbringelse, og det er kommunen der træffer afgørelsen, så dårlig økonomi taler for at man først gør noget når det står rigtig slemt til. Måske skal beslutningskompetancen ligges udenfor kommunen og over i statsforvaltningerne?

Enig I at mange slet ikke burde have børn, fordi de ikke er egnede, eller fordi forholdene ikke taler for det. Vi skal have kørekort til at køre bil, pas for at rejse, men intet overhoved for at sætte børn til i verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.